Które Mini jest dla Ciebie?

Materiał powstał przy współpracy z marką Mini
Mini Clubman - wcale nie taki mały! foto: Auto Świat
8ceeb6c7-8705-4e26-9b56-f83fd58215fd 0

Paleta MINI obejmuje obecnie 5 modeli. Gokartową frajdę z jazdy i kultowy design można mieć w różnych rozmiarach, z dodatkiem praktyczności, wiatru we włosach, ekstratemperamentu lub gotowości na bezdroża

Wbrew pozorom różnorodność palety modelowej MINI nie jest współczesnym wynalazkiem marketingowców marki. Takie modele, jak Countryman, Clubman czy Cabrio, mają swoje korzenie w historii kultowego brytyjskiego auta. I gdyby się w nią zagłębić, to można by tam znaleźć jeszcze wiele inspiracji na rozbudowę oferty: MINI było kiedyś dostępne m.in. jako pikap, kompaktowy sedan, a nawet szalony dwuosobowy kamper! Paleta modeli MINI cały czas ewoluuje. Marka lubi zaskakiwać, jednak kluczowe i tak są oczekiwania oraz potrzeby klientów.

Ci, którzy kilka lat temu często zaczynali swoją przygodę z marką od 3-drzwiowego MINI, w międzyczasie np. założyli rodziny i wymagają więcej przestrzeni. Stąd oprócz klasycznego hatchbacka i cabrio, kierowanych raczej do par czy singli, paleta obejmuje jeszcze wydłużony wariant 5-drzwiowy, a także grające już w lidze kompaktowej Clubmana oraz bijącego rekordy popularności crossovera Countryman. A trendy? Wśród aut klasy premium segmentów B i C to raczej MINI je kreuje, niż za nimi podąża – zarówno designersko, jak i technologicznie. Najnowsze pionierskie dokonanie: Countryman S E All4, czyli hybryda typu plug-in. Bezpośrednich rywali na razie brak. Napęd w MINI to rzecz kluczowa. Niektóre modele występują z aż 8 silnikami! Który będzie dla Ciebie?

Mini hatchback 3D - klasyka gatunku

Auto Świat
4 ]]>

Czym kusi? Szczerością. Tu znajdziemy najwięcej MINI w MINI. Trzydrzwiowy hatchback w swojej najnowszej odsłonie wydoroślał, stał się bardziej komfortowy i przestronny, zyskał nowoczesne multimedia, ale nadal odgrywa rolę minimalisty w rodzinie. Jest najtańszy, lecz długa lista opcji pozwala przyszłemu właścicielowi na fantazję.

Kogo zachwyci? Zarówno tych, którzy kupują swoje pierwsze MINI, jak i wiernych koneserów marki. To dojrzały samochód, który sprawdza się w mieście, jak i w podróży, choć jego prawdziwym żywiołem pozostają kręte drogi.

Co go napędza? Zabawa zaczyna się od 102-konnego benzynowego silnika 1.5 w odmianie One. Cooper korzysta z tej samej jednostki, ale o 34 KM mocniejszej. Cooper S i JCW mają 4-cylindrowe, 2-litrowe silniki o mocy odpowiednio 192 i aż 231 KM. Wśród diesli można wybierać między jednostką 1.5 (95 lub 116 KM) oraz 2.0 (170 KM). „Automat”jest dostępny w każdej wersji, oprócz 95-konnego diesla.

Mini hatchback 5D - wersja long

Auto Świat
8 ]]>

Czym kusi? Ekstradawką praktyczności w małej karoserii – 5-drzwiowy hatchback poza wygodniejszym dostępem na tylną kanapę ma o 7 cm większy rozstaw osi i aż o 16 cm dłuższą karoserię (mierzy 398 cm). Dzięki temu jest więcej miejsca w kabinie (szczególnie z tyłu), a bagażnik mieści 278 l, czyli o 67 l więcej niż 3-drzwiowy wariant.

Kogo zachwyci? Miłośników MINI, którzy niedawno zostali rodzicami albo często podwożą przyjaciół – przewidziano nawet dodatkowy pas bezpieczeństwa na środkowym miejscu z tyłu. Na pewno łatwiej niż w hatchbacku 3d się tam wsiada albo zapina dziecko w foteliku. Pięciodrzwiowe MINI mimo wydłużenia wciąż ma zwarte gabaryty i nie daje kierowcy odczuć prowadzenia dużego auta. Designerzy postarali się też, by większe MINI nadal przypominało swojego mniejszego brata.

Co go napędza? Paleta silnikowa 5-drzwiowego MINI jest uboższa od 3-drzwiowej wersji tylko o najmocniejszy wariant JCW. Jednostki benzynowe dostępne w Polsce osiągają 102, 136 i 192 KM, a diesle: 95, 116 i 170 KM. Także tu wszystkie odmiany poza bazowym dieslem mogą mieć „automat”.

