Volkswagen Crafter 35 - dostawcza ekstraklasa

Volkswagen Crafter 35 - dostawcza ekstraklasa

Mocny silnik, bardzo bogate wyposażenie, przyjemnie wykończona kabina, praktyczna ładownia – czego jeszcze można oczekiwać od auta dostawczego? Chyba już tylko niższej ceny.

  • Wyposażenie Craftera – jak w klasie średniej!
  • Pod podwójnym siedziskiem dla pasażerów znajduje się wygodny duży schowek
  • Trudno oczekiwać, że auto o ładowności 1,3 t będzie bardziej komfortowe

W segmencie samochodów dostawczych konkurencja jest zdecydowanie mniejsza niż pośród osobówek, co jednak nie znaczy, że producenci, konstruując nowy model, mogą sobie pofolgować. Jednym z liderów jest Volkswagen, a Crafter to największe auto dostawcze tej firmy – o dopuszczalnej masie całkowitej od 3 t poprzez 3,5 t (jeszcze na prawo jazdy kat. B) aż do 5 t.

Parę tygodni temu zaprezentowaliśmy najnowszego Sprintera. Jeszcze niedawno duże dostawcze Volkswageny i Mercedesy były… bliźniakami, ale w 2017 r. firmy poszły własnymi drogami. Jeśli chodzi o pierwsze wrażenie, to Volkswagen wypada zdecydowanie korzystniej. Przede wszystkim chodzi o jakość wykończenia w kabinie. Testowy Crafter był w wersji Trendline, co oznacza: nieco lepszą tapicerkę, dodatkowe schowki, oświetlenie oraz skuteczniejsze wyciszenie kabiny. I taki dostawczak robi naprawdę dobre wrażenie. Nie widać przesadnych oszczędności materiałowych, wszystkie przełączniki i wskaźniki są na swoich miejscach. Aż chce się ruszyć w trasę!

Oczywiście, wygoda nie może być jedynym parametrem branym pod uwagę podczas zakupu dostawczaka. Crafter jako furgon jest oferowany w dwóch wariantach rozstawu osi, trzech wersjach długości oraz z kilkoma odmianami dachu. Testowe auto to jedna z mniejszych kombinacji – najkrótsza, ale z podwyższonym dachem, co daje kubaturę 11,3 m3. Ładownia ma poprawne wymiary.

Co ważne, lista elementów doposażenia przestrzeni ładunkowej (różne przegrody, drzwi, wykończenie ścian i podłogi, podwieszane uchwyty, systemy mocowania towaru) jest znacznie bogatsza niż spis elementów stylistycznych (np. tylko jeden wzór felg aluminiowych) – i to się chwali! Na plus zapiszemy też szerokie drzwi boczne (bez dopłaty tylko z prawej strony) – mają ponad 1,3 m, dzięki czemu można wstawić europaletę o szerokości 1,2 m. Łącznie wejdą tu 4 palety.

Pod maską umieszczono poprzecznie diesla 2.0 o mocy 177 KM, który poprzez 8-biegowe DSG napędza przednią oś. To drogi zestaw, ale bez wątpienia przyjemny. Zużycie paliwa? Delikatne operowanie pedałem gazu na trasie kończy się spalaniem poniżej 8 l/100 km, w mieście, wciskając gaz bez stresu, nie liczcie na wynik poniżej 10 l/100 km. Testowe auto miało m.in. pełen pakiet systemów elektronicznych za… ponad 16 000 zł – np. aktywny tempomat do 160 km/h(!).

Tyle że i seryjnego Craftera prowadzi się przyjemnie. Mimo dużej powierzchni bocznej jest nieczuły na podmuchy wiatru (tu też pomaga elektronika), hamulce są skuteczne i łatwe w dozowaniu, a komfort jazdy – w połączeniu z amortyzowanym fotelem – znakomity. Wspomnimy tu o jeszcze jednej zalecie: kupując Craftera, wspieramy „nasze”, bo auta te są produkowane w nowej fabryce Volkswagena we Wrześni.

Dane techniczne (firmowe) Crafter 35
Silnik t.diesel/R4/16
Ustawienie poprzecznie z przodu
Zasilanie wtrysk bezpośredni
Pojemność 1968 cm3
Moc maksymalna 177 KM/3600 obr./min
Maks. moment obr. 410 Nm/1500-2000 obr./min
Skrzynia/napęd aut. 8 (DSG)/przedni
Hamulce (przód i tył) tarczowe wentylowane
Opony testowanego auta 235/60 R 17 C
Wymiary dł./szer./wys. 5986/2040/2590 mm
Rozstaw osi 3640 mm
Min. śr. zawracania 13,6 m
Masa własna/ładowność 2199/1301 kg
Poj. ładowni 11,3 m3
Poj. zbiornika paliwa/AdBlue 75/18 l
Spalanie: miasto/trasa/średnie 8,1/7,5/7,7 l/100 km
Emisja CO2 202 g/km
Teoretyczny zasięg 974 km
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 2 lata bo/12 lat
Przeglądy co 2 lata lub 50 tys. km
Cena podstawowa wersji testowanej 166 590 zł
Cena testowanego egzemplarza 227 476 zł

Volkswagen Crafter 35 - to nam się podoba

Przyjemne wykończenie, komfort i bezpieczeństwo jazdy, dobra dynamika, praktyczna przestrzeń ładunkowa.

Volkswagen Crafter 35 - to nam się nie podoba

Wysoka cena zakupu (drogie dodatki), słabe materiały informacyjne w internecie, krótki czas trwania gwarancji (2 lata).

Volkswagen Crafter 35 - nasza opinia

Za wybór tego modelu z pewnością pracownicy wam podziękują – jazda Crafterem to naprawdę przyjemność, szczególnie gdy jest w tak ciekawej kompletacji. Jeśli miałbym w jakimś aucie spędzać długie godziny pracy, to ten model byłby na pewno w górnej części listy.


Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca