Mercedes-AMG G63 – ekstremalna terenówka

Mercedes-AMG G63 – ekstremalna terenówka

Oto nowa klasa G w ekstremalnym wydaniu: Mercedes-AMG G63. Pod maską silnik V8, 4-litrowy biturbo o mocy 585 KM i gigantycznym momencie 850 Nm.

Topowa wersja klasy G wyróżnia się specjalną osłoną chłodnicy AMG, poszerzonymi nadkolami, podwójnymi końcówkami układu wydechowego po bokach auta i alufelgami o średnicy do 22 cali.

Mercedes-AMG G63 ma też specjalnie dla tego modelu opracowane zawieszenie, tryby jazdy.

Mercedes zapewnia, że ekstrmalna klasa G mimo mocnego silnika nie jest paliwożerna – średnie zużycie paliwa wynosi 13,2 l/100 km. Jest to możliwe m.in. dzięki układowi odłączania cylindrów – przy mniejszym obciążeniu, np. podczas jazdy ze stałą prędkością po drodze o dobrej nawierzchni – cylindry 2, 3, 5 i 8 zostają odłączone i auto napędza silnik z czterema aktywnymi cylindrami.

Mercedes-AMG G63 wyposażany jest w skrzynię automatyczną 9-stopniową AMG Speedshift TCT 9G. Aby start był optymalny, podczas ruszania zawsze załączony jest pierwszy bieg (automaty zwykle ruszają z 3 lub 4 biegu).

Oczywiście G63 ma napęd na 4 koła, ale z preferencją tylnej osi – rozdział 60 proc. momentu na tył i 40 proc. na przód. W dotychczas produkowanej klasie G moment był rozdzielany w proporcji 50:50.

Kierowca G63 ma do wyboru 3 charakterystyki tłumienia: Comfort, Sport oraz Sport+. Przyciskiem można zmieniać także charakterystykę pojazdu – do wyboru jest 5 trybów na drogi utwardzone (Slippery (na śliskim), Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual) oraz 3 na jazdę w terenie (Sand – najlepsza przyczepność, do jazdy w piasku), Trail (jazda po błocie i śliskich nawierzchniach) oraz Rock (jazda po skałach).

Prześwit wynosi 241 mm (liczony przy tylnej osi), G63 ma stabilizatory poprzeczne ograniczające przechyły podczas jazdy terenowej.

Nowy Mercedes-AMG G63 zadebiutuje podczas salonu samochodowego w Genewie (6-16 marca 2018). Sprzedaż w salonach dilerów – od 18 marca, a na ulicach pierwsze G63 zobaczymy w czerwcu.

Mercedes-AMG G63 - dane techniczne

Silnik 4.0 V8 biturbo
Pojemność 3982 ccm
Moc maks. 585 KM przy 6000 obr./min
Maks. mom. obr. 850 Nm przy 2500-3500 obr./min
Układ napędowy Napęd na 4 koła AMG Performance 4MATIC, rozkład mom. obr. p/t 60/40
Przekładnia AMG Speedshift TCT 9G
Śr. zużycie paliwa 13,2 l/100 km
Śr. emisja CO2 299 g/km
Masa własna 2485 kg
Przyspiesz. 0-100 km/h 4,5 s
Prędkość maks. 220 km/h (ograniczona elektronicznie) 240 km/h – z pakietem kierowcy AMG

.


Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca