Opel Adam S - Adaś z ADHD

Opel Adam S - Adaś z ADHD

Już „cywilny” Opel Adam wygląda zadziornie, ale wersja S jest krzykliwa niczym mały kogucik. Co lepsze, ten maluch ze stajni Opla daje też sporo frajdy z jazdy. Abarcie 500, bój się!

Bądźmy szczerzy, zadziorne (czyt. podrasowane) maluchy kupuje się bardziej wzrokiem niż w wyniku zdroworozsądkowej kalkulacji parametrów i walorów użytkowych. Auto ma przyciągać uwagę i być efektowne. Do tej pory w 100 procentach spełniał te wymagania tylko krzykliwy Abarth 500. Wygląda na to, że to koniec jego hegemonii – Opel Adam S jest nie gorszym szpanerem, i to w dobrym tego słowa znaczeniu.

Opel Adam S - nadwozie

Napompowane zderzaki, efektowna lotka nad tylną klapą, 18-calowe felgi i podwójne malowanie karoserii... Obok Adama S nawet motoryzacyjny laik nie przejdzie obojętnie. Co więcej, dzięki sporym możliwościom personalizacji, trudno będzie spotkać 2 takie same modele – możecie dowolnie zestawić kolor nadwozia z barwą dachu, wstawek w zderzakach i obudowy lusterek.

Sportowych detali nie brakuje też we wnętrzu Opla Adama. Wszystko uzupełniają: dwukolorowa kierownica, sportowe nakładki na pedałach czy „startujące” przy uruchomieniu silnika wskazówki zegarów i rewelacyjne „kubły” Recaro – te fotele nie tylko świetnie wyglądają, lecz także znakomicie trzymają ciało.

Opel Adam S - silnik

Opel Adam ma co prawda o 5 KM więcej niż Abarth 595, ale przegrywa ze swoim rywalem w sprincie do „setki” o 0,7 s. Za to rozwija moc liniowo, dzięki czemu nie trzeba walczyć z kierownicą przy ostrym przyspieszaniu. Silnik współpracuje z 6-biegowym „manualem” – krótko zestopniowana skrzynia zapewnia sporo frajdy w mieście, ale oznacza wysokie obroty jednostki i hałas przy wyższych prędkościach. Oczywiście, w małym hot-hatchu nie może zabraknąć dźwięku – przeciętne brzmienie motoru nadrabia lekko basowy pomruk układu wydechowego.

Opel Adam S - prowadzenie

I tu miłe zaskoczenie – mimo niewielkiego rozstawu osi Opel Adam S nadspodziewanie dobrze trzyma się drogi. Czuć, że nad zawieszeniem pracowali inżynierowie z działu OPC. Niestety, bezkompromisowe nastawy dają mocno w kość... ogonową.

Opel Adam S - koszty

Tanio nie będzie. Opel Adam w wersji podstawowej kosztuje 67 400 zł, ale aktualnie w salonie możecie liczyć na 3000 zł rabatu. Za najtańszego Abartha 500 trzeba zapłacić znacznie więcej – ceny startują od 75 900 zł.

Opel Adam S - to nam się podoba

Wygląd, wygląd i jeszcze raz wygląd opla, sportowe i bardzo solidnie wykonane wnętrze, dobre właściwości jezdne, fotele Recaro.

Opel Adam S - to nam się nie podoba

Zbyt twardo zestrojone zawieszenie, za mało wyrazisty dźwięk układu wydechowego, znikoma funkcjonalność tylnej kanapy i bagażnika w oplu.

Opel Adam S - nasza opinia

Najprawdopodobniej Opel Adam S z racji wysokiej ceny nie będzie często widziany na naszych drogach, a szkoda, bo to pełnokrwisty „fun car”. Widać, że niemiecki producent jest w coraz lepszej formie.

Opel Adam S - dane techniczne

Silnik t.benz./R4
Pojemność silnika benz. (cm3) 1364
Moc silnika benz. (KM/obr./min) 150/4900-5500
Mom. silnika benz. (Nm/obr./min) 220/2750-4500
Napęd/skrzynia biegów przedni/man. 6
Rozmiar opon 225/35 R 18
Pojemność bagażnika (l) 170
Dł./szer./wys. (mm) 3708/1807/1484
Rozstaw osi (mm) 2311
Średnica zawracania (m) bd.
Masa własna/ładowność (kg) 1112/1455
Pojemność zbiornika paliwa (l) 38
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 8,5
Prędkość maksymalna (km/h) 210
Spalanie (l/100 km)* w mieście 9
Spalanie poza miastem 6,5
Spalanie średnie 8
Średnia emisja CO2 (g/km) 139
Teoretyczny zasięg (km) 475
Cena wersji podstawowej 67 400 zł


Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca