Śmiertelnie groźne naprawiane airbagi
?/?
Przeciągnij, aby zamknąć.
Zamykanie galerii...
Śmiertelnie groźne naprawiane airbagi
Setki groźnych ofert
Poduszka powietrzna jak bomba
Poduszka powietrzna jak bomba
Poduszka powietrzna jak bomba
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Śmiertelnie groźne naprawiane airbagi
Śmiertelnie groźne naprawiane airbagi
Setki groźnych ofert
Setki groźnych ofert
Znalezienie w internecie ofert firm zajmujących się naprawami poduszek powietrznych i ich sterowników to żaden problem. Wiele z nich wygląda rzeczywiście profesjonalnie i wzbudza zaufanie. Niektóre powołują się na wieloletnie doświadczenie i zapewniają o całkowitym bezpieczeństwie takich napraw, ale są i takie, które już w ogłoszeniach zaznaczają, że naprawione elementy pirotechniczne nie powinny być montowane w autach, a jedynie mogą służyć do „celów edukacyjnych”. To trochę tak, jak z dopalaczami sprzedawanymi jako produkty kolekcjonerskie! Mimo że od 2005 roku obowiązuje rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wykazu przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko, w którym poduszki powietrzne oraz powiązane z nimi podzespoły wymieniane są na pierwszym miejscu, to w praktyce nikt się tym nie przejmuje, a warsztaty nie kryją się z używaniem podzespołów z odzysku.
Poduszka powietrzna jak bomba
Poduszka powietrzna jak bomba
Konstrukcja airbagu tylko w teorii jest prosta – składa się on z tekstylnego, ponacinanego worka oraz tzw. generatora gazu, czyli odpowiednio zapakowanego ładunku azydku sodu lub innego materiału, który po odpaleniu wytwarza w ułamku sekundy gaz wypełniający poduszkę.
Poduszka powietrzna jak bomba
Poduszka powietrzna jak bomba
Ważna jest precyzja wykonania airbagu – ładunek musi wygenerować odpowiednią ilość gazu w ściśle określonym momencie. Jeśli zadziała nieprawidłowo, to zamiast pomóc, może poważnie zaszkodzić. Nawet producentom zdarzają się wpadki, np. japońska firma Takata musi wymienić miliony wadliwych poduszek.
Poduszka powietrzna jak bomba
Poduszka powietrzna jak bomba
To nie krew! Poduszka z rdzawymi zaciekami – prawdopodobnie sporo czasu przechowywano ją pod chmurką. Poduszki po stronie kierowcy bez śladów rdzy.
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Kolejne zdjęcia pochodzą z oględzin aut po wypadkach. W stanie zamontowanym niezwykle trudno stwierdzić, czy poduszki w aucie są sprawne, niebezpieczna prawda wychodzi na jaw dopiero w chwili wypadku. Nielegalne naprawy w zasadzie zawsze pozostawiają ślady!
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Rozerwany napinacz pirotechniczny: odłamki mogły zadziałać we wnętrzu jak niewielki granat. Część prawdopodobnie „zregenerowano”, ale ktoś przesadził z siłą ładunku.
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Ślady przepalenia u podstawy worka tekstylnego to typowy skutek niefachowej naprawy poduszki powietrznej. Albo materiał pędny był nieprawidłowy, albo też było go zbyt dużo.
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Połatana instalacja zapalnika generatora gazu: partacze zostawili po sobie wyraźne ślady. Takie połączenia są absolutnie niedopuszczalne.
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Na wtyczce widać wyraźnie znaki VW/Audi. To o tyle dziwne, że przewód znajdował się przy poduszce powietrznej zamontowanej w aucie marki Mazda! Auta powypadkowe bywają naprawiane przy użyciu części, które „fachowcy” mają pod ręką. Gdyby nie kolejny wypadek, sprawa zapewne by się nie wydała.
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Mechanizm zwijacza pasa bezpieczeństwa: w wyniku wypadku element praktycznie się rozsypał, bo prawdopodobnie ktoś przy nim wcześniej majstrował. Po mocniejszych kolizjach,
w trakcie których zadziałały poduszki i napinacze, pasy bezpieczeństwa należy wymienić na nowe!
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Nielegalne i skrajnie niebezpieczne pseudonaprawy
Pokrywa poduszek kolanowych: na zbliżeniu wyraźnie widać, że przy poprzedniej naprawie tego auta uszkodzony element nie został wymieniony, ale ktoś przymocował go na wkręty.