Fiat Doblo - wysoka cena winduje wymagania!

Fiat Doblo - wysoka cena winduje wymagania!

Samochody takie jak Fiat Doblo czy Renault Kangoo to osobowe wersje małych dostawczaków. Zdobyły sporą popularność, bo ich podstawowymi zaletami był bardzo dobry stosunek oferowanej przestrzeni w stosunku do ceny zakupu. W miarę nieduży wydatek pomagał przymykać oko na mniej eleganckie niż w vanach wykończenie czy uboższe wyposażenie

Fiat za nowe Doblo z najmocniejszym dieslem i z kilkoma dodatkami (ale wcale nie w najbogatszej wersji!) życzy sobie obecnie blisko 100 tys. zł (w promocji: 90 tys. zł)! Dlatego mamy prawo mieć wysokie oczekiwania. Oceniamy nadwozie testowanego na długim dystansie Fiata Doblo Lounge.

Fiat Doblo Lounge: niedawno odświeżone auto wygląda przyjemnie. - Przemek Wąworek / Auto Świat

Fiat Doblo - wnętrze

Jeśli najważniejszym kryterium jest pojemność wnętrza, Fiat Doblo zdaje egzamin, ale nie bez uwag. Potężna przestrzeń nad głowami to w aucie tego rodzaju nic nadzwyczajnego.

Dobrze wypada też szerokość wnętrza – z przodu nawet wysokie osoby mają miejsce na łokcie, z tyłu przewidziano trzy jednakowe siedziska, które okażą się wystarczające nawet dla dorosłych (pod warunkiem że nie są to zapaśnicy). To zasługa niemałej szerokości nadwozia, w stosunku do pierwszej generacji, Fiat Doblo urósł o ponad 10 cm.

Jeśli liczycie na dużą ilość miejsca na nogi może przyjść małe rozczarowanie – trzeba pamiętać, że Fiat Doblo ma 4,4 m długości (czyli niewiele więcej niż typowe auto kompaktowe), z czego niemało zabiera bagażnik. W związku z tym nie można liczyć na nadzwyczają przestrzeń w tym miejscu, choć konieczność podkurczania nóg zajdzie tylko w przypadku, gdy przedni fotel zostanie maksymalnie odsunięty, a z tyłu będą siedzieli dorośli.

Kokpit Fiata Doblo - Przemek Wąworek / Auto Świat

Fiat Doblo - bagażnik

Jak wspomnieliśmy, Fiat Doblo ma dużą przestrzeń użyteczną. Dane techniczne są fantastyczne: pojemność kufra za drugim rzędem siedzeń to 790 l, po złożeniu kanapy – 3200 l! To fenomenalne wartości, nie do pobicia nawet przez kompaktowe vany.

Chcącym maksymalnie wykorzystać przestrzeń przypominamy, że ładowność auta jest tylko przeciętna – 530 kg (bez kierowcy). Przyczepa z hamulcami może ważyć 1500 kg.

Pojemność to jedno, ale sposób wykorzystania może popsuć nawet wielki kufer. Na plus zapiszemy równe kształty, bez kłopotu towar zamocować można do podłogi.

Jeśli często wykorzystujecie pełną objętość, ładując walizki pod dach, lepiej zaopatrzyć się w kratkę oddzielającą ładunek od pasażerów – znajdziecie taką w katalogu akcesoriów (koszt około 850 zł).

Fiat Doblo - kanapa i trzeci rząd siedzeń

Niezbyt postarano się za to o składanie kanapy 2. rzędu – jest dzielona, ale po prostu najpierw kładziemy oparcie, a następnie całość stawiamy do pionu za przednimi fotelami. Ogranicza to długość przewożonych bagaży do 132 cm – to niezbyt wiele. Kto potrzebuje więcej miejsca, może zdecydować się na auto z przedłużonym rozstawem osi – 3105 mm zamiast 2755 mm. Tyle, że wtedy trzeba skorzystać z oferty aut dostawczych i zamówić odmianę kombi.

Bagażnik ma równe kształty i dużą pojemność, ale po złożeniu kanapy zajmuje ona zbyt wiele miejsca. - Przemek Wąworek / Auto Świat

Ważnym argumentem "za" może być dla wielu kupujących trzeci rząd siedzeń. To opcja wymagająca wydania 4000 zł. Nie są to jednak pełnowymiarowe fotele – z szerokością na wysokości ramion nie ma dużego kłopotu, ale niezbyt dużo miejsca jest na wysokości kolan, które "wędrują" pod brodę.

Jest tam więcej przestrzeni niż w najmniejszych modelach 7-miejscowych, ale za mało by posadzić dorosłych na dłuższą trasę. Plus – wysoka pozycja zapewnia dobrą widoczność nad głowami.

Niestety, montując fotele (jeden lub dwa, to osobne miejsca) praktycznie całkowicie rezygnujemy z bagażnika, za oparciami zmieści się już tylko teczka.

Nie ma też co zrobić z niewykorzystanymi fotelami – po złożeniu zajmują dwie trzecie bagażnika. Na szczęście można je dość łatwo wymontować, a niewielka masa (kilkanaście kilogramów) pozwala bez kłopotu zanieść do piwnicy czy garażu.

Fiat Doblo - wyposażenie

Wszystkie osobowe Doblo mają drzwi przesuwane z prawej i z lewej strony oraz wielką tylną klapę unoszoną do góry – trochę niewygodną.

Za 600 zł można mieć dwuskrzydłowe drzwi, ale wtedy w lusterku będą przeszkadzać ramki. Na pewno warto zamówić przyciemniane szyby. O bezpieczeństwo dba 6 poduszek powietrznych. Takie rzeczy jak dwupłaszczyznowa regulacja kierownicy, alufelgi czy elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach to przydatne drobiazgi.

Fiat Doblo w odmianie Lounge ma też wygodną klimatyzację automatyczną oraz radio Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym i systemem Bluetooth. Za 2500 zł doposażyliśmy układ o nawigację.

Fiat Doblo - naszym zdaniem

Czy Fiat Doblo zasługuje na uznanie? Wnętrze na pewno jest ciekawe, ale nabywca z pewnością będzie też rozważał zakup kompaktowego vana – cena pozwala na zakup np. Renault Grand Scenica z dieslem i podobnym wyposażeniem. Zaletą Doblo będzie duża przestrzeń, jednak niełatwo ją wykorzystać.


Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca