Volvo V40 D3 aut. - Wygodne w mieście, oszczędne w trasie

Nie było mistrzem przestronności ani wzorem pod względem prowadzenia, ale wielu z nas ujęło innymi cechami.

Kompaktowe Volvo trafiło z zerowym przebiegiem na redakcyjny parking w połowie października ubiegłego roku. W ciągu 6 miesięcy pokonaliśmy nim 29 tys. km i ani razu nas nie zawiodło. Jedynie tuż przed końcem testu, przy przebiegu 28 168 km, konieczne było uzupełnienie poziomu oleju (0,5 l). Ten incydent uznaliśmy za naturalny na tak długim dystansie, zwłaszcza że eksploatacja była intensywna. Oprócz wielu miejsc w kraju V40 odwiedziło też kilka europejskich państw: Austrię, Belgię, Francję, Holandię i Szwajcarię.

Półroczny test nie pozwala ocenić trwałości, ale na pewno umożliwia dobre poznanie samochodu. Dlatego postanowiliśmy przytoczyć powtarzające się uwagi testujących.

Volvo V40 D3 aut. - podobało się mimo kilku wad

"Ten kompakt jest idealny dla singli" – takie stwierdzenie dotyczyło wygodnej pozycji za kierownicą oraz małej przestrzeni dla pasażerów z tyłu i na bagaż. "Dynamiczny i oszczędny, ale za głośny jak na auto premium" – te uwagi odnosiły się do 150-konnego diesla, który sprawdzał się zarówno w mieście, jak i na dalekich europejskich trasach. Kierowcy byli zadowoleni nie tylko z jego osiągów i zużycia paliwa, lecz także z działania automatycznej przekładni, która może nie była superszybka, ale płynnie zmieniała przełożenia. Wszyscy testujący narzekali jedynie na słabe wygłuszenie silnika, nieprzystające do auta marki premium.

"Nie jest mistrzem precyzji, ale prowadzi się je przyjemnie" – do tej opinii przyczyniły się komfortowe zestrojenie podwozia i przeciętny pod względem bezpośredniości układ kierowniczy. Kierowcy zwrócili uwagę na głośną pracę przedniego zawieszenia na nierównościach. "Nawigacja do poprawy, podobnie jak asystent City Safety" – chwalono dokładność map w nawigacji, ale krytykowano nieintuicyjny sposób wpisywania celu. Denerwowało nadgorliwe działanie czujnika ograniczającego ryzyko kolizji, zwłaszcza podczas podjazdu do szlabanu.

Volvo V40 D3 aut. - to nam się podoba

Dynamika, oszczędny silnik na autostradach, wygodna pozycja, tapicerka o wysokiej jakości, przyjemne prowadzenie, skuteczne hamulce.

Volvo V40 D3 aut. - to nam się nie podoba

Mało miejsca z tyłu i w bagażniku, słaba widoczność przy cofaniu, nieintuicyjny wybór celu (nawigacja), głośny silnik, wrażliwy City Safety.

Volvo V40 D3 aut. - nasza ocena

Moglibyśmy krytykować ciasne wnętrze, ale rywale w klasie premium wcale nie są przestronniejsi. W takim aucie oczekujemy za to wyższej kultury pracy silnika. Będziemy tęsknić za wygodą prowadzenia.

Volvo V40 D3 aut. Kinetic - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa 1969 cm3
Moc maksymalna 150 KM/3750 obr./min.
Maks. moment obrotowy 320 Nm/1750-3000 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,4 s
Prędkość maksymalna 210 km/h
Średnie spalanie wg. producenta 4,0 l/100 km
Średnie spalanie testowe 6,4 l/100 km
Skrzynia biegów/napęd aut. 6-biegowa/przedni
Pojemność bagażnika 335-1052 l
Długość/szerokość/wysokość 4369/1857/1420 mm
Rozstaw osi 2647 mm
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy co 30 tys. km
Cena podst. testowanej wersji 119 800 zł
Cena egz. po doposażeniu 146 680 zł


Popularne komentarze (12)

No photo
~Jacek : Jeśli chodzi o wymienione wady, to oprócz nieintuicyjnego systemu nawigacji resztę należy uznać za subiektywne. Jako handlarz samochodami z tej półki, wg mnie jest bezkonkurencyjne w stosunku do BMW1/Merc A/Audi A3. Jako ciekawostkę podam że w niemieckiej konkurencji nawet skorzana tapicerka nie jest ze skóry. Jeśli chodzi o ograniczone pole widzenia to 8 na 10 ma zainstalowaną kamerę cofania i czujniki. Jako kolejną uwagę dodam że narzekania są nieco pozbawione punktu odniesienia; otóż samochód jest produkowany z myślą o przeznaczeniu na rynek zachodni i krytyka pojemności bagażnika, ładowności i podobnych rzeczy jest pozbawiona sensu, bo jest to auto miejskie i wymaganie cech długodystansowego kombi jest odrobinę nie na miejscu. Jako auto rodzinne Volvo oferuje S/V 60 i 90 ; również wg mnie bijące w tych kategoriach niemiecka konkurencję. Jako wady mogę podać niską trwałość powłoki skórzanej i wybijajace się przednie zawieszenie. Jako plusy, przyzwoite wyposażenie i fajny design. Silniki wolałem 2.0 d4 w pięciu cylindrach, 4 już tak do mnie nie przemawiają.
6 cze 07:03 | ocena: 88%
Liczba głosów:9
88%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~Realista : Posiadam d3 sumum i po przebiegu 58 tys. Wiem, że w tej cenie w takim wyposazeniu do audi, bmw czy mercedesa nie ma po co wchodzić. Auto idealne dla rodziny 2+1. Wyjazd Na narty Austria czy Italia oraz letnie podróże na południe Europy bardzo komfortowe. Dziś na wakacje nie zabiera się połowy domu...przy racjonalnym pakowaniu auto idealne..a cały rok wozić powietrze aby raz w roku jechać kombi na wakacje mija się z celem. W mojej ocenie nawigacja jest intuicyjna..chyba nie wbijaliscie nawigacji w japonczyku. ..Spalanie max 6,5 na mieście na trasie przy 140km ok 5,6 przy pełnym załadunku. Idealne auto za taką kasę dla rodziny 2+1.
7 cze 16:11 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1
No photo
~plusik36 : Patrząc na nastawienie UE i kierunku ograniczeń w wielu państwach na zachodzie kupowanie diesla to kiepski pomysł. Coraz częściej słyszymy że diesla tu czy tam nie wpuścimy o benzynie raczej cicho. Tak więc może dojść do takiej sytuacji że sprzedanie samochodu będzie wiązało z dramatycznie niskim poziomem cenowym.
6 cze 09:08 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
100%
Zgłoś oceń: -1 +1

Wpisz komentarz

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo


Twój podpis

Redakcja poleca