Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - na bogato

Testujemy Suzuki Vitarę z mocnym silnikiem, szybkim „automatem” i napędem 4x4. Do ideału zabrakło przede wszystkim niższej ceny i wyższego komfortu.

Fani offroadu nie są pocieszeni, bo Vitara produkowana od 2015 r. nie jest już terenówką, lecz miejskim crossoverem. Nie ma ramy ani reduktora, są za to: napęd 4x4, doładowany benzyniak i 6-stopniowy „automat”. Sprawdźmy zatem, czy jest sens wydawać na nią 102 900 zł. Nadwozie.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - nadwozie

Vitara w bogatszej wersji S za sprawą kilku detali stylistycznych atrakcyjnie wygląda. Wysoko umieszczony fotel ułatwia wsiadanie i gwarantuje kierowcy dobrą widoczność. Z przodu nie brakuje przestrzeni. Z tyłu jest nieco gorzej, choć dwie dorosłe osoby nie będą narzekać. Dzięki ustawianej na dwóch poziomach podłodze mamy bardziej funkcjonalny kufer (375 l).

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - silnik

Doładowany benzyniak już od niskich obrotów spontanicznie reaguje na gaz i nie jest paliwożerny (średnio w teście 7 l/100 km). Dynamicznej jeździe sprzyja także szybko przełączający „automat”. Napęd AllGrip (4x4) przyda się zimą i na śliskim. Ci, którzy planują jeździć głównie po mieście, mogą sobie go darować, zaoszczędzą wówczas 10 000 zł.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1373 cm3
Moc maksymalna 140 KM/5500 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 220 Nm/1500-4000 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd aut. 6-biegowa/4x4
Prędkość maksymlana 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,2 s
Średnie spalanie testowe 7,0 l/100 km
Średnie spalanie producenta 5,5 l/100 km
Pojemność bagażnika 375-1120 l
Długość/szerokość, wysokość 4175/1775/1610 mm
Rozstaw osi 2500 mm
Masa własna/ładowność 1235 kg/495 kg
Cena testowanej wersji 102 900 zł

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - prowadzenie

To najsłabszy punkt Vitary. Precyzję układu kierowniczego moglibyśmy zaakceptować, ale już to, że kierownica nie wraca do pozycji „na wprost” po wyjściu z zakrętu i dodaniu gazu – niekoniecznie. Przeszkadzało nam także, że podczas jazdy po nierównościach do kierownicy docierały drgania, a pasażerami mocno wstrząsało. Kilkakrotnie bez powodu włączyła się funkcja ostrzegająca przed ryzykiem kolizji, a na łuku raz bez potrzeby zostały uruchomione hamulce.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - koszty

Vitara 1.6 ma atrakcyjną cenę (od 61 900 zł), ale wersja z silnikiem 1.4 (od 85 900 zł) jest już kosztowna.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - to nam się podoba

Dynamika silnika, „automat” przewidujący zachowania kierowcy, przestronne wnętrze.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - to nam się nie podoba

Mało komfortowe zawieszenie, słaba precyzja ukł. kierowniczego, zawodzi elektronika.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - naszym zdaniem

W sumie nowoczesny, zgrabny, a do tego funkcjonalny samochód z naprawdę fajnym napędem, a jednak pod względem precyzji prowadzenia i sposobu amortyzacji nierówności znacznie odstający od rywali.


Popularne komentarze (27)

No photo
~Motofun : Gwarantowane, niższe spalanie każdego paliwa o 8-12% na przebieg 80-140 tys. km. Tarcie „pożera” moc! Poprzez zmniejszenie tarcia o 88% jak na samym tylko oleju w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale jest wyraźnie odczuwalny przyrost mocy jak i 2-4 razy wydłużamy trwałość tych podzespołów. Redukuje się branie oleju o 50-90%. Jest to możliwe dzięki technologi s x 6 0 0 0. p l dzięki której tworzy się polimerowa powłoka o najniższym współczynniku tarcia. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Toyota -Japonia (link: toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca S X 6 0 0 0 wymagającym klientom a Mazda oferowała do czasu nawiązania współpracy z Fordem! Efektywność silnika potwierdziła się zwycięstwem Mazdy 787B w 1991 r. właśnie z problematycznym silnikiem Wankla w wyścigu Le Mans 24. W Opiniach są telefony użytkowników, porozmawiaj, sam sprawdź. Nie daj się zmanipulować lobby olejowemu czy paliwowemu, producentom samochodów, gdyż skuteczność tych środków szkodzi im interesom a oni Tobie. Sprawdź nas zanim ślepo im zaufasz!
13 wrz 20:45 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
20%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~Muniek : Pokazujcie jak wyglądają te super booster jety po 200k km a nie nówki nie śmigane. Żyłowanie tych silników od kosiarek do mocy spotykanych niegdyś u dwólitrowców ... no po prostu z czymś to się wiąże. Benzyna do turbo musi być zaprojektowana do tego od samego początku. Nie wystarczy włoży turbinę, bo takie podejście skraca żywotność takiej wiertarki 2-3 krotnie.
13 wrz 16:53 | ocena: 56%
Liczba głosów:16
56%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~lewak : Suzuki nie miało nigdy wpadki z trwałością silników. Poza tym jest to firma, która specjalizuje się w budowie znakomitych małych i jednocześnie bardzo mocnych silników - do motocykli, łodzi i in. Silniki turbo nie kręcą się tak szybko jak wolnossące, wiec ich trwałość pewnie jest jeszcze większa. Jeśli miałbym wybrać mały doładowany silnik, to właśnie od Suzuki. Tym bardziej, że140 KM z silnika 1400 ccm to wcale nie tak dużo.
13 wrz 22:48 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1

Wpisz komentarz

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo


Twój podpis

Redakcja poleca