• Jakie korzyści wynikają ze stosowania kół niskoprofilowych?
  • Czy na zimę warto montować koła (w tym opony) o innym rozmiarze?
  • Czy jakość dróg, po których jeździmy, powinien mieć wpływ na rozmiar opon i felg?

Volkswagenem Arteonem wyposażonym w 19-calowe felgi powolutku wjeżdżamy w niewielkie zagłębienie nawierzchni zrobionej z wiekowych sześciokątnych płytek, tuż obok krawężnika. Delikatnie, z prędkością ćwierć kilometra na godzinę, próbujemy najechać na wystający krawężnik, skręcając koło tak, by zminimalizować ryzyko podrapania felgi.

Jeden najeżdża, drugi patrzy. Opona ugina się, rant chroniący felgę nienaturalnie się wychyla na zewnątrz... stop! Zdejmiesz oponę albo połamiesz felgę! Delikatnie wycofujemy się. To auto jest wyposażone w opony w rozmiarze 245/40 R 19, czyli ścianka boczna ma mniej niż 10 cm wysokości. Gdybyśmy na tę samą przeszkodę wjechali rozpędem, choćby 15 km/h, rozdarlibyśmy boczną ściankę opony i uszkodzili rant felgi.