Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma kaktusa bez kolców
?/?
Przeciągnij, aby zamknąć.
Zamykanie galerii...
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Bez wątpienia mocną stroną Cactusa jest oryginalny wygląd – szczególnie przedniej części nadwozia.
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Podczas pokonywania łuków nadwozie mocno się pochyla. Wersje po liftingu mają zmodyfikowane zawieszenie.
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Osiągi pod koniec testu były znacznie lepsze – tak jakby silnik „się ułożył”, dotarł. Słaba skuteczność hamulców pod koniec testu to efekt zmęczenia tarcz (wytrzymały 100 tys. km).
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Ten samochód nie tylko ciekawie wygląda, jest też multimedialny i oszczędny podczas jazdy – dotyczy szczególnie diesla 1.6, choć testowany benzyniak także nie palił dużo.
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Panele na drzwiach chronią lakier na ciasnych parkingach.
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Pojemność bagażnika wynosi 348-1170 l. Początkowo w aucie nie montowano dzielonego oparcia kanapy.
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Nie ma analogowych zegarów, są za to dwa wyświetlacze ciekłokrystaliczne (środkowy dotykowy).
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Tylne słupki są bardzo szerokie – wyglądają ciekawie, ale mocno ograniczają widoczność do tyłu.
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
W Citroenie C4 Cactus testujący zwrócili uwagę na niezbyt precyzyjny układ kierowniczy, miękkie fotele i paski zamiast klamek.
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Silnik 1.2 PureTech/110 KM bez problemu radził sobie z ważącym 1100 kg Cactusem i potrzebował naprawdę mało paliwa.
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Na odcinku testowym wyszło 5,6 l/100 km (świetny wynik!), a średnia z całego testu to ok. 7 l/100 km.
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Niezbyt elegancko, ale solidnie: zabezpieczenie antykorozyjne profili nie budzi zastrzeżeń.
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Głowica jest w świetnym stanie, nie widać żadnych oznak zużycia, również w okolicy gniazd.
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Koło zębate biegu wstecznego nosi ślady torturowania.
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Silnik w bardzo dobrej kondycji – dotyczy zarówno tłoków, jak i tulei cylindrycznych.
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Korozja zaatakowała blachę na dolnej krawędzi otworu bagażnika.
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Rdzę odkryliśmy też na dolnych rantach przednich drzwi. Pod lakierem pojawiają się już purchle.
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Silnik 1.2/110 KM PureTech to udany benzyniak, który zebrał wiele pochwał.
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma Kaktusa bez kolców
Oryginalny, nowoczesny i oszczędny – Cactus potwierdził swoje wszystkie zalety podczas testu długodystansowego. Owszem, awaria skrzyni biegów rzuca cień na wynik końcowy, ale generalnie auto zebrało wiele pochwał. W mojej ocenie ten sympatyczny Citroën zasługuje co najmniej na 4+.