Renault Captur FL 1.5 dCi - mieszczuch z dieslem?

Niewielkie rozmiary pomagają w jeździe po mieście, a dzięki przestronnemu wnętrzu i silnikowi wysokoprężnemu Captur sprawdzi się podczas dalszych wyjazdów.

Diesle nie mają ostatnio dobrej passy. Afera z fałszowaniem wyników spalania sprawiła, że wiele europejskich miast decyduje się na wprowadzenie ograniczenia ruchu samochodów z wysokoprężnymi silnikami. Tymczasem wciąż nie brakuje aut o miejskim charakterze z jednostkami tego typu pod maską. Takim modelem jest też Renault Captur.

Poliftingowego crossovera można łatwo rozpoznać po zmienionym przodzie, który upodabnia ten model do Kadjara. Inny jest teraz grill, a w zderzaku znalazły się światła do jazdy dziennej w kształcie litery C. Wnętrze zaskakuje materiałami o wyższej jakości, inny kształt ma dźwignia skrzyni biegów, a fotele są obszerniejsze (czytaj: bardziej komfortowe). Mniej podobała nam się pozycja za kierownicą, gdyż trudno znaleźć wygodne ustawienie kolumny kierowniczej.

Renault Captur - miejski, ale wcale nie mały

Captur jest tylko o 6 cm dłuższy od Clio. Jednak jego wnętrze oferuje przestrzeń, której nie powstydziłby się kompakt – w obu rzędach siedzeń wygospodarowano dużo miejsca na nogi i nad głowami. Do tego dochodzi pojemny bagażnik. Te cechy usprawiedliwiają wybranie wersji z silnikiem Diesla. Pozwalają bowiem nie tylko na sprawne podróżowanie w mieście, lecz także na dalsze wyprawy z rodziną. Nie liczcie jednak na oszałamiającą dynamikę. Wprawdzie producent obiecuje osiągnięcie „setki” już po 11,4 s, ale w rzeczywistości tę prędkość uzyskuje się o 1,6 s później.

W trakcie zwiększania szybkości do uszu jadących dociera charakterystyczny klekot diesla i wyczuwa się wibracje. Na szczęście podczas jednostajnej jazdy autostradą dźwięk silnika staje się bardziej przyjazny, a we wnętrzu pojazdu jest cicho.

Renault Captur - zbyt długa droga hamowania

Nowoczesny crossover jadący z prędkością 100 km/h potrzebuje ponad 40 m do zatrzymania? Tak, ale tylko jeśli jest to testowana wersja XMode z ogumieniem M+S (Renault określa je jako całoroczne). Podczas testu benzyniaka z letnimi oponami Michelina auto zatrzymało się już po 36,4 m.

Na słowa krytyki zasługuje zużycie paliwa. Producent obiecuje średnie spalanie 3,9 l/100 km, tymczasem auto potrzebowało 6,1 l. Przekonaliśmy się też, że Captur to mały oszust. Według komputera przeciętne zapotrzebowanie na paliwo to 5,1 l/100 km.

Renault Captur - to nam się podoba

Wysoka jakość materiałów, wygodne wsiadanie i wysiadanie, przestronne wnętrze, pojemny i funkcjonalny bagażnik.

Renault Captur - to nam się nie podoba

Niewygodna pozycja za kierownicą, słaba stabilność podczas gwałtownego zatrzymania, długa droga hamowania z całorocznymi oponami.

Renault Captur FL 1.5 dCi - nasza ocena

Lepiej wygląda, ma bogatsze wyposażenie i sprawdzi się jako rodzinny crossover. Szkoda tylko, że osiągi nie są tak optymistyczne, jak obiecuje producent. Poza tym Captur z dieslem dużo kosztuje.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/8
Pojemność skokowa 1461 cm3
Moc maksymalna 110 KM/4000 obr./min.
Maks. moment obrotowy 260 Nm/1750 obr./min
Skrzynia biegów/napęd ręczna 6b/na przednie koła
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,4 s
Przyspieszenie 0-100 km/h (testowe) 13,0 s
Elastyczność 60-100 8,4 s/11,7 s (4./5. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h 12,3 s/15,4 s (5./6. bieg)
Prędkość maksymalna 180 km/h
Hamowanie ze 100 km/h (z/g) 43,7 m/43,3 m
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 54 dB/64 dB/68 dB
Średnie spalanie testowe 6,1 l/100 km
Średnie spalanie producenta 3,9 l/100 km
Pojemność bagażnika 377-1235 l
Długość/szerokość/wysokość 4122/1778/1566 mm
Rozstaw osi 2606 mm
Masa rzeczywista/ładowność 1330 kg/432 kg
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy co 30 tys. km
Cena podst. testowanej wersji 84 600 zł
Cena testowanego auta 93 100 zł


Popularne komentarze (8)

No photo
~Bb : @adamm
Kurcze chłopie, Ty musisz być strasznie bogaty skoro codziennie wypożyczasz inne samochody w tej drogiej wypozyczalni. I to auta dosłownie wszystkich klas. A rzeczywistość jest taka, że klepiesz te durne komentarze za 50 groszy od sztuki. Może za kilka miesięcy uda Ci się wypożyczyć od konkurencji samochód na jeden dzień. Od konkurencji, bo żeby wypożyczyć go od Twojego pracodawcy musiałbyś klepac te komentarze jeszcze kilka kolejnych tygodni.
24 sie 09:39 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~greg : 13,0s do 100 i ponad 6l paliwa (szacun dla redakcji, że nie sugerowała się tylko komputerem pokładowym). Gdzie tu sens, gdzie logika...
Już chyba lepiej kupić sobie podstawowego 0,9Tce - osiągi podobne, zużycie paliwa z 1l większe, a 11500pln w kieszeni!
25 sie 10:56 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~AdamM : Jeśli chodzi o kształty i wymiary to faktycznie zachęcają do jazdy po mieście. Jakiś czas temu pożyczałem jeden z ich rocznych modeli w Panek i byłem bardzo zadowolony z możliwości na dalekiej trasie
23 sie 23:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
25%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1

Wpisz komentarz

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo


Twój podpis

Redakcja poleca