Mini Cabrio wiatr i wolność

Auto Świat
12 ]]>

Czym kusi? Skondensowaniem emocji! Frajda z jazdy, wiatr we włosach, otwarcie się na otoczenie, no i także lepsze wyeksponowanie samego siebie. Widok naszego odbicia w mijanych witrynach sklepów zdrowo zaspokaja próżność, o kontakcie wzrokowym z innymi interesującymi uczestnikami ruchu nie wspominając... Materiałowy dach ma elektryczny mechanizm, operacja „zrzucania góry” trwa ok. 18 sekund i można ją wykonać nawet podczas jazdy z prędkością do 30 km/h. Jest też funkcja „szyberdachu”, czyli odsunięcia tylko części płótna. Bezpieczeństwo w razie dachowania zapewniają automatycznie wysuwane pałąki. Klapa bagażnika odchyla się do dołu, jak w klasycznych MINI, i działa też jako półka (maks. obciążenie 80 kg). Bagażnik mieści w zależności od pozycji dachu 160-215 litrów. W razie potrzeby można złożyć kanapę, którą przy jeździe „topless” i tak zakrywa windszot.

Kogo zachwyci? Kabriolety to auta dla optymistów, czyli tych fanów MINI, którzy oprócz radości z jazdy po drodze liczą jeszcze na słoneczną pogodę i chcą się cieszyć każdą chwilą ciepła. I to częściej we dwoje niż w czwórkę.

Co go napędza? W cabrio wyselekcjonowano tylko mocniejsze silniki, nie zamówimy go w wersji One. Do wyboru są zatem Cooper (136 KM), Cooper S (192 KM) i John Cooper Works (231 KM) oraz diesle Cooper D (116 KM) i Cooper SD (170 KM).

Mini Clubman - klub starszaków

Auto Świat
16 ]]>

Czym kusi? Awansem klasowym. Clubman mierzy 4,25 m długości i ma nieco bardziej dystyngowany charakter od swoich braci. Rozstaw osi jest jak w Countrymanie (2,67 m). Odczuwalnie przestronniejsze wnętrze niż w hatchbacku 5d plasuje go wśród kompaktów, jednak sylwetka nadwozia i oryginalne podwójne drzwi bagażnika niosą z sobą pierwiastek użytkowy. Bagażnik mieści 360 l, a po złożeniu oparć kanapy – nawet 1250 l.

Kogo zachwyci? Tych, którzy szukają stylowo opakowanej praktyczności i większej przestrzeni niż w MINI 5d, ale nie chcą kombi. Clubman oferuje też wyższy komfort jazdy od hatcha.

Co go napędza? Ponieważ Clubman jest technicznie blisko spokrewniony z Countrymanem, można tu zamówić napęd na 4 koła. Jest on opcją w wersjach Cooper S (192 KM) oraz Cooper SD (190 KM) i seryjny w JCW (231 KM). Poza tym do wyboru są benzynowe 1.5 o mocy 102 lub 136 KM oraz diesle 1.5/116 KM i 2.0/150 KM.

Mini Countryman - z miasta w teren

Auto Świat
20 ]]>

Czym kusi? Wszechstronnością. 4,3-metrowy Countryman stał się w drugiej generacji wygodniejszy oraz bardziej przestronny i wyrafinowany. Zwiększony prześwit i opcjonalny napęd 4x4 robią apetyt na eskapady poza asfaltem, natomiast na nim Countryman sprawuje się nad wyraz zwinnie jak na crossovera. Bagażnik mieści 450-1390 l. Nie trzeba jednak od razu składać oparć, żeby zwiększyć miejsce na pakunki: dostępna jest przesuwana kanapa, na której wygodnie podróżują też wysocy pasażerowie.

Kogo zachwyci? Kierowców lubiących siedzieć wyżej, rodzinnych miłośników MINI i notorycznych poszukiwaczy przygód i emocji za miastem.

Co go napędza? Countryman ma największą paletę silnikową ze wszystkich MINI i największą liczbę możliwych kombinacji. Napędu 4x4 nie można zamówić tylko w podstawowych wersjach One (1.5/102 KM) i One D (1.5/116 KM), natomiast w pełnej temperamentu JCW (2.0/231 KM) i hybrydzie plug-in Cooper S E (1.5/224 KM) jest on standardem. Pozostałe silniki: benzynowe 1.5/136 KM, 2.0/192 KM oraz diesel 2.0 o mocy 150 lub 190 KM.

Źródło:

Materiał powstał przy współpracy z marką Mini

Materiał powstał przy współpracy z marką Mini

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca