?/?
Przeciągnij, aby zamknąć.
Zamykanie galerii...
Skoda Octavia I Combi (1996-2010)
Skoda Octavia I Combi (1996-2010)
Ford Focus I Turnier (1999-2004)
Ford Focus I Turnier (1999-2004)
Renault Mégane II (2003-06)
Renault Mégane II (2003-06)
Peugeot 307 SW (2002-07)
Peugeot 307 SW (2002-07)
Opel Astra II Caravan (1998-2009)
Opel Astra II Caravan (1998-2009)
Skoda Octavia I Combi (1996-2010)
Skoda Octavia I Combi (1996-2010)
Pierwsza generacja Octavii ma największy kufer w naszym „Top 5”! Wśród porównywanych tu modeli ten bagażnik jest też najgłębszy przy komplecie pasażerów na pokładzie. Jeśli dodać do tego udane benzyniaki – 1.6 8V (75, 101 lub 102 KM) i 2.0 8V (115 KM) – otrzymujemy pojazd prosty w naprawach i całkiem trwały. Benzyniak 1.6 8V idealnie nadaje się do zasilania LPG, ale nie kupujcie egzemplarza z instalacją - lepiej założyć ją samodzielnie.
Octavia mimo upływu lat wciąż nieźle się prezentuje, niestety, liczba pojazdów w dobrym stanie jest coraz mniejsza – wiek i tysiące kilometrów robią swoje. Ceny aut nieźle rokujących na przyszłość zaczynają się od ok. 7 tys. zł. Za 10 tys. kupicie egzemplarz maksymalnie z 2004 r. Oznacza to, że będzie to już wersja po liftingu (2000 r.), która ma nieco lepsze wyposażenie i którą też częściej spotkacie z klimatyzacją. Ogromną zaletą pojazdu jest prosta budowa (podwozie z Golfa IV), co sprawia, że dostęp do tanich zamienników okazuje się rewelacyjny. Również ceny napraw tego modelu są rozsądne.
Skoda Octavia I Combi (1996-2010)
Skoda Octavia I Combi (1996-2010)
Foremny bagażnik Octavii ma bardzo dużą pojemność, która waha się od 548 do 1512 l.
Ford Focus I Turnier (1999-2004)
Ford Focus I Turnier (1999-2004)
Dobrze zachowane egzemplarze Focusa kosztują od 7 do 9 tys. zł. Kwota 10 tys. zł pozwala na wybór wśród najdroższych benzynowych egzemplarzy kompaktowego Forda. Powinniście szukać tylko takich, które nie są skorodowane. Na szczęście wciąż da się je znaleźć. Focus Turnier ma duży kufer. Jest on bardzo foremny, ale pod względem wymiarów plasuje się na końcu naszego zestawienia – gdy uwzględnimy głębokości, jest czwarty, a w kategorii „szerokość” zajmuje 5. miejsce.
Idealnym wyborem do kombi będzie 100-konny silnik 1.6 16V, ale trzeba mieć w tym wypadku świadomość tego, że pierścienie tłokowe mogą wymagać już wymiany (koszt wraz z remontem to ok. 3 tys. zł). Mniej ryzykownym wyborem okazuje się wersja 2.0/130 KM, tyle że na rynku występuje niezmiernie rzadko. Ford ze sprawnym zawieszeniem świetnie jeździ.
Ford Focus I Turnier (1999-2004)
Ford Focus I Turnier (1999-2004)
Bagażnik wersji kombi ma pojemność od 520 do 1580 l, dużą zaletą są jego proporcjonalne wymiary.
Renault Mégane II (2003-06)
Renault Mégane II (2003-06)
Kufer tego modelu ma największą szerokość i maksymalną głębokość wśród naszej piątki. Do tego za niespełna 10 tys. zł można kupić auto nawet z 2007 r. Bardzo dobrym wyborem jest 113-konny benzyniak 1.6, który świetnie nadaje się do zasilania gazem. Warto rozejrzeć się także za dwulitrówką o mocy 135 KM, która oprócz trwałości charakteryzuje się także dobrymi osiągami. Mégane ma też słabe strony – jego wnętrze szybko niszczeje, a elektronika często potrafi płatać figle.
Renault Mégane II (2003-06)
Renault Mégane II (2003-06)
Spory kufer to duży atut Mégane – jego pojemność waha się od 520 do 1600 l i jest bardzo szeroki.
Peugeot 307 SW (2002-07)
Peugeot 307 SW (2002-07)
Peugeot 307 jest dostępny jako klasyczne kombi (5 miejsc, zwykła kanapa), jak i SW (czasem 7 miejsc; indywidualne fotele i sporo udogodnień wprost z vanów). Za ok. 9 tys. zł kupicie pojazd z 2005 r. z polecanym benzyniakiem 1.6/109 KM (TU5), ale trwały motor 2.0/136 lub 140 KM (EW10) również jest w zasięgu. Atutem bagażnika tego modelu jest spora głębokość – pod tym względem 307 ustępuje jedynie Renault. Minus tego auta to niezbyt stabilna elektronika pokładowa.
Peugeot 307 SW (2002-07)
Peugeot 307 SW (2002-07)
Wersje SW mogą być nawet 7-osobowe. Standardowo kufer 307 ma 503-1770 l.
Opel Astra II Caravan (1998-2009)
Opel Astra II Caravan (1998-2009)
Astra to typowy przeciętniak, ale jest w tym metoda, bo to bardzo przyzwoite auto, z niskimi cenami części i prostymi naprawami. Zmierzone przez nas głębokości bagażnika – minimalna i maksymalna – również są najmniejsze, ale o dziwo, pod względem minimalnej szerokości kufer Astry ustępuje tylko Mégane’owi. Za ok. 9 tys. zł można kupić Astrę kombi z 2005 r. Stosunkowo łatwo o zadbane egzemplarze, ale pamiętajcie, że ten model był też wykorzystywany jako auto firmowe, a w tym wypadku bardzo łatwo o mocno już wyeksploatowany pojazd. Silnik 1.6/101 KM miewa problemy ze zbyt dużym zużyciem oleju, uszkodzony może być także jego sterownik, ale to udany napęd.
Opel Astra II Caravan (1998-2009)
Opel Astra II Caravan (1998-2009)
Astrę II wyjątkowo długo produkowano, ale wersji Caravan Classic nie powstało szczególnie dużo. Kufer Opla ma pojemność 460-1230 l, jest więc najmniejszy wśród tu zestawionych kompaktowych kombi.