Renault Megane R.S. - zwinne i komfortowe

Renault Megane R.S. - zwinne i komfortowe

Najnowsza odsłona Mégane’a R.S. ma silnik o mocy 280 KM, napęd na przód i jako jedyna w klasie hot-hatchy wykorzystuje system czterech skrętnych kół

Przez ostatnie lata dział Renault Sport udowodnił swoje najwyższe kompetencje. Nic dziwnego, że wyjeżdżając na prezentację najnowszego Mégane’a R.S., miałem wygórowane oczekiwania. Od pierwszego wejrzenia zauroczyła mnie poszerzona o 6 cm karoseria. Dzięki niej z daleka można dostrzec zadziorny charakter auta. Jednak jeszcze większe wrażenie pozostawia zawieszenie z czterema skrętnymi kołami. Dzięki niemu R.S. zwinnie wchodzi w zakręty i stabilnie pokonuje łuki.

Co ciekawe, hot-hatch w wydaniu Renault jest bardzo komfortowy, a dzięki amortyzatorom z hydraulicznymi odbojnikami nie dobija nawet na szybko pokonywanych muldach. W komfortowym trybie R.S. nie jest ani za głośne, ani za twarde. Zaskakuje łagodność, z jaką silnik rozwija 280 KM, a dwusprzęgłowa 6-biegowa skrzynia automatyczna przekazuje ją na koła. 390 Nm nie zrywa przyczepności podczas ostrego przyspieszania, a po odjęciu gazu silnik stawia mały opór.

Renault Megane R.S. - zwinne i komfortowe - Renault

Mimo że Mégane R.S. przyspiesza do „setki” w 5,8 s i rozpędza się do 250 km/h, nie sprawia wrażenia narwanego. To bardzo dojrzała konstrukcja. Układ kierowniczy stawia przyjemny opór, jest precyzyjny, dobrze wyważony i nie szczędzi informacji o tym, co dzieje się z kołami. Starannie dostrojono też działanie hamulców i pedału gazu, którego czułość można regulować na wiele sposobów. Kiedy włączymy tryb Race, Mégane staje się ostrzejszy, a głośniki podkręcają dźwięk turbodoładowanego silnika. Wydech wersji R.S. nie ma klap ani bajpasów zwiększających głośność układu, a mimo to w trybie sportowym podczas zmiany biegów słychać cieszący zmysły wystrzał.

Renault Megane R.S. - moc pod kontrolą

Dla tych, którym emocji wciąż mało, przygotowano wariant Cup z twardszymi o 10 proc. amortyzatorami i szperą typu torsen. Cieszy fakt, że można wybierać też między dwusprzęgłowym „automatem” a ręczną skrzynią biegów, oferowaną wraz z tradycyjnym mechanicznym hamulcem ręcznym. Opcjonalnie dostępne są lżejsze o 1,8 kg i lepiej odprowadzające ciepło aluminiowo-żeliwne tarcze hamulcowe z czerwonymi zaciskami. Pod koniec tego roku pojawi się bardziej hardcorowa wersja Trophy o mocy 300 KM.

Sprzedaż hot-hatchy skoczyła mocno w górę. Ludzie chcą jeździć praktycznymi samochodami o ponadprzeciętnych osiągach. Dlatego Renault postarało się, żeby wyjściowa wersja Mégane’a R.S. była bardzo komfortowa. A dla tych, którzy chcą się wyżyć na torze, przygotowuje ostrzejsze odmiany.

Renault Megane R.S. - w punkt

To jest super. Zawieszenie z 4 skrętnymi kołami dodaje niezwykłej zwinności.

To nie wyszło. Skrzynia biegów mogłaby być agresywniejsza.

Efekt WOW! Poszerzona karoseria daje gwarancję ekskluzywności.

Kto to kupi? Grupa klientów zainteresowanych hot-hatchami w ciagu 5 lat wzrosła ponad 4-krotnie.

Renault Megane R.S. - naszym zdaniem

Mégane R.S. imponuje dojrzałością. Wśród napędzanych na przednie koła hot-hatchy należy do ścisłej czołówki. Jest mniej agresywny niż Civic Type R, ale zwinniejszy niż VW Golf GTI. Nam spodobała się wersja Cup ze szperą torsen i twardszym zawieszeniem.

Renault Megane R.S. - dane techniczne

Silnik t.benz. R4/24
Pojemność 1798 cm3
Moc 280 KM/6000 obr./min
Maks. moment obrotowy 390 Nm/2400-4800 obr./min
Napęd/skrzynia biegów na przód/skrzynia aut. 6b
Długość/szerokość/wysokość 4360/1870/1450 mm
Bagażnik 384-1247 l
Prędkość maksymalna 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,8 s
Spalanie średnie 6,9 l/100 km
Emisja CO2 155 g/km
Cena nieustalona

.


Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca