Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - na bogato

Testujemy Suzuki Vitarę z mocnym silnikiem, szybkim „automatem” i napędem 4x4. Do ideału zabrakło przede wszystkim niższej ceny i wyższego komfortu.

Fani offroadu nie są pocieszeni, bo Vitara produkowana od 2015 r. nie jest już terenówką, lecz miejskim crossoverem. Nie ma ramy ani reduktora, są za to: napęd 4x4, doładowany benzyniak i 6-stopniowy „automat”. Sprawdźmy zatem, czy jest sens wydawać na nią 102 900 zł. Nadwozie.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - nadwozie

Vitara w bogatszej wersji S za sprawą kilku detali stylistycznych atrakcyjnie wygląda. Wysoko umieszczony fotel ułatwia wsiadanie i gwarantuje kierowcy dobrą widoczność. Z przodu nie brakuje przestrzeni. Z tyłu jest nieco gorzej, choć dwie dorosłe osoby nie będą narzekać. Dzięki ustawianej na dwóch poziomach podłodze mamy bardziej funkcjonalny kufer (375 l).

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - silnik

Doładowany benzyniak już od niskich obrotów spontanicznie reaguje na gaz i nie jest paliwożerny (średnio w teście 7 l/100 km). Dynamicznej jeździe sprzyja także szybko przełączający „automat”. Napęd AllGrip (4x4) przyda się zimą i na śliskim. Ci, którzy planują jeździć głównie po mieście, mogą sobie go darować, zaoszczędzą wówczas 10 000 zł.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1373 cm3
Moc maksymalna 140 KM/5500 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 220 Nm/1500-4000 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd aut. 6-biegowa/4x4
Prędkość maksymlana 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,2 s
Średnie spalanie testowe 7,0 l/100 km
Średnie spalanie producenta 5,5 l/100 km
Pojemność bagażnika 375-1120 l
Długość/szerokość, wysokość 4175/1775/1610 mm
Rozstaw osi 2500 mm
Masa własna/ładowność 1235 kg/495 kg
Cena testowanej wersji 102 900 zł

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - prowadzenie

To najsłabszy punkt Vitary. Precyzję układu kierowniczego moglibyśmy zaakceptować, ale już to, że kierownica nie wraca do pozycji „na wprost” po wyjściu z zakrętu i dodaniu gazu – niekoniecznie. Przeszkadzało nam także, że podczas jazdy po nierównościach do kierownicy docierały drgania, a pasażerami mocno wstrząsało. Kilkakrotnie bez powodu włączyła się funkcja ostrzegająca przed ryzykiem kolizji, a na łuku raz bez potrzeby zostały uruchomione hamulce.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - koszty

Vitara 1.6 ma atrakcyjną cenę (od 61 900 zł), ale wersja z silnikiem 1.4 (od 85 900 zł) jest już kosztowna.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - to nam się podoba

Dynamika silnika, „automat” przewidujący zachowania kierowcy, przestronne wnętrze.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - to nam się nie podoba

Mało komfortowe zawieszenie, słaba precyzja ukł. kierowniczego, zawodzi elektronika.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - naszym zdaniem

W sumie nowoczesny, zgrabny, a do tego funkcjonalny samochód z naprawdę fajnym napędem, a jednak pod względem precyzji prowadzenia i sposobu amortyzacji nierówności znacznie odstający od rywali.


Popularne komentarze (27)

No photo
~lewak : Suzuki nie miało nigdy wpadki z trwałością silników. Poza tym jest to firma, która specjalizuje się w budowie znakomitych małych i jednocześnie bardzo mocnych silników - do motocykli, łodzi i in. Silniki turbo nie kręcą się tak szybko jak wolnossące, wiec ich trwałość pewnie jest jeszcze większa. Jeśli miałbym wybrać mały doładowany silnik, to właśnie od Suzuki. Tym bardziej, że140 KM z silnika 1400 ccm to wcale nie tak dużo.
13 wrz 17 22:48 | ocena: 77%
Liczba głosów:9
77%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~Muniek : Pokazujcie jak wyglądają te super booster jety po 200k km a nie nówki nie śmigane. Żyłowanie tych silników od kosiarek do mocy spotykanych niegdyś u dwólitrowców ... no po prostu z czymś to się wiąże. Benzyna do turbo musi być zaprojektowana do tego od samego początku. Nie wystarczy włoży turbinę, bo takie podejście skraca żywotność takiej wiertarki 2-3 krotnie.
13 wrz 17 16:53 | ocena: 55%
Liczba głosów:18
55%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~zbych do ~Git: Za 90 tysięcy C4 grand picasso 130KM turbo benzynowy z akcesoriami na wypasie, przepastną kabiną, wielkim kufrem i komfortem dla 5 osób jak na kanapie w salonie. Z czym do ludzi... Ta Vitara może konkurować co najwyżej z małym Cactusem albo C3, które są znacznie tańsze i nieporównanie lepiej opracowane.
13 wrz 17 23:56 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1

Wpisz komentarz

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo


Twój podpis

Redakcja poleca