Face lifting objął dwie wersje nadwoziowe: liftbacka (Rapid) i hatchbacka (Rapid Spaceback). W obu wersjach zmieniono światła przeciwmgłowe, reflektory główne są biksenonowe, a światła do jazdy dziennej wykonano w technologii LED. Wewnątrz montowane są wstawki ozdobne w drzwiach, zmieniono otwory wentylacyjne na desce rozdzielczej i panel klimatyzacji.
W nowych Rapidach wprowadzono 3-cylindrowe silniki benzynowe TSI o pojemności jednego litra. Dostępne są w dwóch wariantach mocy: 1.0/95 KM oraz 1.0/110 KM. Oprócz nich oferowane są benzynowe silniki 1.4 TSI/125 KM, 1.4 TDI/90 KM oraz 1.6 TDI/116 KM – wszystkie dla obu wersji nadwoziowych.
Montowana w Rapidzie jednostka 1.0 TSI/95 KM pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 187 km/h, przyspieszenie od zera do setki w 11 sekund. Średnie spalanie wynosi 4,4 l/100 km. Drugi, mocniejszy silnik litrowy rozwija 110 KM. Pozwala rozpędzić Rapida do 200 km/h, a setkę osiągnąć w 9,8 s. Spalanie (wg danych producenta) – 4,5 l/100 km. Osiągi obu jednostek w Rapidzie Spacebacku są prawie identyczne, poza minimalnie mniejszą prędkością maksymalną (odpowiednio 184 km/h oraz 198 km/h).
W wyższych wersjach wyposażenia na pokładzie Rapidów dostępna będzie sieć Wi-Fi. Kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji informacje o pogodzie, cenach paliw, dostępnych miejscach na parkingach, natężeniu ruchu na drogach. Pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji dwa porty USB – można poprzez nie ładować np. telefon lub podłączyć sprzęt typu laptop czy tablet.