Citroen C5 Kombi - duża porcja spokoju

Citroen C5 Kombi - duża porcja spokoju

To nie oznacza wcale, że gdy trzeba porządnie przyspieszyć, Citroen C5 Kombi 2.2 HDi ma z tym jakiś problem - wręcz przeciwnie! Po wciśnięciu gazu samochód ostro zadziera przód i przyspiesza nie gorzej niż niejeden pojazd z emblematem GTI na tylnej klapie. Ale "typowe warunki użytkowania" wyglądają dla tego auta zupełnie inaczej

Citroen C5 Kombi - spokojnie do przodu

Citroen C5 Kombi z najmocniejszym dieslem i automatyczną skrzynią biegów jest samochodem sprzyjającym bardzo spokojnej, dostojnej jeździe. Choć silnik kusi, kierowca zazwyczaj nie ma specjalnie ochoty się z kimś ścigać. Powód? Normalne, delikatne wciskanie gazu powoduje, że Citroën przyspiesza z dużym wyczuciem, bardzo harmonijnie rozwijając swoją moc, a zmiany poszczególnych przełożeń są niemalże niezauważalne. Gdy dodamy do tego specjalność firmy - hydropneumatyczne zawieszenie - powstaje obraz niemalże idealnego auta do długich podróży (niekoniecznie zresztą po autostradzie), którego harmonijne zestrojenie spodoba się z pewnością tym, którzy wiele godzin spędzają za kierownicą.

Citroen C5 Kombi - a co nam się nie podobało?

Duża średnica zawracania (12,4 m). Rozumiemy, że Citroen C5 Kombi to spory samochód, ale z takim promieniem skrętu w mieście może się okazać, że zamiast zakręcić "na raz", trzeba będzie jeszcze trochę pomanewrować. Testowe auto (kombi w najbogatszej wersji Exclusive) z uwzględnieniem obecnych promocji kosztuje 119 950 zł - niemało, ale francuska konkurencja ma bardzo podobne ceny. W zamian otrzymujemy w pełni wyposażony samochód, w którym lista opcji jest bardzo krótka.


Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca