Skoda Superb SportLine 2.0 TSI – przyciąga wzrok

Tak, to nie pomyłka. Za tą Skodą obejrzysz się na ulicy. Pakiet stylizacyjny SportLine i specjalny lakier nadwozia robią swoje, ale na tym sportowe aspiracje testowanego Superba nie kończą się.

Skody cenione są za przestronność, funkcjonalność i niewygórowane ceny (niestety, te systematycznie rosną). Nowy Superb udowadnia, że Skoda może również zwracać na siebie uwagę atrakcyjnym wyglądem. Trzecia generacja modelu wybiła się pod tym względem z gamy czeskiej marki.

Skoda Superb SportLine - Skoda wychodzi z cienia

Testowany Superb w usportowionej odmianie wyróżnia się przede wszystkim nowym lakierem nadwozia nazwanym Dragon Skin. Auta w tym kolorze nie sposób nie zauważyć. Fajnie kontrastują z nim reflektory z ciemnymi wkładami i inne detale wykończone błyszczącą czernią (obramowanie grilla, obudowy lusterek, dach i dyskretny tylny spojler). Nie też można zapomnieć o pokaźnych, 19-calowych obręczach kół Vega.

Superb Sportline dostępny jest ze wszystkimi silnikami z oferty, które generują przynajmniej 150 KM. Na samym szczycie gamy znajduje się 2.0 TSI o mocy 280 KM, i to właśnie ten silnik trafił pod maskę testowanego samochodu. Seryjnie jest on wyposażony w napęd 4x4 i dwusprzęgłową skrzynię biegów. Brzmi interesująco, prawda? Tak też jest w rzeczywistości.

Skoda Superb SportLine – potrafi zaskoczyć

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa tylko 5,8 sekundy! Szybko, jak na Skodę. Prędkość maksymalną standardowo ograniczono do 250 km/h. DSG ma chwilę zwłoki po mocnym wciśnięciu pedału gazu, ale kolejne biegi zmienia już momentalnie. Napęd obu osi w tym przypadku nie służy do pokonywania bezdroży. Jego zadaniem jest zapewnienie trakcji na śliskim asfalcie (350 Nm to niemało), i wywiązuje się z tego zadania znakomicie.

Do dynamicznej jazdy zawieszenie samochodu obniżono o 15 mm. Ponadto system wyboru trybu jazdy pozbawiono opcji „Comfort”, ale Superb i tak zapewnia przyzwoite resorowanie. W trybie „Sport” adaptacyjne amortyzatory utwardzają się. Prowadzenie w zakrętach poprawia elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS+ (zamiast klasycznej „szpery”). Potrafi ona przyhamować koło o gorszej przyczepności znajdujące się po wewnętrznej stronie zakrętu i w ten sposób dostarczyć więcej momentu obrotowego na drugie koło.

Skoda Superb SportLine 2.0 TSI 280 KM 4x4 - Adam Mikuła / Auto Świat

Wnętrze samochodu jest już znacznie mniej spektakularne (można powiedzieć: smutne). Wykończono je w czarnym kolorze, (podsufitka również jest czarna), by czuć było sportową atmosferę. Listwy dekoracyjne imitują karbon. Mocno wyprofilowane fotele przednie ze zintegrowanymi zagłówkami dobrze wyglądają, a przede wszystkim - skutecznie trzymają ciało podczas zmian kierunku jazdy. Ich środkowa część pokryta Alcantarą zapobiega ślizganiu się. Trójramienna, spłaszczona u dołu kierownica dobrze leży w dłoniach (została wykończona perforowaną skórą).

Skoda Superb SportLine – nie ma nic za darmo

Na koniec informacje dotyczące kosztów. Te odnośnie użytkowania nie są złe, ponieważ 280-konny Superb spala średnio 10 l benzyny na 100 km. To dobry wynik, jak na tak duże auto o tak dobrych osiągach.

Niestety, cena zakupu nie jest już tak atrakcyjna. Podstawowy Superb Sportline 1.4 TSI 150 KM kosztuje od prawie 123 tys. zł. Samochód w testowanej specyfikacji to już wydatek przynajmniej niespełna 163 tys. Nasz egzemplarz otrzymał jeszcze dodatki o wartości ponad 22 tys. Czy cena wynosząca ponad 185 tys. zł w przypadku Skody nie jest przesadą? To zależy. Na to pytanie każdy powinien odpowiedzieć sobie sam. W zamian otrzymujemy całkiem sporo, mianowicie: duży, rodzinny i szybki samochód w atrakcyjnym opakowaniu.

Skoda Superb SportLine 2.0 TSI 280 KM 4x4 – dane techniczne

Silnik: typ/cylindr/zawory t.benz./R4/16
Pojemność 1984 cm3
Moc maksymlana 280 KM/5600 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 350 Nm/1700 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 6b (DSG)
Długość/szerokść/wysokość 4861/1864/1468 mm
Rozstaw osi 2841 mm
Pojemność bagażnika 625-1760 l
Masa własna/ładowność 1615 kg/680 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,8 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Średnie spalanie testowe 10 l/100 km
Emisja CO2 159 g/km
Cena od 162 710 zł


Popularne komentarze (60)

No photo
~Sebastian'72 : Mnie osobiście się nie podoba, ale o gustach się nie dyskutuje. 160 tys nie wydaje się jakąś wielką kwotą na ten samochód, np za A4 z podobnym motorem i wyposażeniem trzeba położyć 280 tys i tam mamy qattro a w Skodzie haldex .....Dla kogo więc jest to auto.....280 KM to dużo, ale w ciasnych zakrętach Superb jeździ kiepsko, tutaj haldex+ESP może mocno zaszkodzić, zamiast pomóc. Na autostradę, to mocy aż nad to, więcej by się przydało ciszy w kabinie, bo przy 170 km jest naprawdę głośno, konkurencja tutaj jest cichsza.....Czesi mają dziwną filozofię projektowania samochodów, mają być największe w klasie i najmocniejsze, niestety cierpi na tym wszystko inne, co ważne.
6 cze 21:13 | ocena: 61%
Liczba głosów:21
61%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~mutant popromienny : kurde - w przedstawionej konfiguracji to prawie 190 tyś pln. Wiem ,że skoda w tej kasie oferuje dużo. Ale to dalej skoda, za mercedesa klasy E trzeba zapłacić niewiele więcej
7 cze 00:02 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~Cierpią niektórzy patrząc na to udane autko bo drogie : Całkiem fajny samochód. Szybki, ładny, dobrze wyposażony, z napędem 4X4 - jeśli ktoś nie ma potrzeby epatowania marką a chce nowego i bardzo szybkiego sedana - jest dla niego. Tani w eksploatacji. W Europie sprzedaje się bardzo dobrze co mnie specjalnie nie dziwi. Porównywalne samochody konkurencji są droższe o 50-100 tys zł. Można gadać bzdury o kurach ale ciężko będzie dostrzec tę na klapie bagażnika - tak szybko będzie znikać...U nas wszyscy szydzą ze Skody a potem wsiadają do samochodów, średnio 14-16 letnich za kwotę nabycia ok 14.000 zł. Stąd może takie krytyczne oceny? W końcu komentatorzy mają lepsze fury - starannie dotarte bo z przebiegiem 200-300 tys i wyższym...Ta Skoda będzie chwalona za 15 lat jak będą mogli ją nabyć za 14 tysi.
6 cze 23:22 | ocena: 56%
Liczba głosów:30
56%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1

Wpisz komentarz

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo


Twój podpis

Redakcja poleca