Budują nową drogę, niszcząc starą

Budują nową drogę, niszcząc starą

Przeładowana wywrotka foto: ITD
3d8f1d3c-a144-408b-ab1c-a13ab17c6c2a 0

Dwie ciężarówki wiozące piasek na budowę drogi S5 ważyły po 56 ton, podczas gdy ich maksymalna masa powinna być nie większa niż 32 tony. Tak wielkie przeładowanie to ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa innych kierowców, ale tak ciężkie ciężarówki niszczą też drogi.

Budowa drogi ekspresowej S5 w województwie kujawsko-pomorskim idzie pełną parą, co oznacza wzmożony ruch ciężarówek, które dowożą potrzebne materiały budowlane. Funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali dwie z nich do kontroli, podejrzewając, że są znacznie przeładowane. Ich szacunki okazały się słuszne, ponieważ – jak się okazało – obie ciężarówki ważyły po 56 ton, czyli aż o 24 tony za dużo.

Rozładowanie wywrotki - ITD
4 ]]>

Tak znacznie przeładowane ciężarówki niszczą drogi, szczególnie w trakcie upałów, gdy temperatura asfaltu przekracza nawet 50 stopni Celsjusza. Zbyt ciężkie pojazdy stwarzają też ogromne zagrożenie dla innych kierowców: mają bardzo długą drogę hamowania, a ponadto w każdej chwili mogą ulec uszkodzeniu, bo ich konstrukcja nie jest dostosowana do przewożenia tak wielkich ciężarów.

Funkcjonariusze ITD zatrzymali oba pojazdy, które mogły ruszyć na trasę dopiero po usunięciu nadmiaru ładunku. Konieczne było sprowadzenie koparki i dodatkowych wywrotek. Przewoźnikowi wytoczono postepowanie administracyjne, którego wynikiem może być kara po 15 tys. zł za każdy przeładowany pojazd.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca