Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
?/?
Przeciągnij, aby zamknąć.
Zamykanie galerii...
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Test na dystansie 100 tys. km okazał się igraszką dla Hyundaia Tucsona z dieslem 2.0 CRDi.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Na koniec koreański SUV dostał więc szóstkę z małym minusem. To naprawdę solidne auto, choć z drobnymi oszczędnościami.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Jedną z największych zalet koreańskiego SUV-a jest zespół napędowy. I to pomimo braku układu 4x4. Dużo pochwał zebrał zwłaszcza diesel 2.0/136 KM, który – jak twierdzi dziennik testowy – okazał się „dość żwawy i cichy”.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Część testujących zwróciła też uwagę na to, że w środku Tucson oferuje więcej miejsca niż większość konkurencyjnych aut: „Hyundai jest duży z zewnątrz, co przekłada się na sporą ilość miejsca w kabinie – a z tym różnie bywa właśnie w klasie SUV-ów!”.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
To dopracowany samochód, który przyjemnie wygląda na zewnątrz i w środku. Choć deska rozdzielcza Tucsona nie zaskakuje kierowcy oryginalnymi rozwiązaniami, trudno mieć do niej jakiekolwiek zastrzeżenia. To raczej typ konserwatywny – elegancka, solidnie zmontowana i ładnie wykonana.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Bagażnik ma pojemność 513 l. Po złożeniu kanapy podłoga jest równa, a wielkość kufra wzrasta do 1503 l.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Po 100 tys. km nasz „maratończyk” nie wykazywał niemal żadnych oznak zmęczenia. Niemal, bo kilka zadrapań widocznych w kokpicie nie wyglądało zbyt ładnie, ale ogólnie „Tucson prezentuje się zaskakująco świeżo” – tak podsumował testujący, który jako jeden z ostatnich przed demontażem auta wybrał się w dłuższą podróż.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Silnik okazał się mocnym punktem – był w bardzo dobrym stanie po 100 tys. km.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Punkty mocowania kabla masowego nie wyglądają po 100 tys. km zbyt dobrze.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Coraz rzadziej stosowane, ale sprawdzone: za hamulec pomocniczy odpowiada bęben.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Zaawansowana rdza na tanich zapinkach i śrubach – te oszczędności trochę psują świetny obraz Tucsona po teście 100 tys. km.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Tak wyglądający rozrusznik po przejechaniu 100 tys. km nie budzi raczej zaufania na przyszłość.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Górną osłonę deski rozdzielczej zamocowano za pomocą 14 (!) uchwytów – to gwarancja solidności i ciszy!
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Jedyny problem, który wystąpił, nie był z winy auta, tylko kuny, która przegryzła przewód w układzie doładowania.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Ani razu w trakcie trwania testu auto nie pojawiło się w serwisie poza planowymi przeglądami. Wymianę przednich tarcz i klocków po 62 576 km uznajemy za efekt normalnej eksploatacji, natomiast uszkodzenie przewodu układu doładowania to zasługa kuny, która potrzebowała czegoś, na czym mogłaby wypróbować swoje zęby. Kosztowało nas to blisko 1500 zł, czyli całkiem sporo.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD - gotowy na głęboką wodę
Tucson pozostawił po sobie świetne wrażenie. Niektórzy testujący byli zdania, że auto zasłużyło na pełną szóstkę, bo drobne problemy, owszem, wystąpiły, ale w obliczu wszystkich zalet w zasadzie mało znaczyły. Po tym teście rozumiemy Hyundaia, który daje 5-letnią gwarancję, bo w sumie nie ma czego się bać.