Nowy SUV Peugeot 5008 - rodzinny samochód na baaardzo długie podróże

Materiał powstał we współpracy z marką Peugeot

Druga generacja Peugeot 5008 przemieniła się z minivana w modnego SUV-a. Auto nie zatraciło przy tym rodzinnego charakteru. To atrakcyjny stylistycznie i uniwersalny wóz na każdą okazję.

Peugeot 5008 zwraca na siebie uwagę nowoczesnym wyglądem i oryginalnymi detalami. Masywny przód, dwukolorowe nadwozie czy tylne lamy symbolizujące lwie pazury – to tylko wybrane elementy, które składają się na atrakcyjną całość. Kto powiedział, że rodzinny samochody muszą być nudne? Jeszcze bardziej spektakularnie jest w środku. 5008 to kolejny model marki, wyposażony w najnowszą wersję Peugeot i-Cockpit.

Peugeot 5008 - Auto Świat

Ten futurystyczny projekt deski rozdzielczej okazuje się przemyślany i wygodny w użytkowaniu. Mała kierownica, spłaszczona u góry i u dołu, świetnie leży w dłoniach. Nad nią znajduje się cyfrowy zestaw wskaźników, który może wyświetlać informacje na wiele różnych sposobów. Na środku kokpitu mieści się ekran dotykowy, przy czym bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji (radia, klimatyzacji, nawigacji czy ustawień pojazdu) umożliwiają przyciski, które również wyglądają nietypowo. Materiały wykończeniowe, jak to w aucie francuskim, są wysokiej jakości, miłe w dotyku.

Wnętrze robi wrażenie również przestronnością i funkcjonalnością, godną minivana. Na pokładzie umieszczono siedem foteli. Te w trzecim rzędzie chowane są w podłodze bagażnika, więc w każdej chwili w aucie może zmieścić się siedem osób (można je też całkowicie wymontować). Duży rozstaw osi, wynoszący 2,84 m, sprawia, że nikomu nie powinno być ciasno. Naturalnie z tyłu najwygodniej będzie dzieciom.

Peugeot 5008 - Auto Świat

Indywidualne fotele drugiego rzędu pozwalają na optymalne wykorzystanie kabiny. Są tej samej szerokości, można je pojedynczo składać, regulować kąt oparcia oraz przesuwać zwiększając tym sposobem miejsce na nogi pasażerów lub pojemność bagażnika. Przestrzeń bagażowa jest imponująca – w konfiguracji pięciomiejscowej może wynieść aż 780 litrów.

Peugeot 5008 jest oferowany z dwoma silnikami benzynowymi i trzema wysokoprężnymi do wyboru. Już podstawowy, 120-konny silnik Diesla zaskakująco dobrze radzi sobie z dużym samochodem. To zasługa wysokiego momentu obrotowego - 300 Nm - generowanego już przy 1750 obrotów, Auto całkiem dynamicznie przyspiesza. Nieco gorzej robi się przy pełnym załadunku i szybszej jeździe, ale z rodziną lepiej jeździć spokojnie.

Silnik 1.6 BlueHDi odwdzięcza się niskim apetytem na paliwo. Zbiornik paliwa o pojemności 65 litrów starcza na długo. Po długiej trasie komputer pokładowy wskazał wartość 6,5 l oleju napędowego na 100 km. Jednostka cechuje się wysoką kultura pracy, więc we wnętrzu jest przyjemnie cicho. Wysoki komfort jazdy potęguje zawieszenie skutecznie tłumiące nierówności.

Peugeot 5008 - Auto Świat

5008 z podstawowym turbodieslem kosztuje 121 400 zł. Już w wersji wyposażenia Active auto ma na pokładzie m.in. automatyczną dwustrefową klimatyzację, wirtualne zegary i ekran dotykowy, radio z Bluetooth, tempomat, trzy rzędy siedzeń, 17-calowe felgi aluminiowe oraz komplet poduszek powietrznych i systemów bezpieczeństwa.

Peugeot stworzył ciekawy samochód odpowiadający obecnym trendom rynkowym. Model 5008 spełni oczekiwania osób szukających rodzinnego samochodu w charakterze SUV-a, oferującego wyższy prześwit, ale bez napędu 4x4, niskie spalanie, wysoki komfort jazdy oraz funkcjonalne wnętrze. To rzeczywiście rodzinny samochód na baaardzo długie podróże.

Źródło:

Materiał powstał we współpracy z marką Peugeot

Materiał powstał we współpracy z marką Peugeot


Popularne komentarze (28)

No photo
~WTF32 : Ile za podstawowego diesla?! Ponad 120 tys? Czyli zapewne za 2.0 w dieslu z dodatkami wyskoczy cena ponad 150 tys. A za takie pieniądze można przebierać w autach. Dodatkowo, peugeot potwornie traci na wartości, słusznie czy nie, nie wnikam, ale za 5-7 lat utrata wartości auta przy chęci sprzedaży zapewne powali na kolana. 120 tys max powinien kosztować z mocnym silnikiem i sensownym wyposażeniem. I tyle w temacie. Plus gwarancja 7 lat i może zaczął by się u nas sprzedawać. A tak pozostanie poczekać kilka lat na sprowadzone "igły"...
29 sie 19:19 | ocena: 80%
Liczba głosów:15
80%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~fabiopab : Jeździłem autem kilka dni i jest bardzo fajne wer. 165konna benzynowa radziła sobie z autem ale szału nie było. O wer. 120konnej można zapomnieć silnik ni edo tego auta zresztą pracownik salonu potwierdził mi to iż jest to pomyłka i można się tylko zniechęcić.
Problem z tym samochodem jest jeden -cena ktoś tu przesadził i to mocno. Czas dostawy także nie zachęca bo wer. GT to 5 miesięcy czekania a cena 200.000 zł za Peugota chyba za dłużo.

29 sie 16:20 | ocena: 85%
Liczba głosów:14
85%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~Rah91 : Autko przyciąga wzrok, ma sprawdzone silniki, ale czy cena nie okaże się zaporowa? Rozumiem trend PSA by Peugeot i DS były premium, ale skok technologiczny i jakościowy nie pokrywa się z ceną i do niedawna niepochlebną opinią o marce i jej produktach. Nie miałem okazji jeździć 5008, ale 308 znajomego i autko mnie bardzo zakoczyło na plus jakością i trakcją.
28 sie 22:59 | ocena: 91%
Liczba głosów:12
91%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1

Wpisz komentarz

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo


Twój podpis

Redakcja poleca