DS 3 Crossback – premium z Francji
?/?
Przeciągnij, aby zamknąć.
Zamykanie galerii...
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback nie jest wielkim samochodem. Mierzy bowiem prawie 4,12 m (4118 mm) długości, 1,79 m szerokości oraz 1,53 m wysokości. Rozstaw osi wynosi zaś 255,8 cm.
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
Na potrzeby DS 3 Crossback przygotowano bogatą paletę tkanin, alcantary oraz naturalnych skór (zarzekano się, że o ekologicznych skórach można wręcz zapomnieć – zamiast nich będą licowe, groszkowane i Nappa).
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
Na rynek trafia samochód porównywalny wymiarami z takimi modelami jak popularny Citroen C4 Cactus, Nissan Juke, Peugeot 2008 czy Renault Captur.
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
Samochód powstał na nowej platformie CMP dostosowanej także do wersji elektrycznych
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
W Polsce model zadebiutuje wiosną 2019 roku. Pod koniec 2019 roku pojawi się w naszym kraju odmiana elektryczna
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback będzie także oferowany w wersji elektrycznej E-Tense. W przeciwieństwie do większości rywali akumulatory litowo-jonowe 50 kWh (z systemem ogrzewania oraz chłodzenia cieczą i powietrzem) rozmieszczono w różnych miejscach pod podłogą samochodu. Wszystko po to aby nie ograniczać pasażerom miejsca na nogi i uniknąć podwyższania nadwozia w celu wygospodarowania kabiny o odpowiedniej wysokości
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
E-Tense będzie wyposażone w silnik elektryczny o mocy 136 KM (260 Nm momentu obrotowego) oraz system odzyskiwania energii (zwalnianie i hamowanie). Ładowanie do poziomu 80 proc. przy wykorzystaniu stacji o mocy 11 kW ma zająć 30 minut.
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
W nowym crossoverze nie zabraknie zaawansowanej techniki wspomagającej nie tylko kierowcę ale także innych użytkowników. Firma obiecuje bowiem bezkluczykowy dostęp do pojazdu, czyli funkcję DS Smart Access. Do otwarcia drzwi oraz uruchomienia silnika wystarczy smartfon z aplikacją MyDS.
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
Ładowanie do poziomu 80 proc. przy wykorzystaniu stacji o mocy 11 kW ma zająć 30 minut. Szacowany zasięg według WLTP to ponad 300 km (cykl NEDC – 450 km). DS obiecuje że E-Tense nie będzie zawalidrogą, gdyż przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma zająć niecałe 9 sekund (8,7 s).
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
Na samochód przyjdzie w Polsce poczekać do wiosny przyszłego roku. Wcześniej ruszy sprzedaż we Francji.
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
Na początek pojawi się inauguracyjna wersja "La Premiere". Ma być bardzo bogato wyposażona. Szczegóły podczas salonu samochodowego w Paryżu
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
Wnętrze bardzo starannie wykonano. Imponuje nie tylko jakość i spasowanie elementów ale także użyte materiały w przedprodukcyjnych egzemplarzach. Na zdjęciu inauguracyjna wersja La Premiere
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
Przednie fotele są bardzo wygodne. Nie są jednak tak miękkie jak w choćby w C5 pierwszej generacji.
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
Charakterystyczny detal - bardzo szerokie uszczelki drzwi
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
Kolejny z detali - wyloty powietrza w przednich drzwiach
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
Wnętrze inauguracyjnej wersji La Premiere. Deskę rozdzielczą wykończono gładką skórą. W tle ekran o przekątnej 10,3"
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
Bagażnik o pojemności 350 litrów. Nie zabrakło sporego 20 cm subwoofera pod podłogą bagażnika. O jego obecności świadczy charakterystyczny element: kratka pełniąca funkcję grilla, którą wkomponowano w podłogę bagażnika.
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
20 cm subwoofer systemu Focal ukryty pod podłogą bagażnika
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
Na samochód przyjdzie w Polsce poczekać do wiosny przyszłego roku. Wcześniej ruszy sprzedaż we Francji.
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
Gniazdo USB ukryto w obudowie podłokietnika. DS zachował standard USB-A. Gniazd USB-C przynajmniej na razie nie będzie
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
15 elementowe światła LED Matrix oraz charakterystyczny pasek do jazdy dziennej - widać podział na moduły
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
Wszystko zaczyna się od klocków Lego. Tak rozpoczęto projektowanie aktywnych świateł
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
Jeden ze smaczków studia designu DS. W miejscu pracy stylistów jest mnóstwo podobnych gadżetów
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
Na potrzeby DS 3 Crossback przygotowano bogatą paletę tkanin, alcantary oraz naturalnych skór (zarzekano się, że o ekologicznych skórach można wręcz zapomnieć – zamiast nich będą licowe, groszkowane i Nappa). Samochód otrzymał nawet nowo opracowaną indywidualną paletę mieszanek lakierów, które mają się wyjątkowo prezentować (mienić różnymi odcieniami) nie tylko w świetle dziennym ale także przy sztucznym oświetleniu. W sumie uwzględniając wszystkie opcje jest aż 2000 wariantów indywidualizacji samochodu
DS 3 Crossback
DS 3 Crossback
Przedstawiciele marki podkreślali także wysoką jakość wykonania. Mogliśmy zatem zobaczyć przykładowe części: elementy deski rozdzielczej, konsoli czy nawet charakterystyczny mechanizm pomysłowych klamek. Zwraca uwagę jedno – wszędzie tam, gdzie tworzywa sztuczne mają się stykać ze sobą dodano miękkie materiałowe wstawki, by uniknąć charakterystycznego trzeszczenia.