Seat Arona – debiut hiszpańskiego crossovera

Materiał powstał we współpracy z marką SEAT

Podczas otwartego właśnie salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem można bliżej poznać nowego crossovera Seata o nazwie Arona. To światowa i najważniejsza, ale nie jedyna premiera hiszpańskiej marki.

Seat notuje obecnie rekordowe wyniki w swojej historii (410 tys. aut sprzedanych w 2016 roku, 30-procentowy wzrost w ciągu ostatnich 4 lat). Sprzedaż nakręcają zmodernizowany niedawno Leon, kompaktowy SUV Ateca oraz zupełnie nowa generacja Ibizy. Już niedługo wyniki marki może poprawić Seat Arona, należący do modnego segmentu miejskich crossoverów.

Seat Arona – to może być hit

Model Arona, tak jak nowa Ibiza, został zbudowany na platformie MQB A0. Crossover jest jednak od niej sporo większy – o 79 mm na długość i 99 mm na wysokość. Auto zachowało kompaktowe rozmiary, ale jest znacznie przestronniejsze (bagażnik o poj. 400 l), wszechstronniejsze (o 37 mm wyższy prześwit) i wygodniejsze (wysoka pozycja za kierownicą) niż popularny hatchback Seata.

Seat Arona - Frankfurt 2017 - Auto Świat

Zupełnie nowy model, jak przystało na Seata, wyróżnia się dynamicznym designem. Atrakcyjnie zaprojektowane nadwozie podkreśla szczególnie nowy kolor lakieru Eclipse Orange kontrastujący z czarnym dachem samochodu. To naturalnie tylko przykład. W sumie klienci otrzymają do wyboru aż 68 kombinacji kolorystycznych Arony. Już od początku sprzedaży (listopad 2017) model ten będzie oferowany w czterech odmianach: Reference, Style, usportowionej FR i najbogatszej Xcellence.

Wnętrze zaprojektowano ergonomicznie i nowocześnie. Na środku deski rozdzielczej znajduje się ośmiocalowy ekran dotykowy. System informacyjno-rozrywkowy, zgodnie z obowiązującymi trendami, wyposażono w funkcje Apple CarPlay, Android Auto oraz Mirror Link, pozwalające na prostą i szybką integrację ze smartfonem.

W gamie silnikowej znajdą się wyłącznie turbodoładowane jednostki z wtryskiem bezpośrednim i systemem start/stop. Jeśli chodzi o benzyniaki, to do wyboru będą: trzycylindrowe silniki 1.0 TSI o mocy 95 lub 115 KM oraz czterocylindrowy 1.5 TSI generujący 150 KM. W ofercie nie zabraknie też turbodiesli 1.6 TDI o mocach 95 i 115 KM. Za dopłatą dla wybranych silników będzie dostepna automatyczna skrzynia biegów DSG.

Seat Leon Cupra R – top model

Na stoisko Seata podczas targów we Frankfurcie przyciąga także sportowy Leon Cupra w specjalnej, limitowanej do zaledwie 799 egzemplarzy wersji R. Hot hatch z ręczną skrzynią biegów ma moc aż 310 KM! Silnik 2.0 TSI w parze z DSG jest o 10 KM słabszy.

Seat Leon Cupra R - Auto Świat

Nadwozie Leona Cupry R przyozdobiono spoilerami z włókna węglowego, poszerzonymi nadkolami, dyfuzorem oraz detalami w kolorze miedzianym (obudowy lusterek bocznych, obręcze kół, elementy zderzaka i oznaczenia modelu). Całość wygląda naprawdę zadziornie, zwłaszcza w specjalnym kolorze Matte Grey.

Na tym jeszcze nie koniec. Kierownicę i drążek dźwigni zmiany biegów pokryto Alcantarą. Ponadto zmodyfikowano nastawy adaptacyjnego zawieszenia samochodu, a także zastosowano układ hamulcowy Brembo oraz głośniejszy układ wydechowy.

Alexa by Amazon - asystent kierowcy

Seat nawiązał współpracę z firmą Amazon i jako pierwszy producent w Europie wyposaży swoje modele w interaktywnego asystenta głosowego – Alexę. System poprzez prostą rozmowę umożliwi prowadzącemu auto znalezienie miejsca docelowego, najbliższego dealera samochodów czy np. miejsca na obiad. Nowa usługa będzie dostępna pod koniec bieżącego roku w modelach Leon i Ateca, a następnie w Ibizie i Aronie.

Duży SUV na horyzoncie

Seat planuje wprowadzenie do oferty SUV-a większego od modelu Ateca. W czerwcu hiszpańska marka ogłosiła konkurs na jego nazwę, który spotkał się z dużym zainteresowaniem wśród internautów. Z ponad 10 tys. propozycji wybrano cztery finałowe. Nowy model otrzyma nazwę Alboran, Aranda, Avila lub Taracco (wszystkie tradycyjnie pochodzą od miejsc w Hiszpanii). Głosowanie potrwa do 25 września. Wynik poznamy 15 października.

Źródło:

Materiał powstał we współpracy z marką SEAT

Materiał powstał we współpracy z marką SEAT


Popularne komentarze (10)

No photo
~Mechanoff do ~GrzeczniePytam: Co do zasady to crossover ma po prostu trochę wyższe i ciut sztywniejsze zawieszenie. Takie auto dla gości którzy mają dojazd do domu czy domku letniskowego nieco trudniejszy niż reszta. Nie żaden teren, ale po prostu kawałek nierównej gruntowej drogi na której typową osobówką bywa ciężko. Pełnokrwista terenówka a nawet suv to w takim przypadku absolutnie przerost formy nad treścią i niepotrzebne koszty zarówno zakupu jak i eksploatacji. Akurat mam domek za miastem, pod lasem, w którym spędzam większość weekendów od kwietnia do października. Dojazd ostatnie 3 kilometry, jest drogą gruntową która zwłaszcza jak jesienią czy wiosną namoknie i trochę ją rozjeżdżą wożąc drewno z lasu, to nie wygląda ciekawie. Duże auto mi niepotrzebne bo w 90% przypadków jeździmy tylko we dwójkę z żoną. W jakieś wielce odległe trasy też nie jeżdżę bo na wakacje to raczej samolot i wynajmuję coś na miejscu. Przez ponad 10 lat docierałem do mojej chatki zwykłym kompaktem, ale nie raz z duszą na ramieniu, nie raz się podwiesiłem i jechałem ryzyk fizyk albo się coś urwie albo nie. Właśnie na wakacjach nieco z przypadku, pierwszy raz miałem okazję pojeździć crossoverem i stwierdziłem to jest to. Problemy z dojazdem przestały istnieć, większy ani bardziej terenowy samochód mi niepotrzebny. Za suv-a musiałbym zapłacić przynajmniej ze 40 tyś zł więcej, plus pomnożyć koszty eksploatacji razy mniej więcej półtora. O prawdziwej terenówce nie wspominam. Oczywiście to nie jest samochód w teren. To tak jak z rowerami. Do szybkiej jazdy po równiutkim asfalcie najlepsza będzie szosówka, do ekstremalnych zjazdów w górach jest downhill-owy mtb, a do takiego dojeżdżania do pracy gdzie większość jedziesz po równym asfalcie, ale zaliczasz trochę krawężników, trochę kostki brukowej, jakiś kawałek gruntowej dróżki, a w weekend lubisz wyskoczyć kawałek za miasto i przejechać się leśną ścieżką, najlepszy będzie treking. Rekordu prędkości nim nie pobijesz, medalu w Durango też nie zdobędziesz, ale do takiego codziennego jeżdżenia w zróżnicowanych acz niezbyt ekstremalnych warunkach sprawdzi się. Można jeździć szosowym rowerem po trawie i błocie, można jeździć w pełni amortyzowanym MTB z 30 biegami i grubaśnymi oponami z maksymalnie agresywnym bieżnikiem, po mieście, można mieć 3-4 rowery na różne okazję, a można wybrać coś pośredniego licząc się z pewnymi ograniczeniami.
14 wrz 14:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~zry : Dlaczego jak pisze się o crossoverze nie ma tak ważnej informacji jak o napędzie (AWD czy FWD) czy zawieszeniu (belka z tyłu, czy niezależne, zwykle belka dla FWD, a niezależne dla AWD) - tym się jeździ, a crossover bez 4x4 to lipa - tylko jest np. opis przekątnej wyświetlacza. rozmiem, że to mniejsza Ateca. Ateca mi się bardzo podoba, ale z dieselem 2.0/150 KM i 4x4 (Haladex 5). Tu mi się podoba nowy silnik 1.5 TSI. Reszta to opisy galanterii.
14 wrz 11:33 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~wlad : Seat Aarona Szechtera
14 wrz 11:16 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1

Wpisz komentarz

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo


Twój podpis

Redakcja poleca