Mazda 6 III - świetne auto, ale ma kilka słabszych punktów
?/?
Przeciągnij, aby zamknąć.
Zamykanie galerii...
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - technika
Mazda 6 III - usterki, niedomagania, koszty
Mazda 6 III - usterki, niedomagania, koszty
Mazda 6 III - usterki, niedomagania, koszty
Mazda 6 III - usterki, niedomagania, koszty
Mazda 6 III - usterki, niedomagania, koszty
Mazda 6 III - usterki, niedomagania, koszty
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Design Kodo, czyli „duch ruchu” – Japończycy zaprojektowali „szóstkę” tak, żeby nawet gdy stoi, wyglądała, jakby się poruszała.
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 trzeciej generacji kusi bardzo udanym designem, świetnymi właściwościami jezdnymi i topowwym wyposażeniem. Ryzyko w jej wypadku to dość duża popularność wśród złodziei oraz silnik Diesla.
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Piękna Mazda, dostępna jedynie w ośmiu kolorach.
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Podobnie jak w dwóch poprzednich generacjach, Mazda 6 III również była oferowana z nadwoziami sedan i kombi
(w Europie określane jako Sport Kombi). Sedan jest nieco dłuższy od kombi, do tego ma większy rozstaw osi, co minimalnie odczuwa się na kanapie. Jeśli jednak potrzebujecie auta na wakacyjne wypady, lepiej zdecydować się na kombi, którego kufer przy komplecie pasażerów na pokładzie ma pojemność 522 l (w sedanie do bagażnika załadujecie 480 l). W odmianie 4x4 (występuje tylko z dieslami) zbiornik paliwa ma tylko 52 l (normalnie: 62 l). Na rynku wtórnym nieco więcej jest sedanów. Samochody importowane ze Stanów występują jedynie z czterodrzwiowymi nadwoziami.
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Benzyniak Skyactiv-G ma wysoki stopień sprężania i bardzo mało typowych problemów.
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Deska rozdzielcza jest utrzymana w sportowym stylu, a jej materiały wykończeniowe nie są najgorsze. Do tego intuicyjna obsługa.
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Systemy w Maździe mają dziwne nazwy, ale nieźle działają.
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Schowek przed pasażerem mógłby być jednak zdecydowanie większy.
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Wygodne fotele nieźle trzymają na zakrętach, ale mają ciut za krótkie siedziska.
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
W tylnej części kabiny sedana jest więcej miejsca na wysokości nóg niż w kombi.
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Bagażnik sedana ma 480 l, jednak możliwości załadunkowe zmniejsza wysoki próg.
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mniejszy rozstaw osi w kombi sprawia, że na tylnej kanapie jest nieco mniej miejsca; kufer kombi ma od 522 do 1663 l pojemności.
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Wersja kombi pojawia się w ogłoszeniach nieco rzadziej niż sedan.
Mazda 6 III - technika
Mazda 6 III - technika
Mazda to dość zaawansowany samochód, w którym zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań. Jednym z nich jest system i-LOOP (dostępny w wybranych wersjach), który odzyskuje energię elektryczną w czasie hamowania. Prąd zgromadzony w kondensatorze wykorzystuje się później do zasilania elektrycznego wyposażenia pojazdu. Według producenta powoduje to zmniejszenie spalania – w przypadku wersji 2.0 średnio z 6,0 do 5,9 l/100 km.
Mazda 6 III - usterki, niedomagania, koszty
Mazda 6 III - usterki, niedomagania, koszty
Objawy: komunikat informujący o zbyt niskim ciśnieniu oleju w dieslu.
Diagnoza: czasem pomaga sama wymiana oleju, ale w samochodach z początku produkcji (do 09.2013 r.) zdarzają się przypadki wytarcia wałków rozrządu. Gdy opiłki dostaną się do oleju, mogą wyrządzić dodatkowe szkody. Koszt naprawy - 2 500 zł.
Mazda 6 III - usterki, niedomagania, koszty
Mazda 6 III - usterki, niedomagania, koszty
Objawy: korozja elementów podwozia oraz końcowego tłumika.
Diagnoza: niezłe zabezpieczenie antykorozyjne w porównaniu z poprzednikami sprawia, że na razie rdza pojawia się głównie na elementach podwozia. Warto jednak zainwestować w dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne (1-1,5 tys. zł).
Mazda 6 III - usterki, niedomagania, koszty
Mazda 6 III - usterki, niedomagania, koszty
Objawy: przetarta ekologiczna skóra na fotelach po większym przebiegu.
Diagnoza: Mazda zwykle nie honoruje uszkodzeń tego typu w ramach gwarancji. Obszycie foteli lub zakup nowych to droga sprawa, ale można posiłkować się częściami używanymi – komplet do sedana to wydatek rzędu 1,9 tys. zł.
Mazda 6 III - usterki, niedomagania, koszty
Mazda 6 III - usterki, niedomagania, koszty
Objawy: drgania podczas hamowania; słaba wydajność hamulców.
Diagnoza: zmorą użytkowników Mazdy 6 są przednie tarcze hamulcowe, które mają niską jakość. Mechanicy polecają stosowanie wzmocnionych (tuningowych) części, co rozwiązuje problem – koszt: od 1,5 tys. zł (tarcze i klocki).
Mazda 6 III - usterki, niedomagania, koszty
Mazda 6 III - usterki, niedomagania, koszty
Objawy: nieczysty dźwięk z przednich głośników lub ich uszkodzenia.
Diagnoza: w głośnikach firmy Bose uszkadza się tylna część i do środka przedostaje się woda (z odpływu w drzwiach). Jeśli auto jest jeszcze na gwarancji, można próbować wymiany na koszt producenta.
Mazda 6 III - usterki, niedomagania, koszty
Mazda 6 III - usterki, niedomagania, koszty
Objawy: boczne lusterka pozostają złożone albo nie chcą się rozłożyć.
Diagnoza: problem z silniczkami lusterek notorycznie powraca, i to nawet w autach, w których wymieniono je na gwarancji. Po jej upływie użytkownicy ratują się, kupując część używaną. Jej cena to około 350 zł.
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda 6 III - świetna auto, ale ma kilka słabszych punktów
Mazda minimalnie przesadziła z odchudzaniem „szóstki” i zdarzają się denerwujące problemy z jakością. Na szczęście w większości przypadków dotyczą drobnych usterek. Wyjątek to część silników Diesla obarczona problemami z wałkami. Za to motory benzynowe polecamy z czystym sumieniem, radzimy uważać jedynie na wersje 2.5, które często pochodzą z USA.