Porsche Cayenne - mniejsza masa, więcej wigoru

Wygląda niemal jak poprzednik, ale jest bardziej mocarny pod maską, do tego mniej waży. Mieliśmy już okazję podróżować nowym Cayenne’em. Wniosek? Żaden inny SUV nie może się z nim mierzyć pod względem sportowego charakteru.

Maska, wloty powietrza czy kształt szyb prezentują się niemal tak samo, jak w poprzednim modelu. Trzeba się przyjrzeć dwa razy, żeby poznać, że to jedzie nowy Cayenne. Tył okraszono ledowymi lampami. To znak rozpoznawczy Porsche, tak jak reflektory z czterema punktowymi lampami, które poprzedzającemu autu dają znak, by opuściło lewy pas autostrady.

Jak na Porsche futurystycznie prezentuje się kokpit z zaznaczonymi poziomymi liniami i mocno przeszkloną środkową konsolą. Podobnie jak w Panamerze, także i tutaj zamontowano dotykowy ekran, za pomocą którego są obsługiwane infotainment oraz klimatyzacja.

Podczas debiutu pojawią się trzy benzyniaki: 3-litrowe doładowane V6 o mocy 340 KM, V6 biturbo o pojemności 2,9 l oraz mocy 440 KM, a także 4-litrowe V8 biturbo, generujące 550 KM. W późniejszym czasie dołączy hybryda plug-in – najpierw bazująca na V6 biturbo, a następnie na V8. Moc układu ma wynosić około 700 KM. Na tę chwilę nie wiadomo czy i kiedy do gamy trafią silniki Diesla. Niezależnie od motoru napęd jest przekazywany za pomocą 8-biegowego „automatu” ZF.

Teraz Cayenne będzie zbudowany na platformie MLBevo, którą wykorzystano też w Audi Q7 i Bentleyu Bentaydze. Płyta występuje z dwoma wariantami rozstawu osi. W Cayennie wykorzystano krótszą z nich.

I bardzo dobrze, bo to nie ma być rodzinny model, lecz sportowy SUV. Auto zapewnia dynamikę, jakiej jeszcze nie było w segmencie SUV-ów. Cayenne precyzyjnie wykonuje polecenia prowadzącego, silnik zachowuje się jadowicie, a podczas dynamicznego pokonywania zakrętów nadwozie niemal się nie przechyla.

Porsche Cayenne - w punkt

To jest super. Jest lżejszy i mocniejszy.

To nie wyszło. Podczas debiutu zabraknie diesla.

Efekt WOW! Wyjątkowo futurystyczny kokpit.

Kto to kupi? Zamożni fani mocnych SUV-ów.

Porsche Cayenne - naszym zdaniem

Cayenne ma nową platformę i silniki, a do tego jest lżejszy i bardziej dynamiczny. Jednocześnie kształty Porsche subtelnie wyostrzono.


Popularne komentarze

No photo
~Suv z Niemiec do ~INż: Jak Cię nie stać na takie auto,to po prostu napisz a nie oceniasz samochód którym nawet nie zrobiłeś 1km. Nie ma lepiej jeżdżącego suva na rynku. Z kraju kwitnącej wiśni dostaniesz kupę plastiku i zero samochodu w samochodzie.postaw obok siebie Porsche i infiniti czy lexusa zaproś 100 facetów i zobaczysz kto co wybierze myśle ze byś był jeden do tych dwóch autek z japoni reszta odjedzie Porsche
8 wrz 21:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~INż : Ale to brzydkie ochydztwo !!! Zero "polotu" ot taki kartofel . Co innego suvy producentów za oceanu kwitnącej wiśni. To pięknie przemyślane linie i przetłoczenia na bokach czy masce. Nie ma o czym gadać to Porsche to DNO !!!! i za co to płacić . Bo prestiż to to nie jest. Chyba , że u wsiocha co nim jeździ. Normalni myślący i wykształceni kupią auto znacznie ...
3 wrz 10:55 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
0%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1

Wpisz komentarz

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo


Twój podpis

Redakcja poleca