Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 130 – rozpoczynamy test

Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 130 – rozpoczynamy test

Na redakcyjny parking trafił zmodernizowany Citroen C4 Cactus, który stracił charakterystyczne Airbumy, ale zyskał znacznie więcej - m.in. mocniejszy silnik i nowe zawieszenie. Przez trzy miesiące dokładnie go przetestujemy

Auto odebraliśmy ze stanem licznika wynoszącym: 420 km. Przez kwartał raczej nie będziemy w stanie powiedzieć czegoś więcej o awaryjności tego modelu, ale taki okres czasu pozwoli na wykrycie niewidocznych na pierwszy rzut oka niedoskonałości (zalet również).

Zaplanowaliśmy porównanie z dotychczasowym Cactusem, który z oryginalnymi listwami ochronnymi nadwozia i relingami dachowymi wyglądał odważniej – dzięki temu i przystępnej cenie szybko zdobył popularność, co zresztą widać na ulicach. Najnowszy model złagodniał, ponieważ ma trafić w gusta szerszego grona klientów z powodu braku w ofercie kompaktowego modelu C4. Sprawdzimy, czy zmiany wyszły mu na dobre.

W użyczenie otrzymaliśmy egzemplarz z najmocniejszym silnikiem 1.2 PureTech, którego wcześniej nie było w ofercie Cactusa. Trzycylindrowa jednostka doładowana turbosprężarką, generuje: 130 KM i 230 Nm. Takie wartości i niska masa własna pojazdu (niewiele przekracza tonę) obiecują niezłą dynamikę. Przy okazji sprawdzimy spalanie w różnych warunkach drogowych.

Bardzo interesuje nas również nowe zawieszenie. C4 Cactus po liftingu ma być tak komfortowy, jak dawne Citroeny z hydropneumatyką. Nowy układ przetestujemy na wybojach. Wielu testujących odpowie także na pytanie czy miękkie zawieszenie nie będzie nieprzyjemnie bujać na równych drogach, a nadwozie – zbyt mocno przechylać się z zakrętach.

Citroen C4 Cactus z tym silnikiem, w najbogatszej wersji wyposażenia Shine kosztuje od 73 590 zł. „Nasz” egzemplarz otrzymał jeszcze kilka dodatków, więc jego cena przekroczyła 87 tys. zł. Warto wymienić: kamerę cofania, szklany dach, pakiet systemów bezpieczeństwa, 17-calowe alufelgi i nowe fotele Advanced Comfort z grubszą pianką. Je trównież przetestujemy podczas długich tras.

Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 130 KM Shine - dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1199 cm3, R3, benzynowy turbo
Moc 130 KM przy 5500 obr./min
Moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegów ręczna, 6-biegowa
Napęd na przednie koła
Prędkość maksymalna 207 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,1 s
Średnie zużycie paliwa 4,8 l/100 km (dane producenta)
Masa własna 1045 kg
Długość/sszerokośc/wysokość 4170/1479/1480 mm
Rozstaw osi 2595 mm
Pojemność bagażnika 348-1170 l
Cena testowanej wersji od 73 590 zł


Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca