Chromowanie krok po kroku
?/?
Przeciągnij, aby zamknąć.
Zamykanie galerii...
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Na pierwszy rzut oka „chromy” w naszym „rekinie” wyglądają całkiem nieźle...
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Ocena stanu poszczególnych elementów. To w tym momencie powinna zapaść decyzja, czy nie lepiej poszukać takiego samego elementu w lepszym stanie blacharskim.
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Wszystkie elementy są rozbierane na części pierwsze, w przeciwnym wypadku powłoka galwaniczna nie pokryłaby całej powierzchni. Niejednokrotnie przydała się do tego celu szlifierka.
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Piaskowanie usuwa nalot korozji i odsłania czysty metal. Uwaga! Nie należy piaskować błyszczących powierzchni. Powstałe w wyniku piaskowania porowatości mogą być później trudne do usunięcia.
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Usunięcie starej powłoki galwanicznej pokazuje rzeczywisty stan blacharski elementu. Tego etapu nie można pominąć.
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Zderzak trafia do blacharza, a ten musi usunąć wszystkie nierówności. Wyprostowany element jest później szlifowany.
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Każdy wżer korozji musi być rozwiercony punktowo. Mozolny, ale niezbędny proces.
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Każdy wżer korozji musi być rozwiercony punktowo. Mozolny, ale niezbędny proces.
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Wszystkie pęknięcia i ubytki trzeba usunąć. Do tego celu wykorzystuje się najczęściej technikę TIG i spawanie miedzią. Później element jest szlifowany.
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Wszystkie pęknięcia i ubytki trzeba usunąć. Do tego celu wykorzystuje się najczęściej technikę TIG i spawanie miedzią. Później element jest szlifowany.
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Zderzak jest miedziowany i polerowany. „Efekt lustra” uzyskuje się poprzez zwielokrotnienie tego procesu.
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Polerowanie ma kluczowy wpływ na efekt końcowy. Im gładsza powierzchnia miedzi, tym lepiej będzie wyglądał położony na niej chrom.
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Miedź pokrywa się warstwą niklu, stanowiącą podłoże pod chrom. Proces ten trwa ok. 50 minut.
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Zderzak trafia finalnie do wanny z chromem. Po 5-minutowej kąpieli mamy gotowy pochromowany element. Wystarczy spłukać go wodą.
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Jak to się robi - chromowanie krok po kroku
Szczęśliwy finał: tak wygląda pochromowany narożnik zderzaka naszego „rekina”. Efekt jest powalający!