Bentley: nowy salon w Katowicach

W Polsce powstał drugi salon Bentleya – otwarcie w czwartek 15 lutego w Katowicach-Świętochłowicach.

Bentley Katowice to salon i serwis – drugi po warszawskiej placówce. Oba należą do sieci Porsche Inter Auto, sprzedającej także Lamborghini, Porsche, Audi, VW i Skody. Katowicki salon ulokowany jest przy Drogowej Trasie Średnicowej 2, w kompleksie, w którym już działają salony Volkswagena i Skody.

Salon Bentleya w Katowicach - Bentley / Auto Świat
Salon Bentleya w Katowicach - Bentley / Auto Świat

W nowym salonie Bentleya wystawione będą wszystkie dostępne modele: SUV Bentayga oraz luksusowe limuzyny Flying Spur, Mulsanne oraz – od wiosny 2018 – najnowsze 2-drzwiowe coupe – Continental GT.

Ten ostatni model został już zaprezentowany na ponad 2 miesiące przed otwarciem salonu. 6 grudnia 2017 w Browarze Obywatelskim w Tychach odbyła się spektakularna premera Continentala GT w Polsce.

Bentley Continental GT - Bentley / Auto Świat
Bentley Continental GT - Bentley / Auto Świat

Nowy Continental GT ma silnik 6-litrowy W12 o mocy 635 KM. Auto waży ponad 2 tony, ma jednak osiągi supersportowego bolidu – do setki potrzebuje zaledwie 3,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 333 km/h! Ceny Continentala GT zaczynają się od 250 tys. euro. Górnej granicy praktycznie nie ma – zależy ona bowiem od tego, jakie wyposażenie i wykończenie zamówi sobie klient.

Bentley Bentayga to pierwszy SUV brytyjskiej marki, na rynku obecny od 2015 roku. Do wyboru są 2 silniki: dla oszczędnych 4-litrowy turbodiesel (z Audi) o mocy 435 KM. Cena – od ok. 220 tys. euro. Dla kierowców z grubszym portfelem przeznaczona jest wersja z silnikiem 6-litrowym W12 o mocy 608 KM. Trzeba za nią wyłożyć od 260 tys. euro.

Bentley Flying Spur oferowany od 2013 roku oferuje największą gamę silników – do wyboru są 4 jednostki benzynowe o poj. 4 lub 6 litrów i mocach od 507 do 635 KM. Za najtańszą wersję trzeba zapłacić od 234 tys. euro, za najdroższą – od 266 tys. euro.

Bentley Mulsanne to najstarszy (na rynku od 2010 roku), a jednocześnie najbardziej luksusowy i najdroższy model. Do wyboru 2 silniki benzynowe V8 o mocach 512 lub 537 KM. Ceny od 365 do ok. 400 tys. euro. Jeszcze droższe są wersje przedłużane (o 25 cm) – trzeba za nie zapłacić co najmniej 425 tys. euro. I jeszcze jedna niedogodność – mając Bentleya Mulsanne, nie wypada prowadzić go samemu, takie auto powinien prowadzić szofer.

W galerii zdjęcia z katowickiego salonu Bentleya.


Redakcja poleca