?/?
Przeciągnij, aby zamknąć.
Zamykanie galerii...
Honda Civic kontra Hyundai i30 i Skoda Octavia - atrakcyjne używane pięcioletnie kompakty
Honda Civic kontra Hyundai i30 i Skoda Octavia - atrakcyjne używane pięcioletnie kompakty
Honda Civic kontra Hyundai i30 i Skoda Octavia - atrakcyjne używane pięcioletnie kompakty
Honda Civic kontra Hyundai i30 i Skoda Octavia - atrakcyjne używane pięcioletnie kompakty
Honda Civic - lata produkcji 2012-17
Honda Civic - lata produkcji 2012-17
Honda Civic - lata produkcji 2012-17
Honda Civic - lata produkcji 2012-17
Honda Civic - lata produkcji 2012-17
Honda Civic - lata produkcji 2012-17
Honda Civic - co warto sprawdzić przed zakupem?
Hyundai i30 - lata produkcji 2012-17
Hyundai i30 - lata produkcji 2012-17
Hyundai i30 - lata produkcji 2012-17
Hyundai i30 - lata produkcji 2012-17
Hyundai i30 - lata produkcji 2012-17
Hyundai i30 - lata produkcji 2012-17
Hyundai i30 - co warto sprawdzić
Skoda Octavia - produkowana od 2012 r.
Skoda Octavia - produkowana od 2012 r.
Skoda Octavia - produkowana od 2012 r.
Skoda Octavia - produkowana od 2012 r.
Skoda Octavia - produkowana od 2012 r.
Skoda Octavia - produkowana od 2012 r.
Skoda Octavia - co warto sprawdzić
Honda Civic kontra Hyundai i30 i Skoda Octavia - atrakcyjne używane pięcioletnie kompakty
Honda Civic kontra Hyundai i30 i Skoda Octavia - atrakcyjne używane pięcioletnie kompakty
Honda Civic kontra Hyundai i30 i Skoda Octavia - atrakcyjne używane pięcioletnie kompakty
Mają 5 lat, dynamiczne benzyniaki pod maską, praktyczne nadwozia i rozsądne koszty eksploatacji. Civic, i30 czy Octavia – na które z tych aut najlepiej wydać 40-45 tys. zł.
Honda Civic kontra Hyundai i30 i Skoda Octavia - atrakcyjne używane pięcioletnie kompakty
Honda Civic kontra Hyundai i30 i Skoda Octavia - atrakcyjne używane pięcioletnie kompakty
Szukamy samochodów, w których najlepiej połączono funkcjonalność z osiągami i trwałość z kosztami eksploatacji, atrakcyjnie wyglądających, dobrze wyposażonych, które mają wzięcie na rynku wtórnym. Bez wątpienia do takich aut zaliczają się wybrane przez nas 5-letnie kompakty: Honda Civic, Hyundai i30 i Skoda Octavia z benzyniakami.
Honda Civic kontra Hyundai i30 i Skoda Octavia - atrakcyjne używane pięcioletnie kompakty
Honda Civic kontra Hyundai i30 i Skoda Octavia - atrakcyjne używane pięcioletnie kompakty
Civic jeździ najbardziej sportowo, natomiast Octavia zapewnia najlepszy kompromis pomiędzy sportem a komfortem.
Honda Civic kontra Hyundai i30 i Skoda Octavia - atrakcyjne używane pięcioletnie kompakty
Honda Civic kontra Hyundai i30 i Skoda Octavia - atrakcyjne używane pięcioletnie kompakty
Jeśli chodzi o pojemność bagażnika, to bezapelacyjnie zwyciężyła Octavia. Duży jest też kufer Civica, natomiast najsłabiej pod tym względem wypada „i30-ka”.
Honda Civic - lata produkcji 2012-17
Honda Civic - lata produkcji 2012-17
Civic IX nie wygląda już tak szałowo, jak poprzedni, ale jeśli chodzi o trwałość, to nie mamy poważnych zastrzeżeń. „Dopracowane ufo!” – taką opinię usłyszeliśmy od jednego z mechaników specjalizujących się w naprawie aut marki Honda. I rzeczywiście, jeśli chodzi o trwałość, Civic wypada więcej niż zadowalająco. Jeśli coś dokucza, to przeważnie drobiazgi. Wysoko oceniamy też benzyniaka 1.8/142 KM. Przede wszystkim to bardzo solidny napęd (w zasadzie nie ma słabych punktów), a do tego zapewnia dobrą dynamikę – 142-konny Civic 1.8 do „setki” przyspiesza w niecałe 9 s.
