Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
?/?
Przeciągnij, aby zamknąć.
Zamykanie galerii...
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Renault 5 było typowym maluchem, idealnym do jazdy po mieście. Za to w wersji Turbo ten mały przyjaciel stał się potworem, który bawi ostrym jak brzytwa prowadzeniem i piekielnym dźwiękiem. Ale uwaga! Opanowanie tego monstrum nie jest wcale łatwe.
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Kokpit został zaprojektowany przez Marcella Gandiniego z firmy Bertone. Taką deskę rozdzielczą można uznać za okropną lub idącą z duchem czasu. Maska pełni tylko rolę pokrywy dla chłodnicy.
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Wygodne fotele mają nietypowy wygląd. W przypadku sportowego auta ważniejsze jest jednak to, że zapewniają jadącym świetne podparcie z boku. Dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu siedzeń udało się nieco zniwelować brak komfortu, wynikający z twardego zawieszenia.
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
W gorące dni szyberdach to całkiem przydatny element.
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Koła osi przedniej mają szerokość 195 mm, natomiast tylne to walce o szerokości 285 mm.
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Silnik za siedzeniami, ale przed tylną osią, a do tego tylny napęd i rozstaw osi 2430 mm – to sprawia, że podróżowaniu tym autem towarzyszą niesamowite wrażenia.
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Moment obrotowy z silnika jest przekazywany na tylne… walce.