Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe: debiut na salonie w Genewie

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe: debiut na salonie w Genewie

Wśród kilku nowości Mercedesa na salonie w Genewie najjaśniejszą gwiazdą jest 4-drzwiowe coupe GT.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe to pierwszy sportowy samochód z Affalterbach (siedziba AMG). Konkurował będzie m.in. z Maserati Quattroporte, Astonem Martinem Rapidem S, BMW M760 Li, ale największym rywalem będzie Porsche Panamera. Nowy 4-drzwiowy GT oferuje 4 lub 5 miejsc w różnej konfiguracji – od komfortowych siedzeń i kanapy z tyłu po sportowe fotele z przodu i z tyłu.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe oferowany jest z benzynowymi silnikami 4-litrowymi V8 biturbo o dwóch wariantach mocy: 639 lub 585 KM oraz z jednostką 3-litrową R6 o mocy 435 KM. Najmocniejszy silnik zamontowano w topowej wersji AMG GT 63 S 4MATIC+. Z zewnątrz można ją poznać m.in. po trapezoidalnych podwójnych końcówkach układu wydechowego.

Osiągi wszystkich wersji są imponujące. Odmiana z silnikiem o mocy 639 KM (63 S) przyspiesza do setki w 3,2 sekundy, a jej prędkość maksymalna to 315 km/h. Wersja „słabsza" V-ósemki rozwija moc 585 KM, do setki rozpędza GT w 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 310 km/h. Czterodrzwiowy GT z rzędową „szóstką" pod maską o mocy 435 KM osiąga 285 km/h, a do setki potrzebuje 4,5 sekundy.

Wszystkie wersje mają stały napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ skrzynie automatyczne 9-biegowe oraz skrętne tylne osie. Do prędkości 100 km/h tylne koła wychylają się w kierunku przeciwnym do przednich. Pozwala to uzyskać mniejszy promień skrętu i lepszą zwrotność w zakrętach. Powyżej 100 km/h tylne koła skręcają się w tę samą stronę co przednie – poprawia to stabilność jazdy.

Wersje 4-drzwiowego GT z silnikami V8 mają zawieszenie pneumatyczne, z silnikiem R6 – ze stalowymi sprężynami i regulacją tłumienia. W topowej wersji 63 S w standardzie jest tryb Drift (napędzane są wówczas tylko tylne koła). W tej wersji standardem jest też tzw. szpera – elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi. Szpera ogranicza poślizg wewnętrznego koła podczas pokonywania łuków, zapewnia tym samym lepszą przyczepność.

Jak poinformowali przedstawiciele Mercedesa, sprzedaż Mercedesa-AMG GT 4-Door Coupe rozpocznie się latem.


Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca