Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Style - w stronę klasy premium

Praktyczna, komfortowa, dobrze wyposażona i dzięki 180-konnemu silnikowi szybka – Octavia Combi w takiej wersji to prosty przepis na rynkowy sukces.

Owszem, face lifting przeprowadzony pod koniec ubiegłego roku być może nie był rewolucyjny, lecz tylko potwierdził, z jak dobrą konstrukcją mamy do czynienia. Czesi poprawili to, co niezbędne, żeby rynkowy bestseller ponownie nabrał blasku, a wyposażając go w nowoczesne gadżety, wyraźnie puścili oko do bardziej wymagających klientów.

Wersja Combi to jeden z najlepszych rodzinnych kompaktów na rynku. Nie zwraca specjalnie uwagi wyglądem, ale jeśli chodzi o właściwości użytkowe, to w tej klasie trudno znaleźć godnego przeciwnika Skody. Przestronność z przodu, jak i na tylnej kanapie jest wzorowa. Bagażnik z podwójną podłogą należy do najpojemniejszych w segmencie. Przy standardowym ustawieniu oparć siedzeń daje do dyspozycji 610 l, a po ich rozłożeniu – aż 1740 l, co czyni z Octavii Combi pod tym względem kompaktowego lidera. Co więcej, w razie potrzeby tym autem można przewieźć przedmioty o długości dochodzącej do 1,9 m i masie 585 kg.

Po liftingu zauważalna jest poprawa jakości wykończenia i teraz zdecydowanie jest jej bliżej do rozwiązań z Volkswagena. Świetnie działają multimedia, obsługiwane nie tylko dotykowo, lecz także gestami. Nie zabrakło również wielu dodatków wpływających na bezpieczeństwo. W testowanym egzemplarzu były to m.in. w pełni ledowe aktywne reflektory, układ antykolizyjnego hamowania z funkcją rozpoznawania pieszych, aktywny tempomat czy asystenci utrzymania pasa ruchu oraz wspomagania parkowania.

Opcjonalne zawieszenie adaptacyjne DCC (4200 zł) zapewnia wysoki komfort jazdy, a system Driving Mode Select – także wybór jednego z pięciu trybów pracy układów jezdnego i napędowego: Eco, Comfort, Normal, Sport i Individual. W sportowym „zawias” przyjemnie się usztywnia i zmienia siła wspomagania, a w połączeniu ze 180-konnym silnikiem Octavia daje dużo frajdy z jazdy. Auto jest szybkie i elastyczne, podczas testu na trasie (blisko 800 km) spaliło średnio 8,2 l/100 km.

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI - to nam się podoba

Komfortowa charakterystyka pracy zawieszenia, przestronne wnętrze, mocny, ale i ekonomiczny silnik, bardzo dobra jakość wykończenia.

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI - to nam się nie podoba

Drogie opcje wyposażenia. Po rozłożeniu oparć tylnych siedzeń nie powstaje płaska przestrzeń ładunkowa. 150 tys. zł za Skodę to dla wielu osób nadal kwota nie do zaakceptowania.

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI - nasza ocena

Octavia Combi nie jest autem, za którym oglądamy się na ulicy, ale to typ dobrego kumpla, na którym zawsze możemy polegać. Nie ma wyraźnych wad, w roli rodzinnego kombi sprawdza się perfekcyjnie.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1798 cm3
Moc maksymalna 180 KM/5100-6200 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 250 Nm/1250-5000 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd manualna 6-beigowa
Napęd przedni
Prędkość maksymlana 229 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,4 s
Średnie spalanie testowe 8,2 l/100 km
Średnie spalanie producenta 6,6 l/100 km
Emisja CO2 140 g/km
Pojemność bagażnika 610-1740 l
Długość/szerokość, wysokość 4659/1814/1450 mm
Rozstaw osi 2667 mm
Masa własna/ładowność 1267 kg/585 kg
Cena podst. test. wersji 97 900 zł
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy co 30 tys. km/rok
Cena testowanego egz. 149 550 zł


Popularne komentarze (89)

No photo
~Wolę inne marki premium : Im więcej kroków w stronę premium tym gorzej. Skoda to ne premium, jej atutem miała być cena, a nie jest. Za 150.000 zł można nabyć nieco ciekawsze samochody jak Octavia. Wyposażenie standardowe wymaga uzupełnienia o kilkanaście pozycji, jeśli chcemy porządnie skonfigurowany samochód. A wtedy cena jest już z kosmosu. Skoro Kodiaq z benzynną 2,0 swobodnie przebija 180.000 zł - to znak żeby wybrać coś innego. Mimo akcji promocyjnej sprzedali niecałe 2000 Kodiaqów w 8 miesięcy...To jak na "hit" niewiele. Ciekawe ile osób decyduje się na Octacvię za 150.000 zł - 3 czy 4 rocznie?
6 wrz 10:22 | ocena: 97%
Liczba głosów:34
97%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~maxyjewe : Ta skoda, zresztą w ogole jak kazda w miarę nowoczesna skoda to dziadostwo jakich mało. Octavia I generacji z 1.9 TDI była faktycznie niezawodna a potwierdza to fakt, ze w 2002r kupiłem taka skode 2 letnią i przewiozłem nią setki ton towaru przez autostrady, miasta i dziurawe drogi, przez ponad 600tys km. Pozniej zaufałem i kupiłem 2 generacje z salonu do firmy, z dieslem -kiepsko, po 200tys zaczęło sie wszystko sypac w tempie opadania tytanica na dno. Pozniej diesle odeszły do lamusa z racji norm ekologicznych a ja zamknąłem firmę i najalem sie jako przedstawiciel handlowy ekskluzywnej biżuterii. Jeździliśmy wszyscy najnowsza generacja VW golfa z TSI -usterki zaczęły sie pojawić od 50tys km a skończyły na 150tys km -wtedy auto sprzedano za grosze do komisu. Następnie szef przekazał mi Octacie najnowszej generacji, nowa, przez rok powinna przejechać ok.100tys km, niestety przejechała niecałe 30tys km a pol roku łącznie stała w serwisie. Od 14 miesięcy jeżdżę Fiatem Tipo w benzynie i gazie, dostałem nowego i teraz ma ponad 100tys km i awarii brak. Kolega na niższym szczeblu tyra Bravo od kilku lat i do miliona dochodzi. Awarie to eksploatacja.
6 wrz 19:09 | ocena: 94%
Liczba głosów:18
94%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~tomek : nareszcie ktoś określił klasę bo dotychczas nie bardzo wiedziałem jedni piszą że kompakt inni że kompakt plus (nie kumam) jeszcze inni że klasa średnia no cóż może i tak ale że octawia jest premium to przyznam szczerze nie wiedziałem ,i choć interesuję się motoryzacja i staram sie być na bieżąco to zrobiło mi się wstyd że nie wiedziałem o tym że SKODA OCTAWIA TO KLASA PREMIUM.cóż widocznie jestem nieukiem ale obiecuję sie poprawić
6 wrz 21:44 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1

Wpisz komentarz

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo


Twój podpis

Redakcja poleca