Zacznijmy od najważniejszego, czyli elektrycznego zespołu napędowego. W nowej generacji modelu jest on wydajniejszy, generuje więcej mocy i momentu obrotowego (odpowiednio: 150 KM i 320 Nm), zapewniając lepsze przyspieszenie. Akumulator litowo-jonowy (40 kWh) wydłużył zasięg Leafa do 378 km na jednym pełnym ładowaniu. Dla porównania, pierwszy Leaf ma 109 KM i 254 Nm oraz zasięg wynoszący do 250 km w przypadku najwyższej wersji 30 kWh.
Pod koniec 2018 roku do oferty drugiej generacji modelu trafi wersja o jeszcze większej mocy i pojemności akumulatorów. Czas standardowego ładowania baterii wynosi od 16 godz. do 8 godz. (3kW/6kW). Podłączenie auta do szybkiej stacji ładowania pozwoli uzyskać poziom 80 proc. po zaledwie 40 mintuach.
W elektrycznym kompakcie Nissana pojawi się wiele nowoczenysch rozwiązań. System ProPilot Park samodzielnie zaparkuje samochód w wybranym miejscu, kierowca nie będzie musiał nawet zmieniać przełożenia. Rozwiązanie e-Pedal pozwoli z kolei na płynne przyspieszanie i hamowanie. Przy całkowicie zwolnionym pedale przyspieszenia układ odzyskiwania energii i hamulce cierne są włączane automatycznie, doprowadzając stopniowo do całkowitego zatrzymania się samochodu.
„Nowy Nissan LEAF jest wizytówką wizji inteligentnej mobilności Nissana, która jest głównym filarem strategii marki” – powiedział Hiroto Saikawa, prezes i dyrektor generalny firmy Nissan. „Nowy Nissan LEAF ze zwiększonym zasięgiem na jednym ładowaniu, w połączeniu z technologią autonomicznej jazdy, taką jak ProPILOT Park, i z prostą obsługą systemu e-Pedal wzmacnia pozycję Nissana jako lidera rynku samochodów elektrycznych oraz ekspansję samochodów elektrycznych w ujęciu globalnym. LEAF jest także zapowiedzią rozwiązań, które będą stosowane w przyszłych modelach Nissana”.
Poza tym elektryczny hatchback Nissana wygląda znacznie lepiej od poprzednika. Gruntownym zmianom poddano także wnętrze pojazdu, które dodatkowo zyskało na jakości wykończenia. Pojemność bagażnika wzrosła z 370 do 435 litrów.
Nissan Leaf pierwszej generacji został najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym na świecie. Od debiutu w 2010 roku znalazł ponad 280 tys. nabywców .Sprzedaż nowego Leafa rozpocznie się w Europie w styczniu 2018 roku.