Toyota – bezpieczeństwo drugiej generacji

Dzięki nowym układom elektronicznym Toyoty będą jeszcze bardziej bezpieczne. Japońska firma zapowiada wprowadzenie w 2018 roku nowego systemu Toyota Safety Sense.

Tak nazwano pakiet układów elektronicznych, które obejmują system zapobiegania zderzeniom, wykrywania pieszych i awaryjnego hamowania, utrzymywania auta na pasie ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, a w najbardziej rozbudowanych formach także aktywny tempomat.

Toyota Safety Sense pierwszej generacji Toyota wprowadziła w 2015 roku, od tego czasu ten układ zamontowano w 5 milionach egz. Toyot, początkowo w droższych modelach. W ostatnich latach Toyota Safety Sense oferowany jest także w modelach kompaktowych i małych – w Europie w 92 proc. oferowanych nowych aut.

Jednym z ważniejszych układów wchodzących w skład Toyota Safety Sense jest system PCS – zapobiegania zderzeniom z pojazdem poprzedzającym. Sygnały z kamery i czujnika radarowego umieszczonego na przedniej szybie samochodu kierowane są do komputera sterującego ABS-em i hamulcami. W przypadku wykrycia przeszkody i braku reakcji kierowcy system sam uruchamia hamulce. Pozwala to uniknąć zderzenia lub (gdy prędkość jest duża) ograniczyć jego skutki. PCS przydaje się zarówno w mieście (unikanie drobnych stłuczek w korkach), jak też na autostradach (unikanie groźnych zderzeń z dużymi prędkościami). System PCS działa w zakresie prędkości od 10 do 180 km/h.

Co ciekawe – PCS wykrywa nie tylko pojazdy, lecz także pieszych (w dzień i w nocy) oraz rowerzystów (tylko w dzień). Reakcja jest taka sama, jak na pojazd – auto zaczyna automatycznie hamować.


Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca