W materiale otwierającym obecne wydanie na przykładzie 5 par pojazdów staramy się pokazać wszystkie za i przeciw jednego i drugiego rozwiązania. Mamy nadzieję, że dzięki temu o wiele łatwiej będzie Wam podjąć właściwą decyzję.
W dziale „Klasyk, który zmienił historię” prezentujemy jak zwykle dwa samochody. Pierwszy to niezapomniany UAZ 469B, który jeszcze do niedawna był pojazdem używanym na co dzień przez leśników lub policjantów. Mało kto wie, że UAZ-a montowano w niewielkiej liczbie także w... USA i Niemczech! W przypadku drugiego z tych krajów chodziło głównie o zapewnienie samochodów do licznych filmowych produkcji.
Drugi pojazd to auto służbowe „Świętego”, czyli Simona Templara (granego przez Rogera Moore’a), który okradał złodziei, żeby oddać... sobie. Zaprezentowane przez nas Volvo 1800 S jest własnością Volvo Car Poland, polskiego dystrybutora szwedzkich aut. Pojazd przeszedł właśnie mechaniczny remont, a my mieliśmy okazję wypróbować to Volvo w trakcie żyrardowskiego Zlotu Legend.
Relacja z tej imprezy również znalazła się w bieżącym numerze. Mamy nadzieję, że inni dystrybutorzy samochodów w Polsce podążą śladem Volvo. W tym numerze świętujemy też kilka jubileuszy, m.in. 30-lecie pierwszego startu w wyścigach Skody 130 RS oraz 40-lecie BMW serii 3 i Alfy Romeo Alfetty GT.
W „Poradach” radzimy, jak zadbać o lakier samochodu, oraz pokazujemy, czym może skończyć się wypadek, gdy auto kompletnie skorodowało.
Już od dziś w sprzedaży nowy numer Auto Świat Classic. A w nim m.in.:
– klasyk starszy czy młodszy? Prezentujemy pięć par samochodów, wnioski z ich porównania powinny pomóc w podjęciu właściwej decyzji przy zakupie klasycznego pojazdu; – porównanie klasy średniej z lat 70. XX w.: Audi 80, Ford Taunus, Opel Ascona i VW Passat;
– auta, które zmieniły historię: UAZ 469B oraz Volvo 1800 S;
– BMW serii 3 ma 40 lat! Porównujemy najpopularniejsze dziś generacje modelu (E21, E30 i E36) oraz dokładnie opisujemy jego historię i kulisy powstania;
– Alfa Romeo Alfetta. Najładniejsza wersja GT obchodzi właśnie urodziny;
– relacja z Techno-Classica Essen 2015 – największych targów klasycznych pojazdów w Europie;
– przedstawiamy historię Skody 130 RS;
– prezentujemy VW Garbus Paula Newmana;
– odkrywamy tajniki Mercedesa klasy S (W140) używanego przez Helmuta Kohla;
– odnaleźliśmy pierwsze Lamborghini Countach.
Oprócz tego pokazujemy, jak usprawnić hamulce, zadbać o lakier i czym może skończyć się jazda skorodowanym samochodem.