Tylny napęd, żywiołowy silnik, sportowa sylwetka – Giulii trudno się oprzeć. Jednak im więcej czasu się z nią spędza, tym bardziej ten związek staje się toksyczny – pewne cechy trudno jej wybaczyć...
Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - nadwozie
Jest wyraźnie ciaśniej skrojone niż w BMW „trójce”, czuć to szczególnie z tyłu. Tam wygodnie usiądą osoby nie wyższe niż 175 cm. W Alfie najlepiej siąść za kierownicą i cieszyć się sportową pozycją. Fotel ma jednak krótkie siedzisko i słabo podpiera po bokach. Kokpit urzeka kształtami, tak samo jak karoseria, przydałaby się jednak większa dbałość o jakość wykończenia i materiały. Multimedia ustępują funkcjami i grafiką temu, co oferują rywale.
Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - silnik
Dwulitrowy turbobenzyniak energicznie bierze się do roboty i przytomnie reaguje na gaz, ale jego wibracje są przenoszone do kabiny. Niezależnie od wybranego trybu jazdy frajdę psuje też szarpiąca i niezdecydowana skrzynia biegów – Alfa zasługuje na „mądrzejsze” oprogramowanie sterujące „automatem”. Na pocieszenie zostają wielkie aluminiowe łopatki przy kierownicy, które pozwalają ręcznie zmieniać przełożenia. Spalanie testowe uzyskaliśmy o 42 proc. wyższe, niż podaje Alfa – 8,5 l/100 km.
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R4/16 |
Pojemnośc skokowa | 1995 cm3 |
Moc maksymalna | 200 KM/5000 obr./min. |
Maks. moment. obrotowy | 330 Nm/1750 obr./min. |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 8-begowa/tylny |
Prędkość maksymlana | 235 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,6 s |
Średnie spalanie producenta | 6,0 l/100 km |
Średnie spalanie testowe | 8,5 l/100 km |
Pojemność bagażnika | 480 l |
Długość/szerokość, wysokość | 4643/1860/1436 mm |
Rozstaw osi | 2820 mm |
Masa własna/ładowność | 1575 kg/430 kg |
Cena testowanego egz. | 205 750 zł |
Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - prowadzenie
Najmocniejszy argument Giulii. Układ kierowniczy jest bezpośredni i czuły na polecenia. W szybkich zakrętach czuć też masę korzystnie rozłożoną między osiami. Zawieszenie jest sztywne, jednak dziury są wygładzane cicho i akceptowalnie jak na limuzynę o sportowym zacięciu.
Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - koszty
Bogato wyposażona testówka kosztowała ponad 200 000 zł, ale dilerzy oferują na Giulię 2.0 TB do 30 000 zł rabatu – tyle że na auta z 2016 r.
Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - to nam się podoba
Dynamiczny silnik, sportowe prowadzenie, akceptowalny poziom komfortu.
Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - to nam się nie podoba
Ciasna kabina, słabo wyprofilowane fotele, szarpiąca skrzynia biegów.
Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - naszym zdaniem
Giulia dostarcza dużo przyjemności z jazdy i można ją kupić w dobrej cenie. Mam nadzieję, że Alfa poprawi niedociągnięcia przy okazji liftingu za ok. 1,5 roku i wówczas będzie to dynamiczna limuzyna bez „ale”.