Honda Civic 1.6 i-DETC - czy Civic z dieslem ma sens?

Honda Civic 1.6 i-DETC - czy Civic z dieslem ma sens?

Niskie spalanie to jedna z ważniejszych cech Hondy Civic 1.6 i-DTEC. Wygląda więc na to, że ta wersja będzie idealnym wyborem. Nie można też zapominać o czynnikach, które sprawiają frajdę podróżowania tym autem

  • W ofercie jest również Civic diesel z automatyczną skrzynią biegów
  • W wersji ze 120-konnym dieslem dynamika jest co najwyżej przeciętna
  • Cieszy niskie spalanie. Szkoda jednak, że auto okazuje się drogie

W ofercie Hondy Civic przeważają wersje benzynowe. Bazowy napęd to 3-cylindrowe doładowane 1.0 o mocy 129 KM, jest również silnik 1.5, który generuje godne szacunku 192 KM. To jeszcze nie koniec, bo auto występuje także w rasowej odmianie Type R z jednostką o mocy 320 KM. Jednak na przeciwległym biegunie w palecie znajduje się wysokoprężna wersja o mocy 120 KM.

Przekonajmy się, jak Honda Civic sprawdza się w ostatnim z tych wydań. Sportowy charakter nie przeszkodził w skonstruowaniu praktycznego pojazdu. Wnętrze jest na tyle przestronne, że w obu rzędach siedzeń wysokie osoby mają dość miejsca na nogi. Jedynie z tyłu nad głowami przydałoby się o kilka centymetrów więcej. Pozytywna ocena należy się bagażnikowi. Pojemność 478-1245 l to jedna z lepszych wartości w tej klasie aut. Dodatkowym atutem jest wnęka pod podłogą, w której zmieszczą się nie tylko drobiazgi, lecz także niewielka walizka.

Z Hondy Civic z dieslem będą zadowoleni zarówno kierowcy, którzy potrzebują dużego kufra, jak i ci ceniący niskie spalanie. Podczas testu auto potrzebowało średnio 5,5 l/100 km – uznaliśmy to za zadowalający wynik. Wiemy, że to o 2 l więcej niż obiecuje producent (3,5 l/100 km), ale zdajemy sobie też sprawę z tego, że uzyskanie takiego spalania w warunkach drogowych jest nierealne.

Mniej entuzjazmu wykażą amatorzy dynamicznej jazdy. Wprawdzie 10,3 s do „setki” nie przynosi autu ujmy, ale też nie czyni z niego demona szybkości. Minusem silnika jest donośny klekot w całym zakresie prędkości obrotowych (także po rozgrzaniu).

Zawieszenie Hondy Civic bez trudu radzi sobie z tłumieniem nierówności. Nawet duże poprzeczne garby nie obniżają komfortu podróżowania. Jednocześnie kierowcy żądni mocnych wrażeń mogą pozwolić sobie na szybkie pokonywanie zakrętów. W dużej mierze pomagają w tym instalowane w standardzie testowanej wersji adaptacyjne amortyzatory (przód i tył). Po wybraniu dynamicznego trybu zawieszenie usztywnia się i zapobiega nadmiernemu przechylaniu się nadwozia. Dodatkowo w opanowaniu pojazdu pomaga precyzyjny układ kierowniczy. Atutem japońskiego kompaktu są również świetne hamulce, których skuteczność poprawia się wraz ze wzrostem temperatury tarcz.

Testowana Honda Civic występowała w wersji Executive z pakietem Premium (podgrzewane przednie i tylne siedzenia, skórzana tapicerka i indukcyjna ładowarka telefonu). Wyposażenie tej odmiany jest niemal kompletne, ale cena 109 100 zł do atrakcyjnych nie należy. Tegoroczna nowość – Kia Ceed ze 115-konnym dieslem 1.6 i w topowej odmianie GT Line – kosztuje 98 990 zł.

Honda Civic 1.6 i-DETC - to nam się podoba

Przestronne wnętrze, pojemny bagażnik, dobre prowadzenie, niskie spalanie, wygodne fotele, bogate wyposażenie.

Honda Civic 1.6 i-DETC - to nam się nie podoba

Słaba widoczność do tyłu, w całym zakresie obrotów słychać klekot typowy dla diesla, wysoka cena, przeciętna dynamika.

Honda Civic 1.6 i-DETC - nasza opinia

Honda Civic z dieslem? To auto głównie dla kierowców, którzy chcą jeździć oszczędnie. Tyle tylko, że najpierw trzeba za auto dużo zapłacić. Oprócz niskiego spalania powody do zadowolenia dają: świetne prowadzenie, bogate wyposażenie seryjne oraz praktyczne nadwozie.


Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca