Audi A3 sedan 2.0 TDI - dobre auto w złej cenie

Audi A3 sedan 2.0 TDI - dobre auto w złej cenie

Audi A3 sedan to świetny i dopracowany kompakt marki premium. Wiadomo, za prestiż trzeba słono płacić, ale prawie ćwierć miliona złotych za auto wielkości Golfa to już jakiś absurd!

Pamiętam, kiedy narzekałem, że A6 poprzedniej generacji z 6-cylindrowym dieslem jest drogie, bo kosztuje 230 000 zł. Patrząc teraz na specyfikację o 2 rozmiary mniejszej „A-trójki”, którą dostaliśmy do testu, nie wiem, co powiedzieć. Za widoczny na zdjęciach egzemplarz Audi żąda 242 000 zł, z czego 102 000 zł to dodatki...

Audi A3 sedan - nadwozie

Przeliczając cenę na powierzchnię, jaką oferują samochody, nasze audi A3 sedan mogłoby uplasować się tuż za plecami któregoś z modeli Porsche. Co prawda, nadwozie A3 świetnie wygląda (zwłaszcza z pakietem S-line za 6080 zł) i ma perfekcyjne proporcje – lepsze niż A4 – ale do mistrzów obszerności nie należy. Z przodu przestrzeni nie zabraknie, ale wyżsi pasażerowie (180 cm i więcej), którym przyjdzie zająć miejsce na tylnej kanapie, będą mieli kłopot ze zmieszczeniem głowy.

Poza tym trudno się do czegoś przyczepić, bo marka z Ingolstadt pod względem jakości materiałów, spasowania i dopracowania detali przebija zarówno Mercedesa klasy A, jak i BMW serii 1. Ma też sporo gadżetów, np. wirtualny kokpit, czyli zegary, które mogą stać się nawigacją, asystenta jazdy w korku oraz idealnie działający gładzik na pokrętle systemu MMI.

Audi A3 sedan - silnik

150-konny diesel w połączeniu z szybką skrzynią dwusprzęgłową tworzy naprawdę dynamiczny tandem, a przy tym całkiem oszczędny. Średnio podczas testu Audi A3 spaliło co prawda ok. 7,6 l/100 km, ale była to głównie jazda w ruchu miejskim, na trasie spalanie spadło o ok. 2 l.

Audi A3 sedan - prowadzenie

Tu mogą być tylko kolejne pochwały. Choć nasze Audi A3 sedan było napędzane wyłącznie na przód, dawało sporo frajdy podczas szybkiej jazdy, i to bez uszczerbku na komforcie (mimo 19-calowych obręczy i opon o profilu 35!). Zawieszenie jest idealnie sprężyste, a układ kierowniczy – precyzyjny. Nic dodać, nic ująć.

Audi A3 sedan - koszty

Audi A3 rewelacyjnie jeździ i wygląda, ale też swoje kosztuje – cena wersji Sport: 140 800 zł. Kupując je, trzeba tylko uważać przy wyborze opcji, bo to studnia bez dna.

Audi A3 sedan - to nam się podoba

Atrakcyjny wygląd, układ jezdny i prowadzenie, wysoki komfort, niskie spalanie, wygodne i dobrze trzymające fotele, jakość wykonania.

Audi A3 sedan - to nam się nie podoba

Zdecydowanie za wysoka cena, mała ilość miejsca nad głową na tylnej kanapie, szarpiąca przy ruszaniu skrzynia S tronic.

Audi A3 sedan - naszym zdaniem:

Mówienie, że Audi A3 to Golf z lepszym znaczkiem, to herezja – Audi jest lepsze pod każdym względem. Jednak polityka cenowa firmy (czyli: płać za wszystko) jest już zbójecka.

Audi A3 sedan - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory turbodiesel/R4/16
Pojemność 1968 cm3
Moc maksymalna 150 KM/3500-400 obr./min
Maks. moment obrotowy 340 Nm/1750-300 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/aut. 6b.
Długość/szerokośc/wysokość 4458/1769/1416 mm
Pojemność bagażnika 425 l
Masa własna/ładowność 1320/550 kg
Cena A3 Limousine Sport od 140 000 zł
Przyspieszenie 8,3 s
Prędkość maksymalna 224 km/h
Średnie spalanie producenta 4,7 l/100 km
Emisja CO2 121 g/km
Teoretyczny zasięg 1060 km
Opony testowanej wersji 235/35 R 19


Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca