Sprzedaż aut we wrześniu spadła o ponad 50 procent!

Sprzedaż aut we wrześniu spadła o ponad 50 procent!

Salon Skody foto: Auto Świat
0aea9f01-6657-4f9e-9075-28cd9330aa13 0

We wrześniu zarejestrowano w Polsce 27 314 samochodów osobowych, czyli o 26,41 proc. mniej niż rok wcześniej oraz aż o 51,82 proc. mniej niż w sierpniu. Mimo to rok 2018 może okazać się rekordowy.

Spadek rejestracji nowych aut we wrześniu był łatwy do przewidzenia, ale nikt nie spodziewał się, że rynek zanotuje aż tak duże tąpnięcie. Przypomnijmy, że w sierpniu wyniki podkręcili mocno dealerzy, rejestrując rekordową liczbę aut na siebie, do czego zmusili ich polscy importerzy. Powodem takiego zabiegu była konieczność zalegalizowania modeli, którym 1 września wygasały homologacje. W salonach dealerskich przez cały ten miesiąc trwała pełna mobilizacja, by do końca sierpnia sprzedać jak najwięcej aut z napędem, który od 1 września miał ulec „przeterminowaniu”.

Według niektórych źródeł w sierpniu blisko jedną trzecią rejestracji zawdzięczamy dealerom. W przypadku marki Infiniti rejestracje własne stanowiły aż 91 procent! Poziom 20-30 proc. był w sierpniu standardem, z wyjątkiem dosłownie kilku marek samochodowych.

Mimo tak dużego spadku rok 2018 zapowiada się rekordowo. Według danych podanych przez Samar, od stycznia do końca września zarejestrowano w Polsce 403 488 samochodów osobowych, o 13,49 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (to wynik lepszy o 47 964 szt. aut o DMC do 3,5 t niż w roku 2017).

Które auta wybierają Polacy?

W roku 2018 roku większość importerów ma powody do zadowolenia, ponieważ większość liczących się nad Wisłą producentów zwiększyło sprzedaż względem tego samego okresu roku ubiegłego. Tylko BMW zanotowało spadek rejestracji. Wyniki trzech marek wzrosły o więcej niż 20 proc, (Peugeot, Audi oraz SEAT - najbardziej, o 44,13 proc.). Kolejność na liście marek cieszących się największym powodzeniem wśród polskich klientów nie uległa zmianom w porównaniu z wynikami notowanymi na koniec sierpnia 2018 roku.

W dalszym ciągu numerem jeden jest Skoda. W 2018 roku klienci kupili i zarejestrowali 51 360 aut tej marki, o 13,40 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Skody w rynku wyniósł 12,73 procent. Drugi miejsce nalży do Toyoty, w której przypadku liczba zarejestrowanych aut wyniosła 43 529 szt., o 14,84 proc. więcej niż w 2017 roku. Udział japońskiej marki wyniósł 10,79 procent. Ostatnie miejsce podium zajął Volkswagen z 42 063 zarejestrowanych samochodów, czyli o 18,19 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 10,42 procent. Dalsze miejsca zajęły: Opel (27 082 aut, o 2,18 proc. więcej niż w 2017 roku) i Ford (23 861 zarejestrowanych aut, o 10,05 proc. więcej niż w 2017 roku).

Z kolei według firmy Samar z polskich salonów najczęściej wyjeżdża Skoda Octavia (16 103 aut; +15,19 proc.), Skoda Fabia (14 499 aut; +7,78 proc), Opel Astra (12 248 aut; +4,18 proc.), a następnie VW Golf (10 588 aut; +4,80 proc.) i Toyota Yaris (10 309 aut; +15,71 proc.).

Źródło: Samar

Polecamy także:

Redakcja poleca