Najszybszy Golf GTI TCR Concept nad jeziorem Wörthersee

Najszybszy Golf GTI TCR Concept nad jeziorem Wörthersee

Nowy rozdział w historii Golfa GTI rozpoczyna koncept z silnikiem o mocy 290 KM. To najszybszy Golf GTI w obecnej generacji, który osiąga prędkość maksymalną 264 km/h.

Drogowa wersja Volkswagena Golfa GTI TCR zaprezentowana została podczas dorocznego spotkania miłośników GTI w Reifnitz nad Wörthersee w Austrii. Co prawda, obecnie prezentowany pojazd jest jeszcze wersją studyjną, ale jest już potwierdzenie producenta o wdrożeniu tej wizji GTI do produkcji pod koniec roku.

Wersja seryjna otrzyma 18-calowe kute obręcze kół „Belvedere”, a 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów będą oferowane jako opcja. Duże koła kryją wydajny układ hamulcowy z perforowanymi tarczami hamulcowymi. Skuteczność hamulców jest tak wysoka, że samochód produkowany seryjnie hamuje równie sprawnie jak wyścigowy Golf TCR. Topowy model Golfa GTI został wyposażony w dwie dodatkowe chłodnice, które zapewniają optymalne chłodzenie bardzo mocnego silnika.

Kierowcy, którym szczególnie zależy na jak najlepszych osiągach i właściwościach jezdnych mogą zamówić pakiet, który seryjnego Golfa GTI TCR jeszcze bardziej przybliża do samochodów ścigających się na torach. W jego skład, oprócz usunięcia ogranicznika prędkości maksymalnej i nowych 19-calowych obręczy kół, wchodzą sportowe zawieszenie i adaptacyjna regulacja charakterystyki tłumienia amortyzatorów (DCC) . Sprawia ona, że za naciśnięciem przycisku charakterystyka elektrycznie regulowanych amortyzatorów dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy lub do jakości nawierzchni.

Auto ma na nowo zaprojektowany przedni zderzak z wyraźnie zarysowanym splitterem, czyli przednim spoilerem, który znajduje się poniżej zderzaka.

Również nowe są przednie i tylne błotniki. Te z tyłu płynnie przechodzą w dyfuzor, który kryje końcówki układu wydechowego. W sylwetce uwagę zwraca napis „TCR”, którego tło można spersonalizować dzięki dodatkowej dekoracji w stylu typowym dla GTI, czyli nadać mu wzór plastra miodu. Kolejny efekt można zaobserwować, gdy jest ciemno – podczas otwierania przednich drzwi na asfalcie wyświetla się logo TCR. Listwy progowe ze stali nierdzewnej mają czerwone podświetlanie.

We wnętrzu uwagę zwracają sportowe fotele, które są wykończone zaprojektowaną na nowo tapicerką z mikrofibry/tkaniny. Poszycie drzwi i osłona dźwigni zmiany biegów również zostały pokryte mikrofibrą. Fragmenty siedziska mają kontrastowy kolor „Flash Red”. Nawiązują do niego czerwone kontrastowe szwy na sportowej kierownicy.

Volkswagen Golf GTI TCR produkowany będzie w Wolfsburgu. Początek jego produkcji zapowiedziano na drugą połowę 2018 roku.


Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca