Kombi z dużym kufrem i benzyniakiem

Kompaktowe kombi z dużym bagażnikiem i trwałym benzyniakiem za 10 tys. zł to łakomy kąsek na rynku wtórnym. Wybraliśmy pięć modeli, które są tanie w utrzymaniu i oferują duże możliwości przewozowe

  • Za 10 tys. zł naprawdę można kupić praktyczne i bezawaryjne auto.
  • Ryzyko kupienia zaniedbanego samochodu za 10 tys. zł jest duże.
  • W przypadku taniego kombi lepszym wyborem będzie silnik benzynowy.

Kwota 10 tys. zł w zupełności wystarczy na to, żeby kupić popularne i – co za tym idzie – tanie w utrzymaniu kompaktowe kombi. Tym razem sprawdziliśmy, które z modeli tego typu najlepiej łączą możliwości przewozowe z trwałością i niskimi kosztami utrzymania.

Sprawdziliśmy, które kombi za 10 tys. zł ma największy i najbardziej ustawny bagażnik

Wszystkie prezentowane przez nas modele są popularne, co sprawia, że często spotyka się je na rynku wtórnym. To zwiększa szanse na znalezienie aut w niezłym stanie. Pamiętajcie jednak, że ryzyko kupienia zaniedbanego pojazdu jest spore. Szczególnie dotyczy to modeli, które mają problemy z korozją (wśród prezentowanej tu piątki należy uważać przede wszystkim na Forda Focusa I i Opla Astrę II). Trzeba mieć także świadomość, że nawet najtrwalsze silniki benzynowe po pokonaniu setek tysięcy kilometrów mogą wymagać drogiego remontu.

Generalnie jednak nasze typy charakteryzują się niskimi cenami napraw i bardzo dobrą dostępnością tanich zamienników, co sprawia, że koszty ich utrzymania są rozsądne. Do zalet zaliczymy także możliwości przewozowe – tylko jeden z naszych bohaterów ma bagażnik o pojemności mniejszej niż 500 litrów. Każde z przedstawionych kombi w zupełności nadaje się zarówno do pracy, jak i dla rodziny. Ustawiliśmy je w kolejności malejących bagażników.

Kompaktowe kombi za 10 tys. zł - polecane silniki benzynowe:

Polecany silnik Octavia 1.6 8V Focus 1.6 16V Megane 1.6 16V 308 1.6 16V Astra 1.6 16V
Typ, liczba zaworów benz. R4/8 benz. R4/16 benz. R4/16 benz. R4/16 benz. R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1595 1596 1598 1587 1598
Moc maks. (KM/obr./min) 102/5600 100/6000 113/6000 109/5800 101/6200
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 148/3800 145/4000 152/4200 147/4000 150/3200
Prędkość maksymalna (km/h) 190 185 190 182 183
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,9 11,3 11,3 11,9 12
Średnie spalanie (l/100 km) 7,2 7,0 6,9 7,7 7,2

Naszym zdaniem: bagażnik i tanie części

Kombi od wielu lat funkcjonuje jako synonim auta rodzinnego. Zmienił się jednak sposób zasilania, bo kiedyś było to „kombi w dieslu”, a dzisiaj są preferowane tańsze w naprawach motory benzynowe. Popularnymi, ale wiekowymi kompaktowymi kombi wciąż warto się zainteresować. Jednak nawet jeśli mają tanie części i dość prostą budowę, nie warto ryzykować – przed zakupem radzimy sprawdzić stan pojazdu i ocenić koszty napraw.


Popularne komentarze (55)

No photo
~zdziwiony do ~KK: Od sześciu lat pracuję w firmie, gdzie cała flota jest na Renault.
W chwili obecnej mam już trzecią meganę i nie powiem złego słowa na to auto.
Do 200 tysięcy bezawaryjne. Później firma odsprzedaje je zwykle pracownikom.
Jeden z moich kolegów ma już dobrze powyżej 300 tysięcy i poza rozrządem czy zwykłymi wymianami eksploatacyjnymi nie robił kompletnie nic.
Ale siedzi taki Janusz co całe życie jeździ VV z milionowym przebiegiem i narzeka na francuskie auta...
9 wrz 21:57 | ocena: 90%
Liczba głosów:41
90%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~Tomussns : Witam Zawsze mnie zastanawia dlaczego w polskich portalach testowane są kilku-, kilkunastoletnie samochody. W tym przypadku auta, które trzeba wyremontowac po zakupie. Nie wierzę, że te auta są w idealnym stanie, aby je polecać, jako bezpieczne auto dla rodziny. W każdym normalnym kraju testuje się samochody nowe, bo ludzi poprostu na nie stać. Szkoda, że tak wygląda polska rzeczywistość Pozdrawiam
9 wrz 19:40 | ocena: 87%
Liczba głosów:63
87%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
Lech Łasica : Miałem kilka samochodów typu kombi. Niewątpliwie sa wygodne-np. przy przewozeniu róznych przedmiotów czy tez przy załadunku. sedany to nieporozumienie w stosunku do nich. Ale wg mojego doswiadczenia/30-ty samochód aktualnie/- znacznie lepszym rozwiązaniem sa Vany czy jak kto woli MPV. Jezdzę takim, łóżko 2,o m długosci przewozę przy wszystkich zamknietych drzwiach, pralka, zmywarka , 1,5 m3 drewna kominkowego równiez wchodzi. Tylne siedzenia z podłoga bagaznika tworza absolutnie płasna powieżchnie. 2 rowery wchodzą, itd. MPV nazywa sie KIa Carens 2 i z 2007 r. kosztuje 10 tys zł w genialnym , 140 KM dieslu. Samochodu nie naprawiam od daty zakupu w 2014 r. wogóle. zawieszenie pancerne, silnik pancerny, karoseria bez rdzy/11 lat!/, Kazdemu polecam-wyjatkowa jakosc koreańska . Wczesniej jeżdziłem Mitsu. Outlanderem za 120 tys zł/nówka/- nikomu nie polecam/ tragiczny silnik 2,0 DiD na pompowtryskach z Niemiec.
te samochody z tego okresu 2002-2010 były robione na ca 20 lat jazdy. dzisiejsze na 5 lat ! Samochód jest bardzo szybki i wygląda jakby dopiero opuscił fabryke! Polebam tym, którym marzy sie niemiecki złom typu VW,Audi, czy BMW. Wszystko to naprawiałem- Kia nie naprawiałem jeszcze!
10 wrz 08:33 | ocena: 75%
Liczba głosów:16
75%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1

Wpisz komentarz

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo


Twój podpis

Redakcja poleca