Ford EcoSport - rozważna europeizacja

Ford EcoSport - rozważna europeizacja

Ford kolejny raz pochylił się nad swoim małym SUV-em. Oprócz kosmetyki wyglądu EcoSport otrzymał kilka rozwiązań z nowej Fiesty i wreszcie trafi do Polski.

Ford EcoSport powstał z myślą o rozwijających się rynkach. Zadebiutował w Indiach i Brazylii w 2012 r., jeszcze przed boomem na SUV-y segmentu B. Dwa lata później trafił w nieco zmienionej formie na wybrane rynki Europy. Teraz doczekał się drugiego liftingu. Będzie produkowany w Rumunii i od początku przyszłego roku ma być sprzedawany także w Polsce.

Kluczowe parametry nadwozia pozostały bez zmian – EcoSport wciąż bazuje na starej Fieście, ale „zapożyczył się” w bajery w nowym modelu. Najważniejszy z nich to przejrzysty, łatwiejszy w obsłudze kokpit z nowoczesnym systemem multimedialnym SYNC3. Odczuwalnie poprawiła się jakość wykończenia, jednak Fiesta robi w środku szlachetniejsze wrażenie. Nieco blado wypada update systemów asystujących – można zamówić tylko czujniki martwego pola i kamerę cofania.

Ford EcoSport FL - Ford

Wysoko zawieszony EcoSport (190 mm prześwitu) jest ciężki jak na ten segment (min. 1348 kg). Odpowiednio sztywno zestrojone zawieszenie sprawia, że auto w zakrętach nie przechyla się nadmiernie, wcale więc nie trzeba wybierać dodatkowo utwardzonej odmiany ST Line. Ostrożność jest zalecana jedynie podczas pokonywania progów spowalniających. W wersjach przednionapędowych z tyłu znajduje się belka skrętna, w 4x4 (tylko diesel) – „wielowahacz”. To drugie rozwiązanie lepiej radzi sobie z filtrowaniem nierówności, na które najeżdża się kołami z jednej strony. Ale cięższy diesel (1493 kg) ma silniejsze wspomaganie kierownicy i większą tendencję do podsterowności. Przekładnia szybko przekazuje polecenia do kół, brakuje jej jednak typowo fordowskiej precyzji.

125-konny EcoBoost 1.0 w parze z 6-stopniowym klasycznym „automatem” tworzy zgrany, ożywiony i umiarkowanie hałaśliwy duet. Dynamikę jazdy zaburza jedynie zwłoka w reakcji na naciśnięcie łopatki, ale ten Ford i tak nie chce, by szybko nim jeździć.

Ford EcoSport - w punkt

To jest super. Napęd 4x4 w opcji.

To nie wyszło. Ograniczające widoczność przednie słupki i szerokie progi.

Efekt WOW! Na tylnej kanapie dorośli siedzą o wiele wygodniej niż w Fieście.

Kto to kupi? W teorii Ford EcoSport ma zastąpić B-Maxa...

Ford EcoSport - naszym zdaniem

Poza nietypowo otwieraną klapą EcoSport ukrywa egzotyczny rodowód. Dwa liftingi pozwalają wierzyć, że to sprawdzona konstrukcja. Niewiadomą pozostaje cena.

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost - dane techniczne

Silnik t.benz. R3
Pojemność 998 cm3
Moc 125 KM/6000 obr./min
Maks. moment obrotowy 170 Nm/1400-4500 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/skrzynia aut. 6b
Długość/szerokość/wysokość 4096/1765/1713 mm
Masa własna 1363 kg
Bagażnik 334-1238 l
Prędkość maksymalna 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,6 s
Spalanie średnie 5,8 l/100 km
Emisja CO2 134 g/km
Cena nieustalona


Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca