Volvo S60 D4 AWD Cross Country - sedan na szczudłach

Volvo wzięło limuzynę klasy średniej i dało jej prześwit większy niż w niejednym SUV-ie. Miał powstać nietypowy crossover, wyszedł... dziwoląg - czyli Volvo S60 Cross Country

Producenci samochodowi z uporem maniaka przekształcają swoje auta w crossovery. Końcowy efekt? W przypadku Volvo S60 Cross Country jest kontrowersyjny. Szwedzi stworzyli nową niszę – uterenowionych sedanów – ale czy jest ona komuś potrzebna?

Volvo S60 D4 AWD Cross Country - nadwozie

Volvo S60 Cross Country wykorzystuje zmodyfikowaną płytę podłogową XC70. Pozwoliło to zwiększyć prześwit do 20,1 cm (to o 6,5 cm więcej niż w zwykłym S60 i wyżej niż w Audi A6 Allroad po maksymalnym uniesieniu nadwozia). Na zewnątrz pojawiły się plastikowe nakładki na błotnikach i masywniejsze zderzaki.

Te ozdobniki nie poprawiają jednak nieproporcjonalnych kształtów szwedzkiego sedana. Nienaturalny prześwit najlepiej maskują 19-calowe felgi (opcja) – niestety, znacznie przy tym obniżają komfort jazdy i uniwersalność auta. Z kolei w środku widać już upływ czasu – przeładowana przyciskami konsola i archaiczne multimedia nie przystoją obecnie limuzynom klasy średniej.

Volvo S60 D4 AWD Cross Country - silnik

Doładowany 5-cylindrowy diesel to najmocniejsza strona S60 Cross Country. Pięknie brzmi i świetnie radzi sobie z nielekkim nadwoziem (1744 kg). Gorzej spisuje się za to 6-biegowy „automat”. Szarpanie podczas zmiany biegów i zbyt duża zwłoka w trakcie redukcji z czasem stają się irytujące.

Volvo S60 D4 AWD Cross Country - prowadzenie

Zwiększony prześwit nie został bez wpływu na prowadzenie. Na zakrętach czuć, że środek ciężkości mocno powędrował w górę – auto stało się mniej stabilne. Z kolei na dziurawych drogach jest zbyt twardo (19-calowe koła). Za to Volvo powinno poradzić sobie z lekkim piaskiem i błotem, bo wersję z dieslem 2.4 seryjnie wyposażono w napęd 4x4 – tył jest dołączany za pomocą sprzęgła haldex.

Volvo S60 D4 AWD Cross Country - koszty

Za 190-konne S60 Cross Country z napędem 4x4 trzeba zapłacić 180 100 zł. Czy warto? Raczej nie.

Volvo S60 D4 AWD Cross Country - to nam się podoba

Duży prześwit podwozia, jakość materiałów zastosowanych we wnętrzu.

Volvo S60 D4 AWD Cross Country - to nam się nie podoba

Niepewne prowadzenie, niewygodne w obsłudze multimedia, ospała praca „automatu”.

Volvo S60 D4 AWD Cross Country - naszym zdaniem

Trudno znaleźć grupę docelową dla uterenowionego sedana. Mały bagażnik, złe proporcje, gorsze niż w zwykłym S60 właściwości jezdne. Ta wersja Cross Country nie ma zbyt wielu atutów.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R5/20
Pojemnośc skokowa 2400 cm3
Moc maksymalna 190 KM/4000 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 420 Nm/1500-3000 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd aut. 6b/4x4
Prędkość maksymlana 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s
Średnie spalanie producenta 5,7 l/100 km
Emisja CO2 149 g/km
Pojemność bagażnika 380 l
Długość/szerokość, wysokość 4637/2097/1539 mm
Rozstaw osi 2774 mm
Masa własna/ładowność 1744 kg/486 kg
Cena testowanego egz. 247 570 zł


Popularne komentarze (14)

No photo
~Szwed : Pan Redaktor, to chyba tylko nantrasie Ursynów - Pałac Kultury testuje auta. Albo na nowej S8.

To auto ma inną filozofię. Ma byc przyjazne poza asfaltem i rownie dobrze sprawdzać się na ośnieżonych szutrowych trasach Szwecji jak na rozpalonym nierownym asfalcie Chorwacji prowadzącym nad samotną plażę....
31 sie 09:40 | ocena: 87%
Liczba głosów:8
87%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~Obserwator : Miesziac, czy dwa temu czytalem komentarz onetu o Volvo V90. Jak mozna bylo tak zepsuc to piekne auto zakladajac plastikowe oslony blotnikow, listwy itd. pisal redaktor. Zgaduje, ze nigdy nie byl w Skandynawii, gdzie przynajmniej polowa drog dojazdowych do posesji to drogi szutrowe. Sam mieszkam od wielu lat w Norwegii. Jezdze trzecim volvo, V70 w tej chwili. Kanty blotnikow (nadkol)i mam wypiaskowane od zwiru i szutru. Stad oslony plastikowe, naped na 4 kola nie sa przypadkowe w Volvo. Szwedzi, Norwegowie duzo wolnego czasu spedzaja w domkach letniskowych, do ktorych dotarcie wymaga przeswitu pod samochodem. To nie dla lansu pod Palacem Kultury stworzono wersje XC, tylko srodowisko naturalne i sposob zycia Skandynawow wymoglo takie rozwiazania np. w Volvo. Trzeba ciagnac spora przyczepe kempingowa po bezdrozach, lodz nad jezioro. Tego sie nie da zrobic limuzyna. Polecam redaktorom motoryzacyjnym onetu mala wycieczke do Szwecji czy Norwegi i zjechanie z E-6 :-)
31 sie 12:48 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~Ktoś : WG onetu 180 tys za Volvo nie warto ale za drewnianego WV lub Skode to warto !
31 sie 10:40 | ocena: 84%
Liczba głosów:13
84%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1

Wpisz komentarz

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo


Twój podpis

Redakcja poleca