Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion - mały SUV z mocnym sercem

Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion - mały SUV z mocnym sercem

Topowy 190-konny benzyniak i napęd na wszystkie koła. Sprawdziliśmy, jak spisuje się tak skonfigurowany Volkswagen T-Roc podczas jazdy autostradą oraz na zaśnieżonych alpejskich drogach.

Najpierw były tylko wielkie SUV-y, później pojawiły się wersje kompaktowe, a teraz są również w wydaniu mini. Do producentów SUV-ów tego typu dołączył także Volkswagen z modelem T-Roc.

Volkswagen T-Roc - wpisuje się w modę

Zewnętrzne wymiary pojazdu na szczęście nie przekładają się na ilość miejsca w środku. Z przodu przestrzeń na nogi i nad głowami jest na tyle duża, że można się poczuć tak, jakbyśmy podróżowali większym pojazdem, niż jest w rzeczywistości. Z tyłu miejsca mamy nieco mniej, ale nadal wystarczy go do komfortowej jazdy. Pod warunkiem że będą tu siedziały dwie osoby, bowiem wyprofilowanie kanapy nie zapewnia wystarczającej wygody pasażerowi siedzącemu pośrodku.

Nasz test przeprowadziliśmy w zimowej scenerii w Alpach. Jednak zanim tam dotarliśmy, mieliśmy okazję sprawdzić, jak samochód zachowuje się w trakcie szybkiego pokonywania niemieckich autostrad. W takich warunkach powody do zadowolenia daje nie tylko świetna dynamika w całym zakresie prędkości obrotowych, lecz także cicha praca jednostki napędowej – także podczas szybkiej jazdy można swobodnie rozmawiać.

Atutem układu napędowego jest też działanie przekładni DSG. Poszczególne biegi zmienia sprawnie i – co ważne – podczas ruszania nie wyczuwa się ospałości, która występowała w niektórych autach z taką skrzynią. Powody do zadowolenia daje również zużycie paliwa. Wprawdzie średnie spalanie na poziomie 8,2 l/100 km jest o 1,4 l wyższe, niż podaje producent, ale to i tak dobry wynik.

Volkswagen T-Roc - Volkswagen

Po dojechaniu w górskie rejony przekonaliśmy się, że dzięki 190-konnemu silnikowi T-Roc sprawnie wspina się na wszelkie podjazdy. Napęd na wszystkie koła działa bez ociągania i potrafi wyratować jadących z niemal każdej opresji. Podczas ruszania na ośnieżonym wzniesieniu system odpowiednio reguluje rozdział momentu obrotowego pomiędzy osiami i dobiera go tak, żeby uzyskać optymalną przyczepność. Pamiętajcie jednak, że T-Roc nie jest prawdziwą terenówką i pomimo napędu 4x4 nie poradzi sobie w głębokim sypkim śniegu. Tym bardziej że prześwit wynosi zaledwie 161 mm.

Volkswagen T-Roc - udany układ jezdny

Dopracowane zawieszenie sprawia, że auto zachowuje się stabilnie podczas szybkiej jazdy autostradą, a gdy trafimy na drogę o słabej jakości – dobrze pochłania wyboje. Radzimy jednak zrezygnować z opcjonalnych 19-calowych alufelg. Psują to, co w kwestii komfortu zapewnia zawieszenie.

Koszt zakupu samochodu, niestety, jest dość wysoki, i to niezależnie, czy uwzględnimy bazową cenę, czy tę po doliczeniu dodatków. Dużego wydatku nie usprawiedliwia nawet bogate wyposażenie. Konkurencyjny Hyundai Kona w topowej wersji Premium, ze 177-konnym benzyniakiem i dwusprzęgłową skrzynią, kosztuje 114 990 zł.

Volkswagen T-Roc - to nam się podoba

Dynamika, cichy silnik, dopracowane zawieszenie, przestronne wnętrze, pojemny bagażnik.

Volkswagen T-Roc - to nam się nie podoba

Wysoka cena, 19-calowe felgi obniżają komfort, niewygodne środkowe miejsce na kanapie z tyłu.

Volkswagen T-Roc - naszym zdaniem

Świetnie się go prowadzi, ma dobrą dynamikę, a do tego wnętrze jest na tyle przestronne, że T-Roc wystarczy jako środek transportu dla rodziny. Cieszy również efektowna stylistyka nadwozia. Wprawdzie samochód ma bogate wyposażenie standardowe, mocny silnik i napęd na wszystkie koła, ale i tak płacenie za małego SUV-a niemal 150 000 zł to ekstrawagancja.

Volkswagen T-Ro 2.0 TSI 4Motion Premium - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1984 cm3
Moc maksymalna 190 KM/4180 obr./min
Maks. moment. obrotowy 320 Nm/1500 obr./min
Skrzynia biegów aut. 7-biegowa
Napęd 4x4
Prędkość maksymlana 216 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,2 s
Elastyczność 60-100/80120 km/h 4,1 s/5,5 s (aut.)
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 58 dB/65 dB/69 dB
Średnie spalanie testowe 8,2 l/100 km
Średnie spalanie producenta 6,8 l/100 km
Hamowanie 100-0 km/h 35,4 m/35,1 m (z/g)
Pojemność bagażnika 392-1237 l
Długość/szerokość, wysokość 4234/1819/1573 mm
Rozstaw osi 2593 mm
Prześwit 161 mm
Masa własna/ładowność 1486 kg/504 kg
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy okresowe co 30 tys. km lub rok
Cena podst. testowanej wersji 125 090 zł
Cena test. egz. po doposażeniu 149 410 zł


Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca