Mercedes SLR McLaren 722 GT – klubowa rakieta

Mercedes SLR McLaren 722 GT – klubowa rakieta

Prośby członków klubu właścicieli SLR zostały wysłuchane i powstał Mercedes SLR McLaren w limitowanej edycji wyścigowej. W porównaniu do seryjnej wersji duże coupe SLR 722 GT poddano gruntownym modyfikacjom, które dostosowały go do trudnych warunków wyścigowych. Nowych czy wzmocnionych części jest ponad 400. Pozbyto się zbędnych elementów, co pozwoliło uzyskać masę 1390 kg, które napędza mechanicznie doładowany silnik V8

Mercedes SLR McLaren 722 GT - auto nie na ulice

Zmieniona aerodynamika auta pokazuje, że w zwykłym ruchu ulicznym Mercedes SLR nie miałby szans. Masywne spojlery, poszerzone błotniki ukrywające koła z wyczynowymi oponami i dokładnie dopracowana aerodynamika podwozia, która optymalizuje przepływ powietrza pod autem, poprawiają obciążenie osi, sterowność i przeniesienie napędu.

Mercedes SLR McLaren 722 GT - bestia na kołach

Sprężarka mechaniczna pozwala uzyskać maksymalne ciśnienie 1,75 barów, silnik o pojemności 5,5 l oferuje moc maksymalną 500 kW (680 KM) i moment obrotowy 830 Nm. Nowy filtr powietrza i sportowy układ wydechowy poprawiają reakcje silnika na polecenia kierowcy. Prędkość maksymalna wynosi 315 km/h, ale o wiele ważniejsze będzie przyśpieszenie i szybkość osiągana na zakrętach. Od 0 do 100 km/h Mercedes SLR McLaren 722 GT rozpędza się w 3,3 s.

Nowe zawieszenie charakteryzuje się wyścigowymi właściwościami, regulować można odchylenie kół i sztywność amortyzatorów osobno dla każdej fazy resorowania koła. Osiemnastocalowe koła otrzymały centralne mocowanie, by ułatwić pracę mechaników w boksach.

Wyścigowy bolid również dysponuje 5-biegowym automatem, w którym biegi zmienia się manetkami pod kierownicą. Na tylnej osi znajdziemy dyferencjał o zwiększonym tarciu. Układ hamulcowy odpowiada regułom FIA GT i charakteryzuje się zoptymalizowanym chłodzeniem i regulacją siły hamowania.

Wewnątrz znajdziemy dwa fotele kubełkowe z 6-punktowymi pasami, wyczynową kierownicę i klatkę bezpieczeństwa.

Mercedes SLR McLaren 722 GT - tylko dla wybranych

Dwadzieścia jeden bolidów zostanie sprzedanych wyłącznie właścicielom SLR zarejestrowanym w klubie SLR. Dla jego członków producent organizuje m. in. SLR SAFETY & SPEED ACADEMY, gdzie pod okiem doświadczonych kierowców wyścigowych można uzyskać licencję klasy A upoważniającą do ścigania się na torach wyścigowych. Między nauczycielami znajdziemy takie osoby jak David Coulthard, Klaus Ludwig, Jochen Mass czy Christina Surer.


Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca