Honda Civic sedan 1.5 VTEC Turbo – dynamiczna i wygodna

Materiał powstał we współpracy z marką Honda

Do sprzedaży trafiła nowa Honda Civic w wersji sedan. Samochód urósł względem poprzednika i otrzymał mocny silnik z turbodoładowaniem, więc stanowi ciekawą alternatywę nawet dla samochodów klasy średniej.

Civic to jeden z najważniejszych i najpopularniejszych modeli Hondy na świecie. Jego historia liczy już ponad 40 lat. Debiutująca odsłona jest już dziesiątą generacją tego modelu. Przed najnowszym Civikiem sedan postawiono ambitne zadanie – ma on nie tylko przyciągnąć nowych nabywców, ale również utrzymać lojalnych klientów marki, którzy do tej pory wybierali większego Accorda (dwa lata temu wycofany z oferty w Europie).

Kompakt Hondy został w tym celu należycie przygotowany. Samochód stał się o 90 mm dłuższy (4648 mm) i 45 mm szerszy (1799 mm) , a także o 20 mm niższy (1416 mm) od poprzednika. Takie wymiary pozwoliły uzyskać bardziej sportową i aerodynamiczną sylwetkę. Patrząc na Civica 4d trudno zauważyć, że jest to sedan. Auto wygląda raczej jak liftback, wyróżniając się na tle konkurencji. Rozstaw osi zwiększono o 30 mm (2698 mm), co pozwoliło uzyskać bardzo przestronne wnętrze, docenią to szczególnie pasażerowie na tylnej kanapie, oraz blisko 520-litrowy bagażnik.

W starannie wykonanym wnętrzu samochodu nie brakuje nowoczesnych rozwiązań, ale deska rozdzielcza została klasycznie zaprojektowana, co ułatwia obsługę wielu dostępnych funkcji. Konsola centralna z 7-calowym ekranem dotykowym systemu multimedialnego Honda Connect znajduje się wysoko, więc wygodnie się z niego korzysta.

Zgodnie z panującą modą, klasyczne zegary prędkościomierza i obrotomierza zastąpiono wirtualnymi wskaźnikami na wyświetlaczu. Wskazania są czytelne. Przydatny w codziennym użytkowaniu okazuje się bardzo pojemny schowek pod środkowym podłokietnikiem. Zmieścisz w nim wiele drobiazgów, jak i większych rzeczy, np. duża butelka w pionie i dwa kubki.

Honda Civic sedan - Krzysztof Słomski / Auto Świat

Nowy Civic w wersji czterodrzwiowej jest napędzany zupełnie nowym silnikiem benzynowym 1.5 VTEC z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Ma on być dynamiczniejszy i oszczędniejszy od ustępującego wolnossącego 1.8. Na osiągi rzeczywiście nie można narzekać. Silnik szybko reaguje na wciśnięcie pedału gazu, sprawnie rozpędzając samochód - sprint od 0 do 100 km/h trwa tylko 8,2 sekundy. Zużycie paliwa również nie jest wygórowane – komputer pokładowy wskazywał wynik ok. 7-8 l/100 km w trybie mieszanym.

Za dopłatą dostępna jest bezstopniowa skrzynia biegów. Zapomnijcie jednak o CVT, która sprawia, że silnik męczy jednostajnym wyciem. Honda mocno popracowała nad tym typem skrzyni i osiągnęła znaczną poprawę jej działania, wprowadzając oprogramowanie symulujące siedem wirtualnych biegów. Efekt przeprowadzonych udoskonaleń naprawdę pozytywnie zaskakuje.

W ciągu 6 miesięcy w ofercie pojawi się druga opcja, mianowicie silnik Diesla 1.6 i-DTEC, który będzie mógł współpracować z ręczną lub 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów.

Ten samochód od pierwszego przejechanego kilometra polubią osoby preferujące dynamiczną jazdę (jak przystało na Hondę). Szeroka regulacja fotela pozwala uzyskać niską pozycję. Kierownica umożliwia pewny chwyt, a układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu - należytą precyzję sterowania. Dopracowane wielowahaczowe zawieszenie zapewnia należyty komfort i jednocześnie pewne zachowanie pojazdu w szybko pokonywanych zakrętach. W trasie docenimy ponadto dobrze wyciszoną kabinę auta. Jazda sedanem Hondy jest po bardzo przyjemna.

Honda Civic sedan - Adam Mikuła / Auto Świat

Na koniec spójrzmy w cennik nowej Hodny Civic 4d. Otwiera go kwota 90 400 zł. Tyle należy zapłacić za wersję z ręczną skrzynią biegów (przekładnia CVT wymaga 5 tys. zł dopłaty). Cena bazowa może wydawać się mało atrakcyjna, ale auto już w podstawowej wersji Comfort jest bogato wyposażone.

Na pokładzie znajduje się cała armia aktywnych systemów poprawiających bezpieczeństwo Honda Sensing, m.in. rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeganie o awaryjnym hamowaniu, zmniejszanie skutków kolizji, utrzymywanie auta na pasie ruchu (w wersji Executive dodatkowo: monitorowanie martwego pola oraz ostrzeganie o zbliżającym się pojeździe podczas cofania).

W serii otrzymujemy ponadto: automatyczną klimatyzację, radio z ekranem dotykowym, wielofunkcyjną kierownicę, system Bluetooth, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, podgrzewane fotele przednie, adaptacyjny tempomat, chromowane elementy nadwozia czy 16-calowe felgi aluminiowe. Tańsza konkurencja nie ma aż tylu elementów w serii, a po doposażeniu nie będzie już tańsza.

Honda Civic sedan 1.5 VTEC Turbo CVT Executive - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz/R4/16
Pojemność skokowa 1498 cm3
Moc maksymalna 182 KM/6000 obr./min.
Maks. moment obrotowy 220 Nm/1700-5500 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,2 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
Średnie spalanie wg producenta 5,8 l/100 km
Skrzynia biegów/napęd bezstopniowa/przedni
Pojemność bagażnika 519 l
Długość/szerokość/wysokość 4648/1799/1416 mm
Rozstaw osi 2698 mm
Cena podstawowa od 90 400 zł
Cena testowanego egzemplarza od 114 200 zł

Źródło:

Materiał powstał we współpracy z marką Honda

Materiał powstał we współpracy z marką Honda


Popularne komentarze (79)

No photo
~Roman : Fajna ta honda, a ceny... jak się porówna z innymi modelami o podobnym wyposażeniu to ta cena wcale wysoka nie jest. Po prostu olali rynki biedoty takie jak nasz i od razu robią na zachód. Tam też VW, Toyoty czy inne kompakciki nie sprzedają się w niższych wersjach wyposażeniowych. Tylko my się przyzwyczailiśmy że można kupić kompakta za 65 tys. na stalowych felgach i bez klimy.
30 maja 08:04 | ocena: 90%
Liczba głosów:11
90%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~Q : Wiele osób pisze, że za drogie, że brzydkie a tymczasem salony nie maja problemu ze sprzedażą. Co więcej sprzedają się drogie wersje.
Na jazdę próbną w weekend nie można się zapisać na konkretną godzinę bo takie jest oblężenie, że nie gwarantują punktualności.
Jestem gotów się założyć, że używane egzemplarze będą trzymały wysokie ceny. Jak zwykle!
29 maja 14:15 | ocena: 78%
Liczba głosów:23
78%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~CVCX : Sedan przyspiesza szybciej niż 8,2 do setki, Honda zaniżyła tą wartość, jak również moc. W USA Civic sprzedaje się świetnie drugi wynik zaraz za Toyotą Camry.
29 maja 13:26 | ocena: 96%
Liczba głosów:27
96%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1

Wpisz komentarz

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo


Twój podpis

Redakcja poleca