Honda Civic - lata produkcji 2012-17
Honda Civic - lata produkcji 2012-17
Średnie spalanie? Przeważnie oscyluje w okolicach 7,5-8 l/100 km, ale jeżdżąc ekonomicznie, można zaoszczędzić 0,5-0,7 l/100 km. Kompaktowa Honda okazuje się też praktycznym autem – dużo miejsca w kabinie, system Magic Seats, pakowne bagażniki, zarówno hatchbacka, jak i kombi. A wady? Nie ma ich zbyt wiele. Bez wątpienia to drogi samochód (niezbyt korzystna relacja ceny do wieku) i popularny wśród złodziei. Także oryginalne części w ASO do tanich nie należą.
Honda Civic - lata produkcji 2012-17
Honda Civic - lata produkcji 2012-17
Kokpit jest estetyczny. Przycisk „ECON” ułatwia oszczędzanie paliwa.
Honda Civic - lata produkcji 2012-17
Honda Civic - lata produkcji 2012-17
Przednie fotele są obszerne i wyglądają na wygodne - takie właśnie są.
Honda Civic - lata produkcji 2012-17
Honda Civic - lata produkcji 2012-17
Z tyłu miejsca jest sporo. Można liczyć na system Magic Seats.
Honda Civic - lata produkcji 2012-17
Honda Civic - lata produkcji 2012-17
Bagażnik Hondy Civic ma pojemność 477 litrów, natomiast po złożeniu siedzień rośnie ona do 1378 litrów.
Honda Civic - co warto sprawdzić przed zakupem?
Honda Civic - co warto sprawdzić przed zakupem?
Miękki lakier, podatny na zarysowania. Użytkownicy narzekają na niedostatki w spasowaniu wnętrza i na poskrzypywania kokpitu. Sporadycznie zdarzają się awarie: czujników parkowania i deszczu, tempomatu, czujnika pasów. Benzyniak 1.8 okazuje się bezproblemowy – słyszeliśmy jedynie o konieczności dolania oleju (zalecany rzadki olej 0W-20).
Hyundai i30 - lata produkcji 2012-17
Hyundai i30 - lata produkcji 2012-17
Druga generacja modelu i30 nie tylko atrakcyjniej wygląda, lecz także stała się znacznie dojrzalszym samochodem – większym, bardziej pakownym, zdecydowanie lepszym w prowadzeniu. Na rynku znajdziecie dwie wersje nadwozia – hatchbacka (3d i 5d) oraz kombi (uwaga: dużo poflotówek!). Jakość wykonania jest całkiem niezła, także wyposażenie wielu samochodów dostępnych z drugiej ręki satysfakcjonuje (szukajcie odmian Comfort, Styl i topowej Premium). Opisywany benzyniak 1.6 GDI długo był najmocniejszą wersją silnikową stosowaną w tym modelu (w 2015 r. prymat przejęła 186-konna odmiana 1.6 GDI Turbo).
Hyundai i30 - lata produkcji 2012-17
Hyundai i30 - lata produkcji 2012-17
Rozwija 135 KM, ma wtrysk bezpośredni i łańcuchowy napęd rozrządu, co oznacza rozsądne spalanie oraz przyzwoite osiągi. Spalanie? Niższe niż w np. 120-konnej wersji o tej samej pojemności z wtryskiem pośrednim, przyzwoicie wypada też na tle konkurentów – producent obiecuje mniej niż 6 l/100 km, ale raczej przygotujcie się na o 1-1,5 l wyższe. Jeśli natomiast chodzi o trwałość, to jest dość wysoka. Owszem, problemy się zdarzają (głównie drobne), ale ich nasilenie nie jest duże, a do tego w wielu wypadkach można liczyć na dość długą, 5-letnią gwarancję.
Hyundai i30 - lata produkcji 2012-17
Hyundai i30 - lata produkcji 2012-17
Przyjemny wygląd deski rozdzielczej. Każde auto ma port USB i wejście AUX.
Hyundai i30 - lata produkcji 2012-17
Hyundai i30 - lata produkcji 2012-17
Z tyłu siedzi się całkiem wygodnie – sporo miejsca na nogi.
Hyundai i30 - lata produkcji 2012-17
Hyundai i30 - lata produkcji 2012-17
Szeroki zakres regulacji przednich foteli zapewnia właściwą pozycję za kierownicą zarówno wysokim jak i niskim pasażerom. Cieszy również komfort, jaki zapewniają nawet podczas długi podróży.
