SsangYong Rexton: Wyjątkowy, ale czy idealny?

SsangYong Rexton: Wyjątkowy, ale czy idealny?

Rama, diesel o mocy 181 KM i napęd 4x4 sprawdzą się w terenie. Na asfalcie też można liczyć na dobre prowadzenie, choć....

SsangYong Rexton – luksus i mnóstwo miejsca

Choć importer SsangYonga jest w Polsce od wielu lat i ma w ofercie kilka ciekawych modeli (Tivoli, XLV, Korando), ciężko jest mu osiągnąć poziom sprzedaży zbliżony do innych koreańskich marek. Do zakupu nie zachęcają nawet rozsądnie skalkulowane ceny ani też 5-letnia gwarancja. Nadal jest szansa, że to się zmieni, bowiem pod koniec 2017 roku w ofercie pojawił się kolejny nowy model: Rexton czwartej generacji. Ten niemal 5-metrowy SUV będzie konkurował z Fordem Edge’em, Hyundaiem Santa Fe, Kią Sorento czy Toyotą Land Cruiser. Podobnie jak ostatnia z wymienionych, ma rzadko już stosowane rozwiązanie – ramową konstrukcję. Również wyjątkowy w tym aucie jest napęd, ale o tym później.

SsangYong Rexton – nowoczesne multimedia

Ten, kto spodziewa się, że we wnętrzu koreańskiego SUV-a znajdzie tandetne materiały czy przestarzałe rozwiązania techniczne, będzie miło zaskoczony. Deska rozdzielcza ma atrakcyjną stylistykę i jest wykonana z materiałów o dobrej jakości (miękkich). Znajdują się na niej dwa kolorowe ekrany: 7-calowy o rozdzielczości HD, pokazujący informacje z komputera pokładowego, oraz 9,2-calowy od multimediów. Ten ostatni jest oczywiście sterowany dotykowo i oprócz funkcji radia i nawigacji pokazuje także obraz z systemu kamer 360 stopni. Fani smartfonów docenią w multimediach zgodność z systemami Android Auto oraz Apple CarPlay.

SsangYong Rexton – na asfalcie tylko 4x2

W Rextonie pozytywne wrażenie zrobiły na nas też dynamika i sposób prowadzenia. Pracujący pod maską 181-konny diesel żwawo reagował na gaz już przy niskich obrotach. Był dobrze wyciszony i – biorąc pod uwagę duże gabaryty auta oraz wysoką masę – miał umiarkowany apetyt na paliwo (śr. w teście 9,9 l/100 km). Żadnych zastrzeżeń nie zgłaszaliśmy także do 7-stopniowego „automatu”, bo przełożenia zmieniał szybko i w punkt.

Dane techniczne SsangYong Rexton 2.2 D aut. 4x4
Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Ustawienie silnika wzdłużnie z przodu
Pojemność skokowa (cm3) 2157
Moc maks. (KM/obr./min) 181/4000
Maks. mom. (Nm/obr./min) 420/1600-2600
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,0
Prędkość maksymalna (km/h) 185
Średnie spal. test. (l/100 km) 9,9
Skrzynia biegów/napęd 4x4/aut. 7
Pojemność bagażnika (l) 784-1977
Dł./szer/.wys. (mm) 4850/1960/1825
Cena Rextona 2.2 D aut. 4x4 od 187 900 zł

Więcej informacji na temat testu SsanYonga Rextona znajdziecie w Auto Świecie nr. 1/2018 z 2 stycznia.


Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca