• Nowe oprogramowanie może być wgrane podczas rutynowego przeglądu.
  • Układy oczyszczania spalin po aktualizacji oprogramowania muszą pracować znacznie ciężej. To może tłumaczyć związane z nimi problemy
  • Przedwcześnie zatykające się filtry DPF oraz awarie zaworów recyrkulacji spalin to usterki, które zdaniem wielu użytkowników mogą być związane z aktualizacją oprogramowania

W Polsce cała akcja (wewnętrzny kod VW: 23R7) przebiega spokojnie – nikt nikogo nie pogania, ale jeśli już auto z listy pojazdów, które mają podlegać aktualizacji oprogramowania, trafi do autoryzowanego serwisu, to w zasadzie nie ma wyboru –  wgrywane jest nowe oprogramowanie.

U naszych zachodnich sąsiadów o spokoju nie może być mowy, bo do sprawy śmiertelnie poważnie podchodzą tamtejsze urzędy. Dla poszczególnych modeli „podpadających” pod akcję naprawczą przewidziano konkretne terminy aktualizacji oprogramowania. Ich niedotrzymanie grozi poważnymi konsekwencjami – samochody, które wciąż mają nielegalne oprogramowanie, tracą dopuszczenie do ruchu.