Jaguar E-Pace - mniejszy brat F-Pace’a

Jaguar E-Pace - mniejszy brat F-Pace’a

W tym roku do sprzedaży w Polsce trafił kolejny SUV Jaguara. E-Pace jest wprawdzie mniejszy od F-Pace’a, ale jego konstrukcja i tak zapewnia wystarczającą przestrzeń dla pasażerów oraz na bagaż. Auto kusi również atrakcyjną stylistyką nadwozia.

Pierwszym SUV-em Jaguara jest wprowadzony w 2016 roku F-Pace. W tym roku Anglicy wypuścili na rynek kolejny model tego typu. Tym razem przyszła kolej na mniejszego E-Pace’a. Dzięki długości nadwozia 4,4 m pojazd jest typowym kompaktowym SUV-em, tym samym idealnie pasuje do szybko rosnącego segmentu rynku. Auto ma konkurować z Audi Q3, BMW X1 oraz Mercedesem GLA.

Jaguar E-Pace dobrze prezentuje się na tle renomowanych rywali. Jest tak dlatego, że niezależnie, SUV czy nie, Anglicy nie zapomnieli o elegancji. Pod względem stylistyki samochód nawiązuje do limuzyny F-Type oraz większego SUV-a.

We wnętrzu w oczy rzuca się wyraźne oddzielenie przedziału kierowcy od części pasażera siedzącego z przodu. Jednocześnie pochwały należą się za funkcjonalnie zaprojektowaną deskę rozdzielczą i łatwą obsługę wszystkich urządzeń pokładowych oraz wystarczającą ilość miejsca.

Jaguar E-Pace - łatwa obsługa samochodu

Z tyłu przestrzeń nie jest nadmiernie rozrośnięta, ale to typowa cecha pojazdów z tego segmentu. To oznacza, że wysokie osoby będą miały dużo miejsca nad głowami, ale może go brakować na wysokości kolan.

Do napędu przewidziano wyłącznie 4-cylindrowe silniki – benzyniaki o mocy 249 lub 300 KM oraz diesle generujące 150, 180 bądź 240 KM. Podczas pierwszych jazd mieliśmy okazję przekonać się, jak sprawuje się na drodze E-Pace ze 180-konnym dieslem i automatyczną skrzynią biegów. W takiej konfiguracji samochód okazuje się całkiem żwawy, a przekładnia pracuje bez szarpnięć i szybko zmienia poszczególne biegi. Dodatkowym atutem pojazdu jest poręczne prowadzenie, i to pomimo masy przekraczającej 1,8 tony. To zasługa sprężystego układu jezdnego. Niestety, resorowanie, zwłaszcza w przypadku 20-calowych kół, nie jest na najwyższym poziomie.

Jaguar E-Pace - w punkt

To jest super. Poręczność mimo wysokiej masy.

To nie wyszło. Zbyt niski poziom resorowania.

Efekt WOW! Wygodne siedzenia i pojemny kufer.

Kto to kupi? Fani SUV-ów znudzeni autami niemieckimi.

Jaguar E-Pace - naszym zdaniem

Efektownie wygląda, sprawnie jeździ i jest wystarczająco praktyczny. Brakuje tylko zawieszenia, które lepiej tłumiłoby nierówności.

Jaguar E-Pace - dane techniczne

Silnik t.dieselR4
Pojemność 1999 cm3
Moc 180 KM/4000 obr./min
Maks. moment obrotowy 430 Nm/1750 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/skrzynia aut. 9b
Długość/szerokość/wysokość 4395/1984/1649 mm
Masa własna 1843 kg
Bagażnik 577-1234 l
Prędkość maksymalna 205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,3 s
Spalanie średnie 5,6 l/100 km
Emisja CO2 147 g/km
Cena od 167 000 zł

.


Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca