DS 7 – nowa generacja z Francji

DS 7 vs. Mazda CX-5 i Volvo XC60 foto: Auto Bild
cff63983-6b6a-495e-8084-03a406026794 0

Oto francuska propozycja, która ma rywalizować z SUV segmentu premium. Francuzi liczą na to, że przejmą część klientów Audi, BMW i Mercedesa.

  • DS to młoda francuska marka o krótkiej historii. Firmę założono 1 czerwca 2014 roku
  • Nowy samochód będzie oferowany w specjalnych punktach DS Stores oraz DS Salons
  • Ceny – od 124 900 zł do 198 900 zł. Do wyboru benzynowe PureTech i diesle BlueHDi

DS 7 Crossback. Sam producent twierdzi, że to pierwszy DS nowej generacji. To jednocześnie szczególny model dla młodej francuskiej marki ze względu na jedno wydarzenie. Po objęciu urzędu prezydenta Republiki Francuskiej, Emmanuel Macron swój pierwszy oficjalny przejazd odbył właśnie DS 7 Crossback.

DS 7 Crossback - DS
4 ]]>

Nietrudno o pytanie, dlaczego na pierwszy model nowej generacji wybrano właśnie SUV. Eric Apode, odpowiedzialny za produkty i rozwój w DS Automobiles wyjaśnia – „We wszystkich krajach nastawionych na samochody z segmentu premium, największy potencjał pod względem wielkości sprzedaży i rentowności mają SUV-y z segmentu C. W tych warunkach było oczywiste, że naszym pierwszym modelem będzie DS 7 CROSSBACK”.

DS 7 Crossback to obecnie flagowy model marki. Samochód jest produkowany nie tylko w Europie, ale także w Chinach, gdzie marka otworzyła swój pierwszy salon, a ściślej showroom nazwany DS World (mieści się w Szanghaju). Bez względu jednak na to skąd pochodzi dany egzemplarz, możliwości konfiguracji są bogate. Do wyboru jest bowiem 9 kolorów nadwozia oraz 5 różnych pakietów inspiracji wnętrza. Aby ułatwić personalizację producent zadbał o współpracę z dostawcami, którzy zaopatrują różne luksusowe marki. Sięgnięto m.in. po rozwiązania stosowane przez wysokiej klasy mistrzów rymarstwa i zegarmistrzów.

Nowy francuski SUV ma konkurować przede wszystkim z modelami segmentu premium. DS liczy na to, że odbierze klientów takim markom jak m.in. Audi, BMW czy Mercedes. Eric Apode tłumaczy, że duży nacisk położono na personalizację samochodu, aby klienci mogli się wyróżnić i podkreślić oryginalność – „Nie kupują DS w taki sam sposób, jak kupowaliby samochód innej marki, są zdecydowanie zwróceni ku przyszłości”.

DS 7 to SUV segmentu C skonstruowany na najnowszej platformie EMP2. Samochód mierzy 4.57 m długości, 1.89 m szerokości i 1.62 m wysokości. Na rynku rywalizuje zatem m.in. z Audi Q3, BMW X1, Jaguarem E-Pace, Range Roverem Evoque czy Volvo XC 40.

DS 7 Crossback - DS
8 ]]>

Francuski producent podkreśla, że DS 7 Crossback pod względem komfortu i bezpieczeństwa jazdy wyposażony w najlepsze systemy aktualnie dostępne na rynku. Co to oznacza? Przede wszystkim długą listę wyposażenia w funkcje wspomagające kierowcę. Uwzględniono system awaryjnego hamowania, monitorowania zmęczenia kierowcy, monitorowania pasa ruchu, unikalne oświetlenie LED dostosowujące pracę do warunków drogowych i prędkości, aktywny tempomat z utrzymaniem w pasie ruchu, automatyczne parkowanie Park Pilot czy aktywne zawieszenie sterowane przez kamerę monitorującą nawierzchnię. A to nie wszystko.

Już wkrótce pojawi się wersja E-Tense 4x4, która ma wyróżniać się m.in. pracą układu hamulcowego. DS obiecuje wrażenia jazdy samochodem hybrydowym takie jak w przypadku wersji z konwencjonalnym napędem. To oznacza, że kierowca nie będzie mieć wrażenia nienaturalnego odczucia hamulców po wciśnięciu pedału jak ma to miejsce we współczesnych samochodach hybrydowych.

DS 7 Crossback - we wnętrzu wykorzystano rozwiązania od dostawców dla luksusowych marek - DS / DS
12 ]]>

E-Tense 4x4 ma zapewnić sporo wrażeń. W końcu łączna moc układu hybrydowego wynosi aż 300 KM. Tyle wystarczy, by uzyskać prędkość maksymalną przekraczającą 220 km/h. W trybie elektrycznym samochód rozpędzi się nawet do 130 km/h.

Zanim jednak E-Tense 4x4 pojawi się na rynku można wybierać wśród innych wersji DS 7 Crossback. Samochód oferowany jest z silnikami benzynowymi PureTech (130 KM, 180 KM i 225 KM) oraz dieslami BlueHDi o mocy 130 KM i 180 KM. Ceny – od 124 900 zł za odmianę Chic PureTech 130 do 198 900 zł za wersję Grand Chic z silnikiem PureTech 225 (Automatic).

Polecamy także:
Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca