Nowy Volkswagen Polo GTI: sprawdzilśmy co potrafi na torze

Volkswagen Polo GTI: więcej mocy, więcej frajdy

Kilka tygodni temu jeździliśmy nowym Polo, teraz przyszedł czas na sportową odmianę. Pod maską dwulitrowe TSI o mocy 200 KM, które zapewnia świetne osiągi: 0-100 km/h w 6,7 s i v maks. 237 km/h. Sprawdzaliśmy, co potrafi na torze.

VW Polo GTI – nowy silnik pod maską

Szybki sprint spod świateł, sprawne wyprzedzanie poza miastem lub szybka jazda autostradą – we wszystkich tych miejscach docenia się wyższą moc oraz lepsze osiągi Polo GTI. Pod maską nowego usportowionego Volkswagena pracuje bowiem większy i mocniejszy silnik 2.0/200 KM (w poprzedniku 1.8/192 KM). Podczas ostrej jazdy zwraca uwagę szybka zmiana biegów, zapewniana przez seryjną dwusprzęgłową skrzynię DSG z 6 przełożeniami. Tym, którzy nie uznają „automatów” w tej klasie aut, pozostaje cierpliwie poczekać do lata, aż do oferty wejdzie manualna przekładnia, lub zmieniać biegi łopatkami na kierownicy (zalecamy podczas jazdy torowej). Na torze Polo GTI pokazuje swoje możliwości. Nie tylko świetnie się napędza, ale przede wszystkim zaskakuje na zakrętach, zarówno znakomitą trakcją (seryjna blokada mechanizmu różnicowego XDS), jak i stabilnością prowadzenia. To zasługa sportowego zawieszenia, które jest w stosunku do zwykłych wersji utwardzone, jak i obniżone o 15 mm.

Czerwone wstawki na desce są w GTI seryjne. Podobnie jak sportowe fotele z tapicerką w kratę „Clark” - Volkswagen / Auto Świat

VW Polo GTI – dwa rodzaje zawieszeń

Osobom z wysokimi wymaganiami wobec podwozia polecamy zakup zawieszenia Sport Select z dwoma trybami pracy amortyzatorów. Nie jest to jednak znany z innych modeli Volkswagena układ DCC, a sterowanie nim odbywa się wyłącznie przez ekran dotykowy. Po wybraniu trybu Sport utwardzają się amortyzatory i możemy liczyć także na szybsze reakcje silnika, „automatu”, układu kierowniczego, a nawet na rasowy dźwięk silnika generowany z głośników.

Dane techniczne VW Polo GTI 2018
Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Pojemność skokowa (cm3) 1984
Moc maks. (KM/obr./min) 200 przy 4400
Maks. mom. (Nm/obr./min) 320 przy 1500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 6,7
Prędkość maksymalna (km/h) 237
Średnie spal. fabr. (l/100 km) 5,9
Skrzynia biegów/napęd przedni/aut. 6 (DSG)
Pojemność bagażnika (l) 351-1125
Dł./szer/.wys. (mm) 4053/1751/1461
Cena VW Polo GTI od 89 690 zł

Więcej informacji na temat pierwszych jazd VW Polo GTI znajdziecie w Auto Świecie nr. 1/2018 z 2 stycznia.


Popularne komentarze (30)

No photo
~dr feelgood do ~Aa: Każde nowe auto traci po 3 latach mniej więcej połowę swojej wartość, a droższe auta (powiedzmy 300 tys. zł w górę) nawet jeszcze więcej. I co w tym ma być dziwnego czy odkrywczego? Te które tyle nie tracą to tak naprawdę tylko w wyobraźni ich właścicieli. Tutaj mamy fajne Polo z mocnym silnikiem i elektroniczną szparą za niespecjalnie wygórowane pieniądze. Konkurencja w postaci Corsy OPC czy Clio RS w cennikach startuje z poziomu 100 tys. zł i oferuje silniki 1.6 z których również wykrzesano 200KM, na dziś dzień wybrałbym Polo.
27 gru 17 17:36 | ocena: 75%
Liczba głosów:16
75%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~Radekmx : Chyba jednak nie przesiadłbym się z mojej Alfy Romeo Mito QV do tego pudełka od zapałek. Te siedzenia w kratkę po prostu wrzeszczą "sport".
27 gru 17 14:58 | ocena: 66%
Liczba głosów:12
66%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~RobertAW : Bardzo ładne i zwarte auto. Jedyne co powinni zmienić to arkusz czerwonej blachodachowki od Pruszyńskiego, który szpeci wnętrze. Cena dość rozsądna, co prawda i tak zbyt wysoka aby osiągnąć jakikolwiek sukces rynkowy.
26 gru 17 18:03 | ocena: 56%
Liczba głosów:16
56%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1

Wpisz komentarz

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo


Twój podpis

Redakcja poleca