Wydech na zamówienie
?/?
Przeciągnij, aby zamknąć.
Zamykanie galerii...
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Wydech z nierdzewki
Wydech z nierdzewki
Wydech z nierdzewki
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Próbujemy dopasować podobny rozmiarami katalizator uniwersalny. Ten wymaga przeróbki, gdyż oryginał miał dwa wyloty, a zamiennik – tylko jeden.
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Rurki starego „kata” mocujemy do stelaża. Po wycięciu puszki można wspawać nową, zachowując geometrię konstrukcji.
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Puszkę katalizatora z rozsypanym wkładem trzeba wyciąć. Nie udało się dobrać samego wkładu, by zachować starą obudowę.
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Stara obudowa z resztką wkładu ma jeszcze wartość, ale nam się już nie przyda.
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Część wylotową katalizatora uniwersalnego trzeba obciąć i dospawać do starej obudowy.
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Komora tłumiąca nowego katalizatora. Trzeba dospawać blaszkę, by nie wyleciał materiał tłumiący.
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Ścianę grodziową trzeba dociąć z blachy takiej jak ta, z której zrobiona jest obudowa nowego „kata”.
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Blacha musi być dopasowana z grubsza – służy tylko temu, by z komory nie wylatywał materiał.
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Teraz wystarczy ją wspawać. Spaliny będą przedostawać się przez otwory w rurce sekcji tłumiącej – to wystarczy.
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Z drugiej strony uniwersalnego katalizatora trzeba jeszcze skrócić rurkę wlotową – to już właściwie formalność.
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Czas na wspawanie przerobionej puszki w miejsce starej. Tu spaw musi być dokładny i szczelny.
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Pora odciąć ze stelaża gotowy katalizator. Przed montażem spawane miejsca trzeba pomalować.
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Gotowy katalizator. Można tak zostawić albo pomalować całość farbą do tłumików.
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Regeneracja katalizatora, czyli wymiana wkładu lub wkładu z obudową
Montaż trwa chwilę. W miarę możliwości warto korzystać z nowych uszczelnień. Jakiekolwiek przedmuchy oznaczają hałas i spaliny dostające się do wnętrza samochodu. Po rozgrzaniu auta można już sprawdzić skuteczność „ekotuningu”. W tym przypadku
auto z 1995 roku spełnia normę czystości spalin przewidzianą dla nowych samochodów.
Wydech z nierdzewki
Wydech z nierdzewki
Elementy układu wydechowego wykonane ze stali nierdzewnej mają zwykle nieco prymitywniejsze kształty niż tłumiki oryginalne, niemniej wyglądają efektownie i spełniają swoje zadanie. Na cechy dorobionego układu wydechowego wpływają: średnica użytych rurek, grubość użytej blachy oraz ilość materiału tłumiącego.
Wydech z nierdzewki
Wydech z nierdzewki
Wydech środkowy: koszt dorobienia go wynosi minimum kilkaset zł – cena zależy m.in. od wielkości elementu.
Wydech z nierdzewki
Wydech z nierdzewki
Katalizator ze stali nierdzewnej: wewnątrz puszki znajduje się wkład metalowy lub ceramiczny.