Hyundai i30 - lata produkcji 2012-17
Hyundai i30 - lata produkcji 2012-17
Hyundai i30 ma najmniejszy bagażnik spośród prezentowanych modeli i bazowo ma pojemność wynoszącą 378 l. Po złożeniu siedzeń, możemy go powiększych do 1316 litrów.
Hyundai i30 - co warto sprawdzić
Hyundai i30 - co warto sprawdzić
Przeciętne wyciszenie auta (do liftingu w 2015 r.), lakier podatny na zarysowania, szwankują tylne czujniki parkowania, zawiesza się fabryczna nawigacja (pomaga wgranie nowego software’u). W silniku 1.6 GDI zdarzają się wycieki z uszczelniacza czujnika położenia wałka rozrządu, a w autach z początku produkcji – przypadki kłopotów z panewkami.
Skoda Octavia - produkowana od 2012 r.
Skoda Octavia - produkowana od 2012 r.
To jeden z najlepiej sprzedających się modeli na naszym rynku – i to od wielu lat! Octavia świetnie łączy te cechy, których oczekuje polski odbiorca, czyli: spore wnętrze, ogromny bagażnik, dość komfortowe podwozie i rozsądne koszty eksploatacji. Po Octavię III (na rynku od końca 2012 r.) chętnie sięgają więc osoby prywatne, jak i firmy, a to sprawia, że rynek wtórny pęka w szwach, ale wybierać za bardzo nie ma w czym (sporo powypadkowych aut, dużo z ogromnymi przebiegami, i to mimo młodego wieku). Do wyboru macie albo wersję liftback, albo kombi. Obie są licznie reprezentowane, obie też świetnymi walorami transportowymi biją na głowę znakomitą większość rywali.
Skoda Octavia - produkowana od 2012 r.
Skoda Octavia - produkowana od 2012 r.
Jeśli chodzi o silniki, to na rynku dominują diesle (głównie 1.6, choć zdarzają się też 2-litrówki), benzyniaków jest nieco mniej, ale warto się nimi interesować. Dotyczy to np. opisywanej wersji 1.4 TSI o mocy 140 KM. To silnik poprawiony w stosunku do wcześniejszej odmiany – seria EA211 z paskiem rozrządu, a nie łańcuchem. Nie psuje się tak często, jak wcześniej, zapewnia też dość dobre osiągi i spala rozsądne ilości paliwa (przy założeniu, że nie jeździcie przesadnie dynamicznie). W przypadku Octavii trzeba pochwalić jeszcze mnogość odmian – spory wybór silników w szerokim zakresie mocy, wersje z napędem 4x4, skrzynia manualna lub DSG.
Skoda Octavia - produkowana od 2012 r.
Skoda Octavia - produkowana od 2012 r.
Wersje z jasnym środkiem to rzadkość, większość aut ma czarne plastiki.
Skoda Octavia - produkowana od 2012 r.
Skoda Octavia - produkowana od 2012 r.
W tylnej części Octavii siedzi się całkiem wygodnie.
Skoda Octavia - produkowana od 2012 r.
Skoda Octavia - produkowana od 2012 r.
Przednie fotele w Skodzie Octavii zapewnią wygodną podróż nawet podczas długiej jazdy.
Skoda Octavia - produkowana od 2012 r.
Skoda Octavia - produkowana od 2012 r.
Jeśli chodzi o pojemność bagażnika to Skoda Octavia w swojej klasie nie ma sobie równych. Bazowa to imponująće 590 litrów, jednak po złożeniu kanapy powiększymy ją niemal do 1600 litrów.
Skoda Octavia - co warto sprawdzić
Skoda Octavia - co warto sprawdzić
Awarie podnośników szyb, szwankuje elektryka: zawiesza się radio, przestaje działać wspomaganie kierownicy, na desce zapalają się kontrolki ostrzegawcze. W ręcznych skrzyniach niedomagają łożyska (głośne wycie), strajkują przekładnie DSG – złą opinię ma zwłaszcza skrzynia 7b (suche sprzęgła). Silnik 1.4 TSI EA211 na razie sprawuje się nieźle.
Honda Civic kontra Hyundai i30 i Skoda Octavia - atrakcyjne używane pięcioletnie kompakty
Honda Civic kontra Hyundai i30 i Skoda Octavia - atrakcyjne używane pięcioletnie kompakty